Idee

Gestart door w.a.m.vangerven@live.nl, feb 21, 2013, 18:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

w.a.m.vangerven@live.nl

Heyy,,

Ik ben net nieuw, en ik heb een geweldig idee al denk ik zelf xD
Ik heb al even een drumstel, en had het idee om met gekleurd poeder op de toms te gaan drummen zodat er een paar enorme gekleurde stof wolken onstaan wanneer je aan het drummen bent... :D

Wat ik nu eigenlijk wilde weten is of dit schade kan opleveren aan je vellen/drumstel...

Grtz Wies

Otje


Wat ik nu eigenlijk wilde weten is of dit schade kan opleveren aan je vellen/drumstel...
Grtz Wies


ik denk eerder dat het schade  kan toebrengen aan je gezondheid. Je zit letterlijk stof te happen :X Probeer t zou ik zeggen. Succes!
Welkom overigens en wie weet .. tot de volgende keer.

w.a.m.vangerven@live.nl

Daar is altijd nog een oplossing voor!! gewoon een bandana over je mond doen, of een kapje op (die je ook gebruikt bij graffiti) xD, ik ga het waarschijnlijk binnenkort proberen en maak er een filmpje van :D maar wel badankt!

Harre

Een oud idee, dat dan weer wel en het wordt ook wel met water gedaan. Met poeder zal het geen schade aan je drumstel veroorzaken verwacht ik, als je de boel naderhand maar schoon maakt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

#4
feb 21, 2013, 20:17 Last Edit: feb 21, 2013, 20:26 by Nijlpaard
Elke reden om een blue man group filmpje te posten moet je aangrijpen. Blijft toch leuk entertainment :P

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Geniale gasten , die op de één of andere manier ook een soort van stof doen opwaaien . ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

w.a.m.vangerven@live.nl

Wow vet filmpje! Altijd leuk om nieuwe dingen te ontdekken!
en Harre, het kan dan wel een oud idee zijn, maar ik had er nog nooit over gehoort en ben dus ben best benieuwd hoe het gaat uitpakken :D

Headshrinker

Nieuwe (of bijna-nieuwe  :P ) ideeën zijn altijd goed (of meestal... etc.).

In dit geval zou ik er nog 'ns over nadenken. Doe je 't thuis, ziet niemand jouw 'special effects'; doe je 't op een podium, dan roept 't (bij ouwe zeikerds zoals ondergetekende) de vraag op wat het toevoegt aan de muziek. En wie naderhand de rotzooi opruimt, natuurlijk.

Harre

Ik ben ook zo'n ondergetekende, maar zie er live de humor wel van in als je het bij één nummer zou doen waar het bij past. Het kan dan toch iets aan de totale show toevoegen, maar als je dat met een masker op moet gaan doen vanwege het inademen van de gekleurde stof schiet dat weer niet op. En inderdaad: wie ruimt die bende weer op...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Erik

Wat ook een mooi effect geeft: gemalen glasscherven. Succes gegarandeerd  :Y
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

paQ

Of melkpoeder!!!  (En een sigaret in je mond...)

5150

...er zijn drummers die standaard allemaal poeder(resten) op hun toms hebben
***...in-between-drums...***

animal


Erik


...er zijn drummers die standaard allemaal poeder(resten) op hun toms hebben


Melaatse drummers  :X
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Anserini

Maareuh, 3x slaan en dan zit er toch geen poeder meer op je trommeltje? Dus een hoop zooi om op te ruimen voor ~4 seconde plezier...  :+

Harre

Klopt. In het filmpje van Blue Man Group kun je ook zien dat het water blijft stromen. Als je geen blijvende toevoer hebt is het snel over met de pret en daarom is het live ook praktisch onmogelijk. Je kunt van te voren wel iets op je tom leggen, maar ja... dan mag je hem tot HET moment niet gebruiken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Of je doet echt rocknroll en laat op het moment supreme de bassist ff op je tom pissen :X
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


Of je doet echt rocknroll en laat op het moment supreme de bassist ff op je tom pissen :X

En om het spektakel daarna door te kunnen laten gaan: nodig vooral het publiek uit het podium op te komen :-)

Harre

Echt, dit wordt een te gekke live show!  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Ik vrees dat een bandana of stofkapje ook niet voldoende 'bescherming' biedt, als je tot de laatste paar bovenstaande plannen over gaat...


Of melkpoeder!!!  (En een sigaret in je mond...)

Pyro, altijd een goed showelement!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

djska

Ik lag toch echt wel in een deuk van Nijlpaard's opmerking, meesterlijk!

w.a.m.vangerven@live.nl

Ik ben niet van plan om dit te doen tijdens een optreden
sowieso zit ik nog niet in een band xD
maar ik ben het dus van plan om gewoon thuis te doen, alleen is dat wel een probleempje dat als je 3x slaat al het poeder er al af is....

Maar wel bedankt allemaal :D

Rick

Lijkt me alleen maar een pestbende opleveren eigenlijk. Je kit gaat er onder zitten, het gaat overal tussen zitten (schroefdraden, lagers, enz), en het is allemaal fijn stof natuurlijk, dus het blijft overal wat lichtelijk electrisch geladen is aan plakken.

5150

Je moet gewoon een stofkapje opzetten en een zwembrilletje...een laagje van ongeveer 0,5cm BLOEM op elke tom...dan krijg je het mooiste effect. Zorg dat je met grote armbewegingen drumt en sla vooral niet te zacht...na ongeveer een minuut kun je evt. een ventilator op de toms richten vanaf de zijkant voor meer effect. Een videocamera om eea op te nemen natuurlijk zodat wij ook het resultaat kunnen zien (we zijn altijd erg benieuwd naar uitvoeringen van dit soort creatieve ideeën). Deur van de kamer hoeft niet perse dicht...

Succes !!! :+

(google wel even op trefwoord "sarcasme" voor je eea gaat uitvoeren...)
***...in-between-drums...***

Rick


Je moet gewoon een stofkapje opzetten en een zwembrilletje...een laagje van ongeveer 0,5cm BLOEM op elke tom...dan krijg je het mooiste effect. Zorg dat je met grote armbewegingen drumt en sla vooral niet te zacht...na ongeveer een minuut kun je evt. een ventilator op de toms richten vanaf de zijkant voor meer effect. Een videocamera om eea op te nemen natuurlijk zodat wij ook het resultaat kunnen zien (we zijn altijd erg benieuwd naar uitvoeringen van dit soort creatieve ideeën). Deur van de kamer hoeft niet perse dicht...

Succes !!! :+

(google wel even op trefwoord "sarcasme" voor je eea gaat uitvoeren...)



Ik stem voor stoepkrijt en een fijne rasp!

Omhoog