Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Als je het mij vraagt kun je er niet fout mee gaan

Joris

Nee inderdaad, klinkt prima. Volgende keer die ebony emperors maar eens proberen.

Boudewijnow

Last minute een evans emad II besteld, zaterdag maar eens uitproberen bij de gig :Y

kasper169

Heeft iemand ervaring met de evans eq3? Ik ben van plan om die te gaan kopen.

groovemaker

Ik heb ze gehad op een Maple Yamaha kickje van 22 x 15",
Handdoek diagonaal oprollen en tegen je resovel aanleggen en je hebt een heerlijke compacte 'boem'.

Denk dat je wel snor zit met EQ3!
If it's too Loud you're too old!

stefan

Ik heb momenteel een Gretsch Renown maple 10/12/14/16, 14x6,5sn en 20" bass.
Mijn toms hebben coated Emperors aan de slagzijde en de standaard resos (ambassadors Clear) aan de reso zijde.
Nu vind ik de sustain van de toms iets te lang (te lange ring, veel overtones), en ben op zoek naar advies om toch de warme klank te houden maar wat minder sustain te hebben.
Heeft er iemand tips?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Fibesman

Coated emperors klinken van zichzelf al vrij kort en donker, ik gebruik ze ook altijd in de studio/oefenruimte. Probeer eerst eens je ondervellen wat strakker te spannen. Eventueel kun je ook wat tape gebruiken als je last van boventonen blijft houden, voor veel mensen een gruwel maar een betaalbaar praktisch middel. Je moet ook een beetje mazzel hebben met de ruimte waar je in speelt. In sommige  ruimtes blijft het altijd moeilijk.

stefan

Zou een coated reso ook niet schelen?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dunDaan

Dan zou ik eerder voor een dubbellaags reso zoals de emperor clear gaan (maar dat is wel drastisch). Coated vel op de onderkant lijkt me erg raar uitzien.
Ik ga met Tanco mee, liever een moongelletje of stukje tape dan je reso-vel aanpassen (en tevens een stuk goedkoper)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

Probeer eens coated resos net als Benny Greb en veel meer drummers voor hem ;)
Het is echt een goed plan.

Robert-Jan

Greb zweert bij een coated ondervel..en als je een coated vel on top hebt..zie je niks van de onderkant ;)

Maar ga maar eerst met tape of stukje moongel aan de gang..helemaal niks mis mee
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Ik behoor bij de mensen die tape en de moongelhel proberen te voorkomen, zodat als het bij een opname of optreden nodig is er nog een paardenmiddel over is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

#362
jul 10, 2014, 11:54 Last Edit: jul 10, 2014, 12:13 by Robert-Jan
Nou ja ik zou eigenlijk willen zeggen..dan moet je het zelf maar weten ;)
Het is echt nonsens om te denken dat het 'not done' is.
Paardenmiddelen heb je altijd als je gewoon met kleine stukjes begint..dan kan je nog meer erop doen indien nodig  Maar als je fatsoenlijk kunt stemmen kom je in de studio en live nooit in de situatie dat je paardenmiddelen nodig hebt, je hebt dan een goed gestemde trommel met voor je gevoel iets te veel sustain en iets teveel overtoon..en dat verhelp je met ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Is er nergens een vellenwijzer oid?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Machiel

Hmmmm ik kan me wel herinneren dat iemand op t oude forum een topic had gemaakt met vergelijkingen tussen vellen.
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

Wat bedoel je met een vellenwijzer... Remo en Evans hebben beide op hun site een mogelijkheid om op basis van klank, sustain etc te zoeken...Of wil je weten welk vel overeenkomt met een Vl. van een ander merk?

Als je het laatste zoekt zou ik gewoon het vel kopen van het merk dat je kent :p
Waarom op zoek naar een Remo vel dat klinkt als een Evans die je kent?

baszuidwijk


Waarom op zoek naar een Remo vel dat klinkt als een Evans die je kent?


Omdat je tot in detail dol bent op harmonie en alle vellen op je kid van hetzelfde merk wilt hebben?  :)

Hoefnix

haha, dat zal ik nooit snappen omdat ik in staat ben om per trommel een ander vel te kiezen als dat het beste geluid oplevert... Buiten de drummer is er niemand die ziet welk merk vellen er gebruikt worden.

stefan

Ik bedoel met een vellenwijzer meer zoiets als welk vel voor een warmer geluid, Max sustain, meer projectie, meer attack dat soort dingen..
Ik ben zelf bv momenteel erg nieuwsgierig naar de remo white suède coated. Watvoor geluid zou zoiets geven?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Ietsje minder attack bij aanslag in vergelijk met de coated emp. Ietsje wolliger/warmer net zoveel sustain.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Gevonden op een ander forum (en volgens mij een lijst die op het oude forum ook stond:

Citaat van: ander forum

Toms/Snare
Evans J1 = Remo Diplomat - 10mil Etched (7.5mil effective)
Evans G1 = Remo Ambassador - 10mil Clear/Coated
Evans EC1 = No Remo equivalent - 10mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans GPlus = Remo Ambassador X - 12mil Clear/Coated
No Evans equivalent = Remo Vintage A - 2-ply 7.5- and 3-mil Polyester Film Coated
Evans G2 = Remo Emperor - 2 x 7mil Clear/Coated
Evans Onyx = Remo Ebony Suede Emperor - 2 x 7.5mil Matte Black Coated
Evans EC2 = Remo Pinstripe - 2 x 7mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans Hydraulic = No Remo equivalent - 2 x 7mil Clear/Blue/Black, Oil Filled
Evans EC Resonant = No Remo equivalent - 10mil w/Edge Control

Snare/Snare Side
Evans Power Center = Remo Controlled Sound - 10mil Coated w/5mil Reinforcement Dot
Evans Genera = Remo Powerstroke 3 - 10mil Coated w/Overtone Control Ring
Evans EC1 Reverse Dot = No Remo equivalent - 14mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Genera HD = Remo Powerstroke 4 - 1 x 7.5mil, 1 x 5mil w/Overtone Control Ring
Evans EC Reverse Dot = No Remo equivalent - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Snare Side Hazy 200 = Remo Diplomat Snare Side - 2mil Hazy
Evans Snare Side Hazy 300 = Ambassador Snare Side - 3mil Hazy

Bass
Evans EQ4 = Remo Powerstroke 3 - 10mil Clear w/Overtone Control Ring
Evans EMAD = No Remo equivalent - 10mil Clear w/EMAD Damping
Evans EMAD Onyx = No Remo equivalent - 10mil Matte Black Coated w/EMAD Damping
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 4 - 2 x 6.5mil w/Overtone Control Ring & Removable Muffle Ring
Evans EMAD2 = Remo Powersonic - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/EMAD Damping

Bass Resonant
Evans Resonant Black = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black
Evans REMAD = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans Onyx Resonant = No Remo equivalent - 7.5mil Matte Black Coated w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 3 w/Hole - 10mil Smooth Black w/Internal Control Ring & Offset Hole

bron: http://tinyurl.com/qb6bk8w


stefan

Bedankt Animal Baars, maar die pagina kende ik al.
Ik bedoel eigenlijk meer een soort vellenwijzer welk vel te gebruiken als je op zoek bent naar een bepaald geluid.
Ik realiseer me dat dit vrijwel onmogelijk is door de karakteristieken van de diverse soorten hout van de ketels in combinatie met stemming en velkeuze.
Toch zou het een mooie aanvulling/toevoeging kunnen zijn voor vele drummers imo.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

klik op drumheadfinder op de Remo site en je vindt wat je zoekt.

purgie

Ik heb een tweedehands supraphonic gekocht (14x5). Welk vel zal ik hierop plaatsen ? Remo/Evans/Aquarian. Zat zelf te denken aan een reverse dot ofzo. Maar misschien choke ik de drum dan teveel ?

Stokmans

Remo Vintage A, doet het lekker op die snare.

Omhoog