Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

jamsmurf

Ik ben van de emperor clear overgegaan op de coated variant, omdat ik ook wat diepte miste. Met name in m'n 16" tom. Nu is ie met een diepte van 13" ook niet heel dik, maar met de coated emperors kreeg ik er toch een fijnere dreun (lees vollere sound met meer laag) uit dan bij de clear vellen.
Ondervellen zijn ambassador clear.

Succes!

drfill

wat ook hoge tonen uit je floor haalt (en dus laag promoot) is moongel, ik hou vooral van black mamba (thomann)
zou niet zonder op mijn floortom kunnen bv..   maar het merk/type floortom scheelt ook,  bijv. een 14" yamaha 9000
floortom zou beter klinken dan mijn 16" sonor 3005 floortom nu, wat laag betreft ..   
on topic :  vellen floortom Evans G2 of Remo pinstripe,  ambassador onder..

 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR

Ah, ik had wel gehoopt dat iemand me kon helpen -O-
Love you babe <3

Boudewijnow

Ik ben van plan om mijn reso vellen te veranderen.
Speel met evans ec2's clear als slagvel op mijn pearl mlx en een remo ambassador op m'n dw snare.
Nu is de vraag welke reso vellen ik het best kan aanschaffen, ik neig naar de remo ambassador's, aangezien dit redelijk "veilig" is..
Ben echter niet thuis in de wereld van aquarian en evans qua resovellen.

Ik hoor het graag!
 

Nijlpaard

#429
mei 22, 2016, 18:05 Last Edit: mei 22, 2016, 18:08 by Nijlpaard
Wat verwacht je van je nieuwe vellen ?

Als de EC2 bevallen zijn de ec reso's mogelijk een goede combi ?

Wat betreft Aquarian kan je hier ff checken
http://www.aquariandrumheads.com/community/drumhead-guide-comparison-chart/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

EC reso's kan ik je afraden. Die dempen de toon enorm. Ik ben na veel proberen gewoon uitgekomen bij good ol' Ambassadors als reso. G1 werkte ook prima. Is misschien de minst 'interessante' oplossing, maar klinkt gewoon top.

Boudewijnow

Nijlpaard bedankt voor die tabel! En animal-baars thx voor de info.
Ik speel nu nog steeds op de standaard reso vellen die al veel te oud zijn
Ga gewoon een setje ambasador's bestellen, en nog wat andere meuk.
Thomann weer blij en ik weer blij *O*

Omhoog