Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans


Ik heb me deels gebaseerd op eigen ervaringen die ik goed vond (snare combinatie en reso's) en verder heb ik me wat laten adviseren door wat ik op het net vond en zo.

Ben ik correct als ik denk dat die G2 clear zoals de Pinstripe is maar dan zonder die muffle ring?

En als je spreekt over een Aquarian Superkick, spreek je dan over een Superkick 10? Die lijkt me inderdaad ook wel interessant.  Maar vooral: gaat die werken met een trigger?  Want ik heb onlangs een Emad geprobeerd en op zich een heel leuk vel maar met een trigger erop kreeg ik dat niet goed...

Okay, goed gedaan dan!

In combinatie met een trigger weet ik het echt niet voor die Superkick, dus dat moet ik je schuldig blijven. Had het kunnen proberen, maar ik heb die bassdrum voor onbepaalde tijd uitgeleend ;)

Verder, as far as I know heeft de pinstripe geen muffle ring, maar lijkt dat alleen maar zo. Ik vind zelf die G2 clear erg fijn op mijn S-Class, maar het is ook afhankelijk van smaak. Lekker vet, veel attack, maar ik sla hard.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Arnhem woont/komt, voel je vrij om eens te komen proberen, heb hier mijn S-Class en Force 3001 staan met die Evans vellen, kan je het zelf eens horen.

Nlz

#26
dec 20, 2011, 23:59 Last Edit: dec 21, 2011, 00:04 by Nlz
Inderdaad, geen muffle ring in de vorm van extra kunststof, maar de ietwat "wollig" aandoende lijmachtige substantie die tussen de rand en de zwarte lijnen zit.
Wat ze bij Remo overigens de prachtige benaming "Ring reducing agent" hebben gegeven.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

tombado

Ik heb begrepen dat ik hier mijn vragen kwijt kan over welke vellen ik moet kopen die bij mijn drumstel passen, dus bij deze.
Ik heb een Pear drumstel, de target series, waar nog steeds fabrieksvellen op zitten. (Het vel van de hoogste tom heb ik al kapot geragd. Het is wel tijd om nieuwe vellen te kopen dus.)

Nu heb ik zelf al even gezocht naar een stel mooie Remo vellen, maar ik weet mijn god niet welk vel bij mij en mijn drumstel past. Ik speel voornamelijk rock en sla redelijk hard.  Als iemand een gepast vel voor mij weet hoor ik het graag. bij voorbaat dank.

vandeflosch

#28
jan 18, 2012, 14:25 Last Edit: jan 18, 2012, 14:27 by vandeflosch

Nu heb ik zelf al even gezocht naar een stel mooie Remo vellen, maar ik weet mijn god niet welk vel bij mij en mijn drumstel past. Ik speel voornamelijk rock en sla redelijk hard.  Als iemand een gepast vel voor mij weet hoor ik het graag. bij voorbaat dank.


het cliché (dat overigens helemaal waar is): Welke vellen op jou drumstel goed klinken, wordt volledig bepaald door jezelf. Het is een kwestie van smaak en veel uitproberen is dus de opdracht om te zien welke vellen jij het liefst hebt.

MAAR: Bij welke moet je dan beginnen uitproberen?

Ik hou ook wel van een goede stevige rock en heb nu Evans EC2 clears op mijn toms liggen. Dat zijn dubbellaagse vellen met een dempring. Vergelijkbaar met remo pinstripes. Die geven is meer attack wat ik persoonlijk zeer graag heb in een stevig nummer.

Bij mijn volgende vellen koop ik niet terug EC2's omdat ik ze goed klinken vind, maar probeer ik gewoon nieuwe vellen uit (Emperors volgende keer) totdat ik weet wat voor mij de perfecte vellen zijn :-)

Ik heb niet genoeg vellen uitgeprobeerd in mijn drumleven tot nog toe om over alle vellen informatie te kunnen geven. Maar dit is alleszins mijn bijdrage :)

Heb jij nog niet veel vellen geprobeerd --> ik zou zeggen probeer eens remo pinstripe en vergelijk het met je huidige vellen (al zijn dat fabrieksvellen).

paQ


Ik heb begrepen dat ik hier mijn vragen kwijt kan over welke vellen ik moet kopen die bij mijn drumstel passen, dus bij deze.
Ik heb een Pear drumstel, de target series, waar nog steeds fabrieksvellen op zitten. (Het vel van de hoogste tom heb ik al kapot geragd. Het is wel tijd om nieuwe vellen te kopen dus.)

Nu heb ik zelf al even gezocht naar een stel mooie Remo vellen, maar ik weet mijn god niet welk vel bij mij en mijn drumstel past. Ik speel voornamelijk rock en sla redelijk hard.  Als iemand een gepast vel voor mij weet hoor ik het graag. bij voorbaat dank.


ik zou voorlopig op safe spelen, en gaan voor Remo emperor of pinstripes  Die kunnen beide wat hebben, en laten zich relatief makkelijk stemmen. (alsook de evans EC2, maar die zijn een stuk prijziger)

vandeflosch


ik zou voorlopig op safe spelen, en gaan voor Remo emperor of pinstripes  Die kunnen beide wat hebben, en laten zich relatief makkelijk stemmen. (alsook de evans EC2, maar die zijn een stuk prijziger)


wat is het verschil in prijs? ik heb EC2's bij mijn kit gekregen omdat ze die niet meer konden verkopen, stonden er in de winkel al op...

paQ


tombado

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan maar even uitzoeken of ik Remo emperor of Remo pinstripes ga kopen.

Dribbel

Hou je van een meer open sound of een "gedempte" vette sound.
Yamaha recording & sabian

tombado


Hou je van een meer open sound of een "gedempte" vette sound.


Ik weet niet zo goed wat ik mij moet voorstellen bij een open sound. Ik neem aan dat een gedempte sound een beetje richting het geluid gaat van een modderige base drum zeg maar?


Jochem

Open sound, dat hij hol klinkt en ook een beetje doorklinkt. Gedempt, dat hij niet/nauwelijks doorklinkt.

Fibesman

Denk bij een gedempte sound(clear EC2s, pinstripes) aan de sound van een metal drummer en bij een open sound(coated of clear ambassadors) aan het geluid wat Jazzdrummers meestal hebben.

tombado

Ah oke. Persoonlijk houd ik meer van een gedempte klank dan. Kan een emperor of pinstripe vel dit bieden?

Harre

Emperor is ook open, dus de Pinstripe zou in dit geval hetgeen zijn wat je zoekt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick


Emperor is ook open, dus de Pinstripe zou in dit geval hetgeen zijn wat je zoekt.


Zou je eventueel nog kunnen kiezen tussen een coated of clear pinstripe. Clear heeft meer attack, coated is warmer.

vandeflosch


Emperor is ook open, dus de Pinstripe zou in dit geval hetgeen zijn wat je zoekt.


Is er een groot verschil tussen die 2? binnen een weekje of 2 als ik nog eens Adams binnenspring denk ik eraan Emperors te kopen (heb nu ervaring opgedaan met EC2)

en welke enkellaagse vellen hebben jullie goede ervaringen mee? (Heeft snaren(reso)vel vervangen veel nut?)

Rick

Je resovel is vrij belangrijk. Het zal minder met je klank doen dan het slag vel, maar nieuwe vellen zullen altijd beter geluid geven. De toon van je ketel zal gewoon aangenamer in het gehoor liggen, maar dat heb je altijd met nieuwe vellen.

Harre


Is er een groot verschil tussen die 2? binnen een weekje of 2 als ik nog eens Adams binnenspring denk ik eraan Emperors te kopen (heb nu ervaring opgedaan met EC2)

en welke enkellaagse vellen hebben jullie goede ervaringen mee? (Heeft snaren(reso)vel vervangen veel nut?)

De EC2 lijkt naar mijn mening veel op de Pinstripe, want in allebei de gevallen gaat het om een behoorlijk gedempt vel waarbij de ringen voor weinig boventonen zorgen. Een Emperor geeft meer toon en vanwege het ontbreken van de dempringen ook meer boventonen waardoor het geluid wat meer leeft.

Enkellaags vellen gebruik ik alleen voor de snare (Renaissance/Coated Ambassador) en als reso op de toms (Clear Ambassador). Niet als slagvel op de toms omdat die dan naar mijn idee té open gaan klinken.

Reso's krijgen meer te verduren dan je in eerste instantie zou verwachten, dus het vervangen ervan zal zeker op de langere termijn zeker leiden tot een betere klank van je set, maar ja... je moet het geld er dan net maar beschikbaar voor hebben en ik zou de prioriteit in dit soort gevallen dan toch bij de slagvellen leggen en de reso's dan later vervangen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Ik heb een open en punchy sound dat vind ik tof dus voor mij de remo emperor of voor de evans de genera G2 en op mijn snare wil ik dat hij wat minder doorklinkt, daar heb ik een Ambasador CS (controled sound).

Een  remo pinstripe of voor de evans de eq2 hebben een iets gedempter, minder toon, "doffere"klank

Een coated ambasador hebben meer toon en minder "ring", zijn  dus iets warmer in beleving.


Yamaha recording & sabian

vandeflosch


De EC2 lijkt naar mijn mening veel op de Pinstripe, want in allebei de gevallen gaat het om een behoorlijk gedempt vel waarbij de ringen voor weinig boventonen zorgen. Een Emperor geeft meer toon en vanwege het ontbreken van de dempringen ook meer boventonen waardoor het geluid wat meer leeft.

Enkellaags vellen gebruik ik alleen voor de snare (Renaissance/Coated Ambassador) en als reso op de toms (Clear Ambassador). Niet als slagvel op de toms omdat die dan naar mijn idee té open gaan klinken.

Reso's krijgen meer te verduren dan je in eerste instantie zou verwachten, dus het vervangen ervan zal zeker op de langere termijn zeker leiden tot een betere klank van je set, maar ja... je moet het geld er dan net maar beschikbaar voor hebben en ik zou de prioriteit in dit soort gevallen dan toch bij de slagvellen leggen en de reso's dan later vervangen.


is er, gezien je niet op reso's klopt, een termijn dat je erop kan plakken wanneer ze 'versleten' gaan zijn?

bij wat hoor je het het duidelijkst wanneer je een reso vervangt? tom of snare?

Dribbel

Ik denk de tom.
De snare word toch meer gedempt door je snaren, en ook is vaak je slagvel meer gedempt als de tom.
Reso's vervangen doe ik bijna nooit, ik doe ook best wel lang met mijn slagvellen.

Elke 3e keer slagvellen vervangen vervang ik ook de reso's.
Dus het ligt er ook maar aan hoeveel je speelt.

Ik heb thuis de "luxe"van een e- kit.
En heb een a-set in de rep-ruimte, word 1 keer per week op gespeeld,en stel ik minder hoge eisen aan. en een A-set in de hoesen voor optredens, die goed moet klinken, ik speel max 15 tot 20 keer per jaar.
Als ik 1 keer in de 2 jaar mijn vellen vervang is dat het wel zo'n beetje....
Waar ik ook nog de "optreden vellen"weer een poos gebruik  op mijn repetitie kit....

Ik houd mijn vellen altijd mooi op stemming en ben hier best kritisch in, en ben niet een super hard-hitter ( maar wel lekker stevig...)
Als mijn slagvellen naar mijn mening niet meer lekker stemmen gaan ze eraf.
En dan klinkt het altijd weer erg lekker *O*

Het is net als met eigenlijk alles, een combinatie van je wensen en je portomonee....
Yamaha recording & sabian

animal


is er, gezien je niet op reso's klopt, een termijn dat je erop kan plakken wanneer ze 'versleten' gaan zijn?


Ik schreef het al eens in een ander vellen topic, bij deze nog een keer :)

Vellen verwisselen is niet een kwestie van "hoevaak" maar van wanneer, bijvoorbeeld:
- Als ze gescheurd zijn.
- Als je niet meer de sound of bounce krijgt die je voorheen wel had en je wilt dit weer terug.
- Als je eens een ander type vel wilt proberen.

Ik noem bewust niet een versleten vel, een vel waar de rek uit is. Als zo'n vel je de sound geeft die je fantastisch vindt, dan is "lekker laten zitten" het devies.

steevunn

Hai,

Ik ga nieuwe vellen halen, maar weet niet welken.
Ik zoek vellen voor mijn Ludwig accent cs 12", 13", 14" tom en 14" snare nieuwe batter en reso vellen.
Ik zoek een geluid dat niet te lang door galmd (zonder dempringen).

Alvast bedankt,
Steven

Geischa

Evans Hydraulic's
(Evans™ Hydraulic™ series features two plies of thin film offering maximum durability, a fat, deep and short sound pioneered by early 70's rock and roll. Hydraulics are famously easy to tune...making them a perfect fix for troublesome drums and younger players looking for instant sound.)

steevunn

Citaat
Evans Hydraulic's
(Evans™ Hydraulic™ series features two plies of thin film offering maximum durability, a fat, deep and short sound pioneered by early 70's rock and roll. Hydraulics are famously easy to tune...making them a perfect fix for troublesome drums and younger players looking for instant sound.)


Bedankt, en reso vellen?
zijn de hydraulics ook goed voor een snare?

Omhoog