blesure nek en schouder

Gestart door Rob, mrt 31, 2012, 13:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rob

Thuis speel ik altijd op mijn td9 nu heb ik een flinke blesure aan mijn nek en schouder op gelopen en weet totaal niet waar het vandaan komt. Nu ben ik weer langzaam aan het drummen en voel weer die pijn in mijn nek en schouder terug komen . Nu vraag ik me af of er meer drummers zijn die hier last van hebben? Ik zelf denk dat het van de terugslag van de messhead komt en je toch ongemerkt best een terugslag in je armen krijgt. Het speelt toch anders dan een gewoon drumstel want daar heb ik minder last van.

Rob

Nlz

Heb je er bij een a-kit alleen minder, of helemaal geen last van? Als je er dan minder last van hebt zou ik het in je algehele houding zoeken. Heb je er alleen bij je e-kit last van dan zou ik daar eens goed naar de opstelling en de daaruit voortvloeiende houding bekijken.
Film jezelf eens vanuit verschillende hoeken tijdens het drummen en bekijk de beelden goed om te zien of je daar een oorzaak in kunt vinden, al dan niet met de hulp van iemand die verstand van lichamen en lichaamshoudingen heeft.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

e-drums >> Techniek

Robert-Jan

Simpelweg alleen aan de terugslag kan het niet liggen, er zouden dan veel meer gevallen bekend moeten zijn. Grote kans dat het dus je houding is. Wat handig zou zijn is een filmpje van jou achter je set zoals NLZ al aangeeft. als je  dat niet hier neer wilt zetten kan je me een link sturen ( pm of mail)  en dan kijk ik er ' prive ' naar. *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Hoe is je setup?

Misschien een beetje een lomp voorbeeld, maar bijv. Phil Collins kan inmiddels niet meer drummen vanwege zijn rug, die hij naar alle waarschijnlijkheid met een "verkeerde drumhouding" heeft "verpest"....

harmen 18

Ook nog één:

Wat voor drumkruk heb je?

Ik heb sinds een week of 2 een roc n soc en ik merk dat je daar veel makkelijker een betere houding op aanneemt dan op mijn oude drumkruk. (redelijke goede ronde Fame kruk)

Hoefnix

Met een e-kit kan je de setup kleiner en lager maken dan bij een a-kit. Als ik dan drum zit ik helemaal in elkaar , kan ik niet goed drummen en pijn in mijn nek. Check hoogte van de e-kit eens tov een a-kit.

Rob


Met een e-kit kan je de setup kleiner en lager maken dan bij een a-kit. Als ik dan drum zit ik helemaal in elkaar , kan ik niet goed drummen en pijn in mijn nek. Check hoogte van de e-kit eens tov een a-kit.


Ik zit wel veel lager dan met mijn a kit dat klopt wel ja , en alles staat korter bij elkaar ik denk dat ik mijn setup eens ga veranderen

Omhoog