Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

allereerst Gefeliciteerd met een zeer toffe set, en welkom op het forum.

voor de vragen wat betreft vellen raad ik dit topic aan
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,52.msg54111/topicseen.html#msg54111

fabrieksvellen zijn vaak Chinese kwaliteit vellen en dus niet heel erg goed ik raad aan zo snel mogelijk de vellen te veranderen.
wat voor vellen raad ik aan te vragen in het bovengenoemde topic over vellen

zet er ook bij wat voor stijl je speelt dat is handig voor de keuze van vellen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick

Op zo'n set is de snare vaak wel duidelijk van mindere kwaliteit dan de rest van de kit. Ik zou dan een vel aanraden waarbij je meer vel hoort dan ketel. Probeer eens een Evand Genera Dry of een Evans HD Dry. Of als je van een wat hogere stemming houdt, een Ambassador X of iets dergelijks.

bloodfare

nu vraag ik me af wat de 'beste' vellen voor een tama rockster zouden zijn als je de low end tone zo goed mogelijk wil behouden en misschien zelfs wel meer naar buiten wil brengen.

Rick

Pinstripes of (Vintage) Emperors op je toms, Clear, niet coated. Voor je kick kom je met een powerstroke 3 al een heel eind, maar die moet je voor je gevoel altijd net wat strakker draaien dan je eigenlijk denkt. Anders is een Evans EMAD ook een prima oplossing, die zijn wat makkelijker te stemmen (net voorbij finger tight).

Fibesman

#329
mrt 06, 2014, 13:16 Last Edit: mrt 07, 2014, 09:03 by Fibesman
Ik heb ook ooit een catalina maple gehad. Het hout van deze sets is vrij zacht, kun je het beste dubbel laags vellen op zetten. Clear want een dubbellaags coated vel komt weinig meer uit met deze ketels. (Ik heb het nu over rock/popmuziek) Denk voor slagvellen aan Remo clear emperors of pinstripe voor toms van 12" en groter. Eventueel Clear ambassadors op kleinere toms. Clear ambassadors onder voor alles. Bassdrum: Remo clear powerstroke3. Voorvel, klein gat maken en laten zitten. Die snare kun je beter vervangen als je budget het toe laat. Kijk dan naar een Pearl sensitone met 10 spanners of een worldmax black dawg.

hogedinges

Dank iedreen voor de reacties. Erg bruikbaar deze info, was even zoeken want ik ben niet bekend met forums etc. Lichte digibeet zogezegd. Ik ga aan de slag.

thanks david

dickbosman

Vandaag mijn Gretsch Renown 2013 Maple binnengekregen. Leuk spul, alleen krijg er gewoon totaal niet zo'n mooi geluid uit als twee andere Renown sets waar ik recent op heb mogen spelen. Het klinkt zó niet-warm. Moet toegeven dat stemmen ook niet mijn sterkste punt is. Dusssss welke vellen kan ik het beste aanschaffen?

Vind dit erg charmant:


dickbosman

#332
mrt 26, 2014, 20:15 Last Edit: mrt 26, 2014, 20:44 by dickbosman
[Sound Sample] Gretsch RN1 Renown Series by [url=http://www.drumgarage.co.kr]www.drumgarage.co.kr[/url]

Gretsch Renown Maple Sound Test (solo)


Of zoiets. Ook al zal het misschien wel veel ge-EQ'd zijn?
Zal gelijk de reso vellen ook maar vervangen dan, ben benieuwd welke jullie aanraden.

Harre

Daar zit héél veel eq in...

Ik vind m'n Renown lekker klinken met clear Emperor als slagvel en clear Ambassador als reso, maar wil als slagvel toch nog wel eens een keer een vintage Emperor gaan proberen :)
Daarnaast: stemmen is een kwestie van doen en daar door leren. Er is niet echt een kwestie van goed of fout als het om de klank gaat, want het gaat immers om de klank waar jij naar op zoek bent. Zoek op YT maar eens naar wat filmpjes van Bob Gatzen. Ik denk dat die er op zich wel een heldere uitleg over heeft en dan kun je aan de hand daarvan je eigen weg zoeken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dickbosman


Daar zit héél veel eq in...

Ik vind m'n Renown lekker klinken met clear Emperor als slagvel en clear Ambassador als reso, maar wil als slagvel toch nog wel eens een keer een vintage Emperor gaan proberen :)
Daarnaast: stemmen is een kwestie van doen en daar door leren. Er is niet echt een kwestie van goed of fout als het om de klank gaat, want het gaat immers om de klank waar jij naar op zoek bent. Zoek op YT maar eens naar wat filmpjes van Bob Gatzen. Ik denk dat die er op zich wel een heldere uitleg over heeft en dan kun je aan de hand daarvan je eigen weg zoeken.


Heb de 10" en 12" nu zoals ik ze graag hebben wil, zit std. clear Emperor op, maar ga even een coated G2 proberen (nu zit er moongel op). De 16" floor krijg ik echter niet naar mijn zin. 'Just above wrinkle' is ongeveer de toonhoogte waar ik naar op zoek ben, zodat de interval met de andere twee laag gestemde toms klopt. Maar dan krijg ik natuurlijk totaal geen feedback + het klinkt ruk. Tips?

Harre

Is het mogelijk dat je de eerste twee té laag zet waardoor je met je floor niet uit komt? Een tip is dan misschien om juist met die floor te beginnen en dan de interval naar boven te zoeken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Hoe staat je ondervel gestemd ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paintpro


Heb de 10" en 12" nu zoals ik ze graag hebben wil, zit std. clear Emperor op, maar ga even een coated G2 proberen (nu zit er moongel op). De 16" floor krijg ik echter niet naar mijn zin. 'Just above wrinkle' is ongeveer de toonhoogte waar ik naar op zoek ben, zodat de interval met de andere twee laag gestemde toms klopt. Maar dan krijg ik natuurlijk totaal geen feedback + het klinkt ruk. Tips?


Ik weet niet wat voor interval je zoekt?
Maar als je het zelfde interval wil tussen de 12" en de 16" als tussen de 12" en 10", moet de 16" behoorlijk "above wrinkle".

Rick

Eerst de 16 stemmen, dan de 12, dan de 10. Van laag omhooggevallen werken gaat vaak het beste.

stefan

Ik doe vaak eerst de laagste en dan de hoogste. Daarna alles ertussen in..
Ik gebruik trouwens coated Emperors als slagvel op m'n Renown en Clear Ambassadors als reso.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dickbosman


Eerst de 16 stemmen, dan de 12, dan de 10. Van laag omhooggevallen werken gaat vaak het beste.


Goeie tip! Nu heb ik op alle toms Evans G2 coated over G1 clear met een klein stukje moongel erop. Gewoon exact het geluid waar ik naar op zoek was! Love it!  :D

Thanks!

Machiel

Ik  ben erg fan van Evans G2 op de top en G1's op de bottoms van Toms. Klinkt altijd (vooral bij hardhitters) wel lekker.
Ik ben ook fan van de EC2 serie van evans en van de Coated ambassadors van Remo.

Het is vooral veel proberen en uiteindelijk zelf kiezen wat je mooi vind.

Qua stemmen, vraag eens aan een drumleraar of drummer die je misschien kent die je kan helpen. Er zijn veel methodes voor stemmen, maar veel proberen met een goede aanpak gaat het makkelijkst.
Neem mij vooral niet te serieus.

dickbosman

Hardhitter? Yeah, that sounds like me.  :D

Drumleraar heb ik helaas niet meer sinds ik mijn D-examen gehaald heb. Jammer zeg. Maar het stemmen was gelukkig geen probleem met de Evans heads.

Rick


Maar het stemmen was gelukkig geen probleem met de Evans heads.


Voorheen wel, als ik de Evans 360 marketing goed begrijp.

dickbosman


Voorheen wel, als ik de Evans 360 marketing goed begrijp.


8)7

Hoe dan ook, ging super eenvoudig. Kreeg het met de Emperors in ieder geval niet voor elkaar.

Harre

Top dat het uiteindelijk gelukt is en dat het geluid naar je zin is. Met welke vellen je dat bereikt maakt dus niet uit :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

Ik wil weer wat experimenteren... effe checken of jullie er al ervaring mee hebben.
Tot nu toe gebruik ik altijd coated vellen (batterside) op mijn snares.

Wat zijn jullie ervaringen met clear vellen (batter) op een snare?

drfill

iets meer hoog, als je snare niet diep genoeg is, kan het 'iel' klinken
(minder 'vet') .. ook iets meer attack.. (clear ambassador)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Zo, even wat clear vintage emperors in bestelling, kijken of dat wat is.

Hoefnix

Ik vind ze super op mijn vintage Sonor.

Omhoog