Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

richardcs65

Ik geloof dat Stokmans gelijk heeft.......  Als je vraagt wat voor vel dan een alternatief is en je krijgt als antwoord dat je dan maar in het nieuwe vel moet gaan snijden met daarachter een :)  dan moet je dat kennelijk serieus nemen? En als je "nieuw" bent moet je onder op gaan liggen? Weer wat geleerd hier vandaag.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

harmen 18

#226
mrt 02, 2013, 23:19 Last Edit: mrt 02, 2013, 23:22 by harmen 18
Als je direct een ambassador had gekocht was je klaar geweest ja.....

En daarbij het is een vel, geen bekken.

succes verder.

Dribbel

Standaard doet een Ambassador het altijd goed op de snare. Zelf heb ik deze op mijn side snare's liggen.
Mijn main snare heb ik op de een een Remo CS rev dot liggen en de ander een Evans EQ2 rev dot.
De laatste is niet helemaal mijn smaak en gaat er binnenkort weer af en daar komt ook een Remo CS op.

Zo Kom je er beetje bij beetje ook achter wat werkt voor jou en wat niet.
De een stemt hoger als de ander ongeacht welke snare je hebt, en blijven smaken verschillen.
Yamaha recording & sabian

Robert-Jan


Ik geloof dat Stokmans gelijk heeft.......  Als je vraagt wat voor vel dan een alternatief is en je krijgt als antwoord dat je dan maar in het nieuwe vel moet gaan snijden met daarachter een :)  dan moet je dat kennelijk serieus nemen? En als je "nieuw" bent moet je onder op gaan liggen? Weer wat geleerd hier vandaag.



Waarom vraag je niet gewoon of iets serieus is of niet?
Een powerstroke is in feite een ambassador met een dempring. En aangezien je die powerstroke al besteld hebt is het helemaal geen rare gedachte als je tot de conclusie komt dat het teveel dempt voor je gevoel.
Uiteindelijk zul je zelf door de jaren heen tot de conclusie komen welk vel voor jou is..en dan een keer een vel op je trommel leggen die je uiteindelijk niet aanstaat is daar een onderdeel van.
Als je het topic doorleest dan zie je dat er op iedere vraag diverse suggesties komen. De een zegt powerstroke de ander ambassador, ik zou zeggen laat die ec reveresed erop zitten want dat vind ik weer het fijnste snare vel in veel gevallen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

richardcs65

Zal het de volgende keer vragen en niet afgaan op de  :) Excuus  8)7
En bedankt voor het advies  *D
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Dezain

Hallo,

Na lang te zijn weggeweest ben ik weer 's terug. En meteen met een vraag..

Ik wil mijn bassdrumvel slagvel vervangen, het is een 24". Nu zit ik te denken aan een evans emad, maar ik heb ook een eq pad. Word dit samen niet te veel van het goede qua demping?

En ik heb een 13x9, 16x16, 18x16 tom. Wat bevelen jullie hierop aan? Ik heb geen idee.

Ik wil het liefst een beetje laag. Speel vooral rock/blues/hardrock.
Experience is the name people give to their mistakes.

Harre

Persoonlijk vind ik de Emad een heerlijk vel, inclusief wat extra demping (in mijn geval een oud t-shirt wat tegen het vel ligt). Ga je naar de Powersonic van Remo dan is het naar mijn idee weer te veel van het goede. Ooit getest, maar die is me slecht bevallen.

Qua toms schijnen Vintage Emperors van Remo erg lekker te klinken. Een aantal leden op het forum heeft er inmiddels ervaring mee, maar persoonlijk heb ik die nog niet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Erik


Hallo,

Na lang te zijn weggeweest ben ik weer 's terug. En meteen met een vraag..

Ik wil mijn bassdrumvel slagvel vervangen, het is een 24". Nu zit ik te denken aan een evans emad, maar ik heb ook een eq pad. Word dit samen niet te veel van het goede qua demping?

En ik heb een 13x9, 16x16, 18x16 tom. Wat bevelen jullie hierop aan? Ik heb geen idee.

Ik wil het liefst een beetje laag. Speel vooral rock/blues/hardrock.


Probeer eens de Evans G2. Net even wat helderder dan de Pinstripes. En op de kicks Evans EQ3. Een aanrader voor als je de Emad te veel demping vindt.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Cas

Hallo allemaal,
ik ben Cas, en ik ben nieuw op dit forum. Ik drum nu iets meer dan 2 jaar en ik begin onderhand een idee te krijgen van welke kant ik op wil qua stijl, sound etc.
Daarvoor vroeg ik me af welke vellen ik het beste op mijn toms (12 en 16 inch) kan gebruiken. Ik heb ze redelijk hoog gestemd, dus ik wil graag een mooie boventoon en attack hebben, maar aan de andere kant niet teveel galm, het moet wel strak blijven.
Remo of Evans maakt me niet heel veel uit, verder heb ik ook Moongel en O-rings, alhoewel ik die laatste bijna nooit meer gebruik.
Alle hulp is welkom! :)
Gr
Cas

animal

Ik ben groot fan van Attack 'Terry Bozzio" drumheads, deze zijn helaas naar mijn weten in Europa niet te koop.
Nu zag ik hier tot mijn verrassing http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5O9A72P0qlw dat ze wel op de MusikMesse hebben gestaan.
Mijn Italiaans is niet al te best, maar de reporter zegt volgens mij iets over de verkrijgbaarheid in Europa. Kan iemand met een talenknobbel dit bevestigen??

Robert-Jan

Klinkt als "Eerst in Italie ..later ook in Europa" ..dus waarschijnlijk gaan we er lang lang lang op wachten ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Je kunt ze dan toch gewoon daar bestellen en hierheen laten versturen?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

#237
mei 11, 2013, 17:25 Last Edit: mei 11, 2013, 17:26 by Joris
Italie is niet zo'n fijn land om dingen te bestellen, ik heb het zelf een keer geprobeerd en via paypal uiteindelijk mijn geld teruggekregen omdat ik maar niks kreeg. Een paar vrienden van mij versturen ook niks (shirts, cd's etc) meer naar Italie omdat alles kwijtraakt bij de post, kunnen ze het geld weer terugboeken terwijl ze hun spul gewoon verstuurd hebben.

Cas

Om uit Italiƫ spullen te gaan bestellen lijkt mij ook iets te veel gedoe, maar bedankt voor de link, t zijn inderdaad goede vellen ;)
Heeft iemand een idee wat voor vellen van Remo/Evans in de buurt komen?

Robert-Jan

Nou dat is dus het ding.. De bozzio vellen zijn verder niet zo heel anders, het zijn standaard enkel of dubbellaags vellen.. Maar wat ze zo bijzonder maakt is de hoge kraag en dat vindt je niet bij Remo of Evans
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

En wat is van die hoge kraag het voor,- of nadeel?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Het vel valt makkelijk(er)/ruim(er) over de bearing edge, wat het makkelijker te stemmen maakt en vrij(er) kan resoneren.

Leon

Vandaag bij Rimshot in Zwolle een 14" Coated powerstroke 3 gehaald om op mn snare uit te proberen, betaal je gewoon 20 euro voor! Niks te nadele van de winkel, want hij is bij Thomann ook 18,80. Ik kan me herinneren dat je voor 13 euro wel een ambassador had, is bij thomann inmiddels ook 14,50. Ik vind het toch wel opmerkelijk duur worden...

Robert-Jan

#243
jul 09, 2013, 19:17 Last Edit: jul 09, 2013, 21:16 by Robert-Jan
Ja maar een pws is geen amb..dus dat vergelijk gaat niet helemaal op ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon


Ja maar een pws is geen amb..dus dat vergelijk gaat niet helemaal op ;)


Nou, ik vergelijk een ambassador van toen met een van nu, de prijs is gestegen met ongeveer 2 euro. Wat een pws kostte 'vroeger' weet ik inderdaad niet. Kan aan mij liggen hoor, maar ik schrok een beetje ;)

Robert-Jan

Ja, leuk is anders..maar zo gaat het helaasch
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Dollarkoers ??
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stick tight

De prijzen van drumspul zijn naar mijn weten vorig jaar ergens verhoogd wereldwijd.

animal

#248
jul 10, 2013, 16:54 Last Edit: jul 10, 2013, 16:55 by animal
 :?

Technobeat


Nou, ik vergelijk een ambassador van toen met een van nu, de prijs is gestegen met ongeveer 2 euro. Wat een pws kostte 'vroeger' weet ik inderdaad niet. Kan aan mij liggen hoor, maar ik schrok een beetje ;)



Als ik boodschappen ga doen merk ik ook dat de prijzen steeds stijgen , en soms met 20 eurocent per artikel .
Lijkt niet veel , maar als je een volle winkelwagen hebt tikt het wel aan .
Moraal van het verhaal : ALLE prijzen stijgen , dus ook van vellen . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog