roland fd8 probleem

Gestart door Rob, sep 17, 2011, 12:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rob

Hallo Ik heb een probleem met mijn hihat controler fd8 , het is net of hij niet meer reageerd heb hem ook even los geschroefd aan de onderkant maar ik zie er niets bijzonders aan . Het is net of dat rubber wat over die gelijder moet gaan geen of slecht contact maakt maar echt duidelijk kan je dat niet zien. Wat hiet aan te doen en wie heeft hier ook problemen mee.

Gr Rob

Jochem

Ik heb vaker gehoord dat er problemen zijn met de fd8, misschien is de beste oplossing een andere te kopen.
Wat voor module heb je? Als je een TD-12 of TD-20 hebt koop dan een VH-11

Probeer dit anders eens:
Citaat
I installed a new rubber actuator, but it didn't help. I also replaced the sheet sensor that the actuator presses on, and that didn't help either. So, I wrapped electrical tape about 20 times around the end of the actuator, basically to make it larger so it pushes a little farther forward on the sensor, and that solved the problem.

Hier nog een foto van binnen misschien heb je er iets aan:

Rob



Heb een td9


Ik heb vaker gehoord dat er problemen zijn met de fd8, misschien is de beste oplossing een andere te kopen.
Wat voor module heb je? Als je een TD-12 of TD-20 hebt koop dan een VH-11

Probeer dit anders eens:Hier nog een foto van binnen misschien heb je er iets aan:


Rob

Koop dan een vh 11, hee het geld groeit niet aan een boom hoor

Jochem


Rob


Misschien vind je hier nog iets tussen: http://www.drumlessons.com/drum-forums/topic/1234-problem-with-roland-fd-8-hi-hat-controller/


Toch maar een nieuw kopen, weten jullie mischien andere merken die ook werken met de td9 en die wat goedkoper zijn

Anserini

Zou je tweedehands moeten zoeken. Ik heb nog een liggen van Yamaha, nieuw, die je over kunt kopen als je wil (en als het werkt).
http://www.thomann.de/nl/yamaha_hh60.htm

leeqnl

Ik had zelf ook problemen met mijn FD-8 (bij een TD6V module). Sensor was defect (met een multimeter heel makkelijk door te meten). Ik heb de sensor vervangen, maar nog steeds kreeg ik niet de goede sound. Met Roland gemaild, waarbij mij werd verteld dat de module eenmalig opnieuw geinitialiseerd moet worden met de sensor (dat de module weet wat de helemaal open stand van de sensor is zeg maar). Dit deed ik bij mijn TD6V door de module een factory reset te geven. Misschien kan dat helpen. (Mocht je in de buurt van Emmen of Groningen wonen, dan wil ik m wel voor je doormeten... PB dan maar even).

Rob


Ik had zelf ook problemen met mijn FD-8 (bij een TD6V module). Sensor was defect (met een multimeter heel makkelijk door te meten). Ik heb de sensor vervangen, maar nog steeds kreeg ik niet de goede sound. Met Roland gemaild, waarbij mij werd verteld dat de module eenmalig opnieuw geinitialiseerd moet worden met de sensor (dat de module weet wat de helemaal open stand van de sensor is zeg maar). Dit deed ik bij mijn TD6V door de module een factory reset te geven. Misschien kan dat helpen. (Mocht je in de buurt van Emmen of Groningen wonen, dan wil ik m wel voor je doormeten... PB dan maar even).


Factory reset heb ik gedaan, maar dat helpt niet. Ik heb eens op internet rond gegoogeld en ik krijg de indruk dat er met de fd8 behoorlijk wat problemen mee zijn. Doormeten kan ik zelf ook wel dat is geen punt ik vind alleen jammer dat je zon dure set koopt en dat je dan met zon pendaal ellende krijgt dit vind ik toch een behoorlijk min punt van roland. Ik ga er ook niet zelf aan prullen, deze set heb ik nu 5 jaar en ik speel behoorlijk veel  dus het zal toch wel slijtage zijn ga dus toch maar een andere kopen. Bedankt voor jullie reacties

Technobeat


Koop dan een vh 11, hee het geld groeit niet aan een boom hoor


Maar een VH-11 is wél veel mooier en realistischer dan een starre CY-5 met losse FD-8 ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

christopheRCE


Factory reset heb ik gedaan, maar dat helpt niet. Ik heb eens op internet rond gegoogeld en ik krijg de indruk dat er met de fd8 behoorlijk wat problemen mee zijn. Doormeten kan ik zelf ook wel dat is geen punt ik vind alleen jammer dat je zon dure set koopt en dat je dan met zon pendaal ellende krijgt dit vind ik toch een behoorlijk min punt van roland. Ik ga er ook niet zelf aan prullen, deze set heb ik nu 5 jaar en ik speel behoorlijk veel  dus het zal toch wel slijtage zijn ga dus toch maar een andere kopen. Bedankt voor jullie reacties


Dag Rob,
als er met de fd-8 wat mis gaat, dan is dit in de meeste gevallen te wijten aan het feit dat er niet meer genoeg vet aanwezig is in het pedaal. Wanneer dit het geval is, dan drukt de rubberen hamer niet ver genoeg op de eigenlijke pressure-sensor. Dit resulteert dan in geen of een zeer zacht chick-volume. Het toevoegen van wat vet (bv. vaseline) is in veel gevallen de oplossing.

Handeling: als je het pedaal openmaakt dan zie je een metalen plaatje dat op de bovenkant van de zwarte rubberen hamer drukt. Het is hier dat je vet moet toevoegen. Dus op het raakpunt van het metalen plaatje (onderkant) en de rubberen hamer (bovenkant). Dit lost in de meeste gevallen het probleem op. Dit kan trouwens ook voorkomen bij de hd-1 vermits deze voor beide pedalen hetzelfde werkingsprincipe gebruikt. Check op dat moment ook even na of de rubberen hamer nog soepel is. Is deze eerder hard, dan moet hij vervangen worden.

Hopelijk lost dit je probleem op. Niets sluit uit dat de oorzaak nog elders kan liggen maar het 'vet' is de grootste kanshebber.

mvg,

Rob


Dag Rob,
als er met de fd-8 wat mis gaat, dan is dit in de meeste gevallen te wijten aan het feit dat er niet meer genoeg vet aanwezig is in het pedaal. Wanneer dit het geval is, dan drukt de rubberen hamer niet ver genoeg op de eigenlijke pressure-sensor. Dit resulteert dan in geen of een zeer zacht chick-volume. Het toevoegen van wat vet (bv. vaseline) is in veel gevallen de oplossing.

Handeling: als je het pedaal openmaakt dan zie je een metalen plaatje dat op de bovenkant van de zwarte rubberen hamer drukt. Het is hier dat je vet moet toevoegen. Dus op het raakpunt van het metalen plaatje (onderkant) en de rubberen hamer (bovenkant). Dit lost in de meeste gevallen het probleem op. Dit kan trouwens ook voorkomen bij de hd-1 vermits deze voor beide pedalen hetzelfde werkingsprincipe gebruikt. Check op dat moment ook even na of de rubberen hamer nog soepel is. Is deze eerder hard, dan moet hij vervangen worden.

Hopelijk lost dit je probleem op. Niets sluit uit dat de oorzaak nog elders kan liggen maar het 'vet' is de grootste kanshebber.

mvg,


Ok bedankt dat zal ik eens proberen

FeltMi

En? Heeft het vet toevoegen geholpen?
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Tuyte

Een oud topic, maar ik heb er toch wat aan gehad.
Mijn FD8 reageerde ook niet meer zoals het hoorde.
In eerste instantie geprobeerd om vet toe te voegen, maar dat hielp niet.
Vervolgens heb ik (zoals uitegelegd wordt op de website waar hierboven naar verwezen wordt) het rubberen gedeelte een halve minuut in de microgolfoven gelegd waardoor het zijn oorspronkelijke vorm terugkreeg en soepeler werd.

Gevolg: werkt weer als nieuw! Hopelijk blijft het zo :-)

IgorB

Mocht er nog iemand (zoals ik laatst) hier terecht komen vanwege problemen met de FD 8, de benodigde onderdelen van de FD 8 (sensor sheet, rubber pad etc) zijn te koop op het internet (AliExpress bijvoorbeeld) voor een redelijke prijs. Het is dus niet nodig om een nieuw pedaal te kopen.

Omhoog