Iemand een suggestie?

Gestart door 82keiko, apr 22, 2012, 14:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

82keiko

Ik ben op zoek naar een jazz standard om met brushes te (leren) meespelen. Ik hou het nog bij de basis maar er mag wel wat tempo inzitten. Iemand suggesties? Thx.

paQ

bop drumming

Jochem

Zie je pb.

82keiko

Bedankt, zal ik eens bestuderen.

drumlarsos

Hallo,

Waarom niet gewoon in dit topic reageren ipv via pb?

Je zou in principe met elke standard mee kunnen spelen die je zelf aanspreekt, het hoeft niet eens perse origineel ook met brushes gespeeld te worden...
Het gaat er gewoon om dat je meters maakt met die brushes en die muziek begrijpt en hierop kan anticiperen(natuurlijk gewoon hetzelfde als met stokken),hierdoor zou ik me dus ook niet al te veel blind staren op één standard.
Zelf speel ik erg veel mee met So what - Miles Davis gewoon omdat deze lekker lang duurt, waardoor je veel kunt uit proberen. Ook gebeurt er relatief ''weinig'' en bovendien heb ik veel steun aan de bassist, maar dit is dus puur persoonlijk!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

paQ


Hallo,

Waarom niet gewoon in dit topic reageren ipv via pb?


eens!
tis geen marktplaats :)

Jochem


eens!
tis geen marktplaats :)

Haha, nee het ging er meer om dat het waarschijnlijk niet in dit topic zou mogen, i.v.m 'illegale' exemplaren ;)

Animal baars


Haha, nee het ging er meer om dat het waarschijnlijk niet in dit topic zou mogen, i.v.m 'illegale' exemplaren ;)


Dat maakt het alleen maar interessanter :)

82keiko

#8
apr 24, 2012, 09:22 Last Edit: apr 24, 2012, 15:02 by 82keiko
Het ging over het boek dat paQ postte. Maar heb zelf een betere manier gevonden, google eens faststrings. @drumlarsos: ja, je kan in principe met elke jazzstandard meespelen. Ik ben eigenlijk op zoek naar de 'populairdere' medium tot uptempo jazzstandards. 'So what' is een standard waarop ik reeds speel. Daar gebeurt idd wel wat weinig. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak lol.

Omhoog