Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Die gebruikte ik in het begin op mijn Tama Superstar snare. Later ben ik daar van afgestapt omdat ik het zelfs daarop zonde vond. Het neemt bijna al het karakter van de ketel weg.

Je wilt iets anders zeg je. Wat wil je anders aan het geluid? Als je meer focus zoekt wellicht een CS?

groovemaker

#126
okt 31, 2012, 12:40 Last Edit: okt 31, 2012, 12:42 by groovemaker

Brass is soort metaal, net als staal. Brass = messing, een combinatie van koper en zink.
Een metalen snare klinkt nooit zo warm als een houten, maar grofweg kan je zeggen dat brons (koper met tin) het warmst klinkt.....


Brass is koper??
Mijn Free Floating gaf met mijn oude vel een prettig gecompresste sound. Dat wil ik graag houden, maar net iets ronder.....
If it's too Loud you're too old!

Animal baars

Brass is messing, Copper is koper, Bronze is brons

Het verschil (kleur):

groovemaker

Je plaatje doet het niet....

Maar een Brassband bestaat toch ook uit alleen KOPER blazers??
Nou ja.....Je hebt vast gelijk!
Ik bekijk je plaatje vanmiddag nog een keer, dan doet ie het misschien wel
If it's too Loud you're too old!

Animal baars

#129
okt 31, 2012, 13:07 Last Edit: okt 31, 2012, 13:09 by Animal baars
Bij mij doet het plaatje het gewoon... linkje: http://4.bp.blogspot.com/_Cd-ehZCFYaE/S__nN4Wf-UI/AAAAAAAANF4/pFobUbPQkHI/s1600/Bronze,+brass+copper.bmp

Bekkens noemen ze toch ook koper? Maar dat is ook een brons-legering. B20 is 20% tin, 80% koper. (linkje

dunDaan

Plaatjes doen het prima. Goed dat je het even duidelijk hebt gemaakt want er is vrij snel verwarring met die termen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jenslathouwers



Maar een Brassband bestaat toch ook uit alleen KOPER blazers??


What's in a name ?  :+ 8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul


Maar een Brassband bestaat toch ook uit alleen KOPER blazers??
Nou ja.....Je hebt vast gelijk!
Ik bekijk je plaatje vanmiddag nog een keer, dan doet ie het misschien wel

"Trust me, I'm an engineer".
Het is ook zo raar om het een metalband te noemen, koper is tenslotte een metaal.

Maar mijn eerdere suggestie, een CS, een idee?

Boudewijnow

Bedankt voor je reactie Paul,
Ik zat te twijfelen tussen de Powerstroke 3 en de Controlled Sound.
Ik ga toch voor de Controlled Sound.

Paul

Als je dan toch teveel boventonen hebt, beginnen  met een kwart plakje moongel dicht tegen de spanrand aan. ;)

Dribbel

Ik heb meestal ook een CS *O*
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

13" black panther maple met een CS. Gouden combo :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Headshrinker

Hoe anders klinken 9 verschillende slagvellen, hetzelfde gestemd, op één snaredrum?


Animal baars

Toch leuk om te merken dat ook in dit filmpje ik de Remo Vintage A het beste vind klinken :) top vel  :Y

Rick


Toch leuk om te merken dat ook in dit filmpje ik de Remo Vintage A het beste vind klinken :) top vel  :Y


Het viel mij op dat sommige vellen nieuw waren en sommige vellen al goed ingespeeld (lees: wat rek er uit). Ook zat er bijvoorbeeld bij de Remo CS een moongel op.

Dit klinkt misschien ook een beetje cru, maar ik ben benieuwd hoe dit klinkt als iemand met een iets betere slag techniek de vellen bespeeld.

Het liefste dan het hele rijtje out of the box, en na een paar weken bespeeld te zijn te laten horen.

Headshrinker


Toch leuk om te merken dat ook in dit filmpje ik de Remo Vintage A het beste vind klinken :) top vel  :Y


Vind ik ook een geweldig snare-vel (voor ketels met een 'scherpe' klank).


Headshrinker

Het viel mij op dat sommige vellen nieuw waren en sommige vellen al goed ingespeeld (lees: wat rek er uit). [...]


Natuurlijk, het is geen 100% 'eerlijke' vergelijking. (Ik permitteer mij geen commentaar op 's mans techniek--al had 'ie van mij wel wat meer gas mogen geven en weten we ook nog weinig over het stembereik van de verschillende vellen.) Maar ik waardeer het dat iemand belangeloos de moeite neemt.

Animal baars

Ik zie een leuke uitdaging voor een forumlid om een degelijke vergelijking te maken. Iemand met een Tunebot, goede camera en een knappe neutrale microfoon bijvoorbeeld :) Als ik de tijd, een tunebot en een sponsor had voor de vellen zou ik 'em zelf willen maken.

Hoefnix

Vellen en een tunebot zijn vast te regelen ;)

Als ieder forumlid even kijkt welk 14" snare vel hij nog heeft slingeren (of even een drumzaak vragen)..
Een tunebot mag je van mij wel lenen.

Dus alleen de tijd van je nog :)

Animal baars

kijk, ik zie een project opkomen voor tijdens de kerstsluiting op de zaak. Ik ga wat regelen, dit wordt kick :D

Air Piet


Het viel mij op dat sommige vellen nieuw waren en sommige vellen al goed ingespeeld (lees: wat rek er uit). Ook zat er bijvoorbeeld bij de Remo CS een moongel op.

Dit klinkt misschien ook een beetje cru, maar ik ben benieuwd hoe dit klinkt als iemand met een iets betere slag techniek de vellen bespeeld.

Het liefste dan het hele rijtje out of the box, en na een paar weken bespeeld te zijn te laten horen.


Ja dit ben ik met je eens, bovendien klinken sommige vellen veel beter op een andere spanning. Maar het filmpje opzich is leuk gedaan.

Air Piet


Ik wil slagvel van mijn DW collectors (steel) vervangen, ligt nu nog een redelijk goede coated ambassador op.
Ik wil sowieso iets anders proberen dit keer, als het me dan niet bevalt kan ik altijd weer terug naar de oude coated ambassador. Ik zat te denken aan een remo (coated)powerstroke 3? Heeft een van jullie hier ervaring mee?


Heb ik ervaring mee. Als je van een droog geluid houdt is dit het vel voor je. Klinkt redelijk in mijn optiek, mits hoog gestemd. Het is niet mijn favoriet.

Machiel

Ik ben niet van van de Powerstroke 3 maar wel vande powerstoke 4 voor op de snaredrum!

Heerlijk ding.
Neem mij vooral niet te serieus.

Boudewijnow


Heb ik ervaring mee. Als je van een droog geluid houdt is dit het vel voor je. Klinkt redelijk in mijn optiek, mits hoog gestemd. Het is niet mijn favoriet.


Oke, bedankt voor je advies.
Maar waarschijnlijk komt de Sint met een Remo Controlled sound. Als hij mijn verlanglijst kon vinden. *O*

Air Piet


Oke, bedankt voor je advies.
Maar waarschijnlijk komt de Sint met een Remo Controlled sound. Als hij mijn verlanglijst kon vinden. *O*


Graag gedaan, ik persoonlijk vind dat een betere keus. Heerlijk open geluid creëer je daarmee.

Omhoog