Is het m'n pedaal of techniek?

Gestart door Dezain, feb 09, 2012, 19:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dezain

Hallo!


De laatste tijd onder het drummen sinds ik mijn nieuwe pedaal (pearl eliminator) heb, gebeurt er niets dat ik wil.

Als ik wat sneller wil spelen gaat mn voet/pedaal flink en naar uit het ritme. Onder fils, grooves etc.

Ligt het aan mijn zithouding, techniek of de afstelling van mijn pedaal?

De groove waarmee het na een tijdje fout gaat is bijvoorbeeld My Hero van de Foo Fighters.
Deze schiet me ff snel te binnen. Ik ben erg fan en drum graag mee met FF ook met de band.
En een aantal va jullie zal weten dat Taylor Hawkins regelmatig snel speelt en dit zou ik dus ook erg graag beter willen

Iemand dus een oplossing?


Gr,
Bram
Experience is the name people give to their mistakes.

NathanR

Ik denk dat je gewoon nog moet wennen aan je nieuwe pedaal?
Je voet is nog het speelgevoel van je vorige pedaal gewent, en zal moeten wennen aan een ander voetblad en ander speelgevoel.

Denk ik. ;)

Stokmans

Oefenen en wennen!

Je zou wat kunnen experimenteren met de veerspanning, een strakkere veer zou kunnen inhouden dat je meer controle over het pedaal hebt omdat je dan wel heel bewust moet 'trappen' om je bass te horen, anderzijds speelt dat weer k*t in mijn optiek.

Jochem

Dit soort vragen komen regelmatig langs en we kunnen hier wel ingewikkelde antwoorden gaan geven waar het allemaal wel niet aan kan liggen.
Inderdaad wat jezelf al opnoemt; zithouding techniek afstelling van je pedaal. Je kan er natuurlijk mee experimenteren. Er is geen 'beste' zithouding of afstelling van je pedaal, dan ligt geheel aan wat jij fijn vind.
Maar waarschijnlijk is dit gewoon een geval van het wel bekende: oefenen oefenen oefenen  *O*

Joris

Jochem komt wel met veel goede antwoorden de laatste tijd, of ik zag ze eerst over het hoofd. Ik denk er tenminste net zo over.

Dribbel

Dat is dan karma waard toch... :D
Yamaha recording & sabian

Marty-B

Mocht je probleem aanhouden: Je kan je voetenwerk opnemen met een camera, dan kan je goed zien of je je techniek goed toepast. Je wordt dan ook bewuster van wat je voeten doen, vooral bij hogere snelheden kan dit soms nuttige informatie geven.

Rick

Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad, dat er soms niks fatsoenlijks uit mn bassspell kwam. Ik heb vervolgens met mijn pedalen geklust, en mijn footboards een stuk hoger gezet dan normaal. Voor mij loste dat een groot deel van mijn problemen op.

Gewoon, inderdaad, zoals al gezegt, uren maken op je pedalen. Maar zorg eerst vooral dat je pedalen comfortabel spelen, dat oefent zowiezo al een heel stuk aangenamer.

Omhoog