Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

purgie


Remo Vintage A, doet het lekker op die snare.


Bedankt, ga wel eens ff grasduinen..

Stella

Ik heb sinds kort weer een Controlled Sound op mijn snare en klinkt toch erg fijn hoor. Heerlijke gefocuste klap.

Verder ook net gloednieuwe coated Ambassadors op mijn toms gelegd. Ik heb het gevoel dat die vellen een geluid geven dat heel dichtbij de trommels blijft, heel 'eerlijk' is. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

beest1979

hallo ik een Mapex m-birch waar ik nieuwe vellen op wil leggen maar ik kom er zelf niet echt uit.
Ik was van plan van emperors over ambassadors te leggen  maar bij adams rade ze mij die af en stelde ze voor dat ik beter de powerstroke 4 kon leggen omdat die beter zouden zijn voor zo een set.
Ik had al de mening gevraagd van geluidtechniekers en die stellen natuurlijk voor om vellen te pakken die heel weinig sustain hebben
Na wat op het forum rondgezocht te hebben lijken mij de vintage emperors wel intressant coated of clear 
Nu had ik graag jullie gedacht hier over gehad.
Ff wat extra info
De maten van de drum zijn 8"ht-10"ht-12"ht-14"ft-16"ft 22"bd-14"sn
De genre van muziek zal meestal jaren 70/80 metal/hardrock zijn
Hij gaat gebruikt worden als vaste backline drum en altijd versterkt worden

Hans

Powerstrokes zijn bij mijn beste weten enkel bassdrum vellen.... ( en ze zijn prima).

Neem een setje pinnstripes voor die muziek joh, geluidsmannen blij en er is nog wat sustain uit halen. Ambassadors als reso hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

Joris

Powerstroke 3 en 4 kan je in alle maten krijgen, gaan ook prima op toms trouwens.

dunDaan

Die powerstrokes hebben ze mij ook een keer aangeraden, maar ten eerste zijn ze behoorlijk prijzig, ten tweede krijg je een hele droge sound. Daar zal een soundengineer best blij van worden (zeker als je veel live speelt) maar het haalt wel veel karakter van je ketel weg.
Eigenlijk vind ik de emperrors nog niet zo'n verkeerde keuze, zeker gezien het genre dat je speelt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Ik heb toch wel overwogen om powerstroke 4 op toms te doen. Tijdje geleden toen ik die 16" floor kocht zat daar een ps 4 op, en die klonk echt vet. Inderdaad wel vrij dood maar voor de muziek die ik speel is dat wel oke. Ik heb eerst nog 2 setjes vintage emperors liggen dus daarna misschien toch maar eens ps 4 op alle toms experiment, wel clear trouwens.

Panda-Beer

#382
sep 12, 2014, 09:31 Last Edit: sep 12, 2014, 09:32 by Panda-Beer
Hey jongens,

Op dit moment heb ik gewoon Ambassador Clears op m'n kit liggen,  maar ik zoek eigenlijk naar een iets diepere meer "wollige" sound..

Ik zat te denken aan een setje evans g1 coated, de reden dat ik voor een evans ga is omdat ik de coateds van remo erg snel kaal vind worden. Maar nu kwam ik een filmpje over de Ambassador White Suède tegen en dat klinkt toch wel erg cool . Iemand enige ervaring met dit vel? Durability, sound en of er enig verschil is (soundwise dan) tussen de White en zijn Black variant?
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rens

#383
sep 12, 2014, 09:57 Last Edit: sep 15, 2014, 15:13 by Rens

Ik heb toch wel overwogen om powerstroke 4 op toms te doen. Tijdje geleden toen ik die 16" floor kocht zat daar een ps 4 op, en die klonk echt vet.


Ik heb op mijn acryl set nu ook PS4 (coated!) als slagvel en op de Toms ambassador op reso, en op de floors zelfs Emperors als reso.
ik heb de emperors er eerst als een grap opgelegd om te testen of de acryl dan nog power overhield. maar het werk fantastisch. heel veel definitie en laag. en met goed stemmen nog voldoende laag [edit: Sustain natuurlijk].

ik zou het op mijn houten kit niet aandurven met PS4...
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

beest1979

Ik heb er zelf ook een beetje schrik voor eigenlijk.
Ik zoek eigenlijk iets tussen de emperor en de ps4,maakt mij niet uit van welk merk als maar goed klinkt ;-)

Joris

Je kan misschien eens een vintage emperor proberen, die zijn een slagje dikker dan een normale emperor.

frakke

Heb gisteren mijn eerste drumstel gekocht  :)


Nu liggen daar nog de standaard vellen op van tama en die zou ik graag willen veranderen.
Wou eerst mesh heads opleggen ivm het geluid voor de buren zie mijn topic http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,3301.msg61003.html#msg61003
heb met de buren gepraat en na dat gesprek heb ik beslist om het toch niet te doen de mesh heads
maar toch een echt vel te leggen en toch wat muziek(lawaai :X) te produceren.

Nu was de vraag welke vellen zouden bij mijn voorkeur passen zie het bos door de bomen niet meer
zoveel verschillende vellen.
*muziekgenre pop/rock
*warme klank
*niet te fel klinken
*drumstel staat in de kelder beperkte ruimte dus moeten niet power geven
*liefts coated geeft warmer geluid lees ik en vind ik mooier als transparant

Indien mogelijk apart vermelden wat jullie zouden aanraden voor de TT,BD,FT en de SD

TT 10"
TT 12"
FT 14"
SD 14"
BD 22"

Alvast bedankt!!!! ;)
Grts Frank.

dunDaan

Ik zou voor Remo Ambassador Coated of Emperor Coated voor op de toms gaan, een Coated Ambassador of een Controlled Sound voor op de snare en een Powerstroke 3 voor op de bass. Volgens mij sluit dat redelijk aan bij de eisen die je stelt.
Ik heb alleen ervaring met Remo, maar bij Evans zul je ws soortgelijke vellen kunnen vinden.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

djska

En heel tactisch om eerst met de buren te praten!

frakke

#389
nov 21, 2014, 17:58 Last Edit: nov 21, 2014, 20:30 by frakke

Ik zou voor Remo Ambassador Coated of Emperor Coated voor op de toms gaan, een Coated Ambassador of een Controlled Sound voor op de snare en een Powerstroke 3 voor op de bass. Volgens mij sluit dat redelijk aan bij de eisen die je stelt.
Ik heb alleen ervaring met Remo, maar bij Evans zul je ws soortgelijke vellen kunnen vinden.


Nu heb ik dit filmpje gevonden en vind de evans beter klinken dan de remo's.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4he6qZHGc
Dus overweeg ik voor de evans G2 te gaan voor de toms
voor de bass was ik aan de EMAD(onyx) aan het denken is dit al een goede keuze?

Wat zouden jullie voor de snare aanraden van evans?

Alvast bedankt.
Grts Frank.

musiqman

#390
nov 21, 2014, 20:11 Last Edit: nov 21, 2014, 20:16 by musiqman
Even los van bovenstaande vraag.

Ik hoorde dit filmpje, en heb toch maar een setje Suede Emperors besteld. Wat een toon.

http://youtu.be/YnMRxEoGA-k

stefan

Heb je ook zo'n briljante zonnebril erbij besteld? Dat maakt het natuurlijk helemaal af...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

Ik dacht eerder aan het rokje ;)

groovemaker

Zo dat is idd een baas sound. Die Gongdrums zijn ook lekker!

Ik heb Vintage Emperors besteld toen ik een filmpje van Gavin Harrison zag, zal zelfde soort inspiratie geweest zijn als dit filmpje voor jou :D
If it's too Loud you're too old!

Technobeat


Die Remo Suede Emperors geven een mooie warme toon , goede keus Musiqman :Y , ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

frakke


Nu heb ik dit filmpje gevonden en vind de evans beter klinken dan de remo's.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4he6qZHGc
Dus overweeg ik voor de evans G2 te gaan voor de toms
voor de bass was ik aan de EMAD(onyx) aan het denken is dit al een goede keuze?

Wat zouden jullie voor de snare aanraden van evans?

Alvast bedankt.


Iemand ervaring met dit snarevel?
http://www.evansdrumheads.com/EvProductDetail.Page?ActiveID=3567&productid=433&productname=Hydraulic_Blue_Coated
Blue of black Coated zou dat verschil zijn in sound?

of zou ik voor de genera dry gaan?

Alvast bedankt
Grts Frank.

Joris

Dat is wel ongeveer het laatste wat ik op mijn snare zou zetten, doe dan de genera dry maar ;)

Hoefnix

Geen sustain en geen toon... Alleen attack..
Dan hoef je geen dure trommel meer te kopen. Plok plok plok

frakke

Bedankt al!

Andere voorstellen ook welkom ;)
Grts Frank.

Harre


Geen sustain en geen toon... Alleen attack..
Dan hoef je geen dure trommel meer te kopen. Plok plok plok

*grin* Dat dacht ik dus ook en check dan het volgende bij de product omschrijving: "Hydraulics are famously easy to tune, making them a great fix for troublesome drums." Geen wonder dat het zo makkelijk is als er toch al geen toon uit te krijgen is...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog