Drumboeken

Gestart door grohllebol, jan 05, 2012, 23:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Misschien komt er binnenkort wel eens NL talig iBook uit.. :X
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Gisteren een doosje boeken ontvangen met 100 drumboeken... Van de 60'er jaren tot nu.
Voor de prijs van 3 nieuwe boeken.

Heerlijke latin En jazz exemplaren zitten er tussen. Zal binnenkort een fotootje posten.

82keiko


Gisteren een doosje boeken ontvangen met 100 drumboeken... Van de 60'er jaren tot nu.
Voor de prijs van 3 nieuwe boeken.

Heerlijke latin En jazz exemplaren zitten er tussen. Zal binnenkort een fotootje posten.


*O* leuk, wil ik ook wel

Hoefnix

Je hebt een PB

Headshrinker


Stick control op nummer 1. Nooit te vergeten


Heb deze bijbel ook 'aangeschaft'. Daarmee kan ik weer twintig jaar de handjes (en voetjes) laten wapperen. Metronoom aan en tikken maar. Pfff.


JayDie

#30
jun 20, 2012, 09:45 Last Edit: jun 20, 2012, 09:46 by JayDie
Ik heb bij bol.com de "Gids voor Drummers" van Justin Scott gekocht. Ik heb zelf al 20 jaar ervaring in de Slagwerk (nog niet met drummen), en op het eerste oog is dit een mooi boekje! Denk dat de echte beginner wat overrompelt wordt met het notenschrift.

Echter wel een foutje gevonden: bij de double stroke roffel: http://twitpic.com/9ygs6q

Of niet dan?


Ik mag nog geen images uploaden denk ik door m'n te laag aantal bijdragen...?

Jenslathouwers

het ZOU kunnen dat er bedoeld word dat elke noot die er staat 1 'dubbelslag' voorsteld... maar het lijkt mij idd meer waarschijnlijk dat het een fout is !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

JayDie


het ZOU kunnen dat er bedoeld word dat elke noot die er staat 1 'dubbelslag' voorsteld... maar het lijkt mij idd meer waarschijnlijk dat het een fout is !!

Verderop staat voor elke noot bv. wel RR LL. Ik heb Justin gemaild, even afwachten wat 'ie te melden heeft ;-)

Robert-Jan

Double stroke = rr ll
Single stroke = rlrl

Dus druk foutje
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

HB

Met plezier lees ik Tipboek Drums, 5e druk 2011.
In de muziekwinkels die ik bezoek, staat veelal nog de vorige druk.
Die is wat goedkoper, maar veel dunner.

JordyMin

Ik begin pas in september met notenleer (muziekschool). Ik ben niets met deze boeken wellicht dan? : ))

Odery

Ik heb een vraag. Ik wil een nieuw boek kopen en moet kiezen uit de volgende 2;
-the art of bop drumming van john riley
-advanced techniques for the modern drummer van jim chapin
welke raden jullie aan, en waarom?
koning

Robert-Jan

wat wil je leren?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Odery

Ik wil me meer verdiepen in jazz. Ik heb gehoord dat dit 2 goede boeken in dat genre zijn. Maar ik weet er het fijne niet van.
koning

Robert-Jan

Dan zeker the art of bop drumming..al was het maar dat je er een cd met playalongs bij krijgt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Odery


Dan zeker the art of bop drumming..al was het maar dat je er een cd met playalongs bij krijgt.


Play-along zit voglens mij ook bij advanced techniques. Maar ik las dat je bij advanced techniques je vooral focust op coordinatie (ook in het algemeen), komt dit bij the art of bop ook aan bod of gaat deze alleen maar over het bespelen van jazz?
koning

Robert-Jan

Art of bop is wel puur op jazz gericht, maar wat hipper en moderner dan het boek van Chapin.
Dat daar ook cd s bij zitten is nieuw voor mij.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos

John Riley is gewoon een koning!
Art of bop drumming is echt een geweldig boek, waarin alle facetten van jazz voorbij komen, zowel de comping exc. waarmee je meer vrijheid in je spel kan creëren , als solo/breaks ideeën. Ook komen de voor de hand liggende latin ritmes voorbij+ deze in een swing feel, en ook nog allemaal voorgespeeld op de cd.

De play-alongs zijn ook erg leuk idd!
[ Invalid YouTube link ]
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Black Page

De onafhankelijkheidsoefeningen in the art of bebop zijn erg goed opgezet. De playalongs vind ik beduidend minder. Te moeilijk voor de beginnende jazzdrummer. Het boek van brian fullen (jazz standards for the drumset) bevat echt hele goede meespel tracks. De structuur per liedje wordt uitgelegd, tips bij het begeleiden van solisten en het gaat ook in op technieken, zoals comping, brushes etc. Alle jazz stijlen komen zo'n beetje aan bod.

Het boek van chapin moet je als zelfrespecterende drummer, ie. uit respect voor de pioniers, op de boekenplank hebben. Het is wel puur onafhankelijkheid.... Chapin heeft overigens twee boeken geschreven, zie website dom f.

Kortom, ik raad je het boek van fullen aan!

Linkjes: http://www.brianfullen.com/education.htm
http://www.domfamularo.com/page-two-dom-famularos-online-store.html

JayDie


Ik heb bij bol.com de "Gids voor Drummers" van Justin Scott gekocht. Ik heb zelf al 20 jaar ervaring in de Slagwerk (nog niet met drummen), en op het eerste oog is dit een mooi boekje! Denk dat de echte beginner wat overrompelt wordt met het notenschrift.

Echter wel een foutje gevonden: bij de double stroke roffel: http://twitpic.com/9ygs6q

Ik heb Justin Scott 20 juni 2012 hierover gemaild en gisteren kreeg ik een reactie!  *O*

djska

je had het ook niet per flessenpost moeten doen :-)

patrick76

Ik heb dezelfde gids en vind het nogal een hele drukke gids. Voor de beginnende drummer echt wel een beetje te overweldigend.
Ik heb er wel wat van kunnen leren, maar pas na veel herlezen en luisteren.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

drumlarsos

Heeft iemand al het nieuwe/eerste boek van Lucas van Merwijk - Worldbeat gekocht/gezien? Het concept en omschrijving bevallen mij heel erg, alleen heb nu een heel beperkt budget(lees: geen ;)).

Ben benieuwd of een van jullie mij er al iets meer over kan vertellen!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Otje

Vrijdag jl. weer is een drumboek gekocht bij Feedb.. :N , ik bedoel Keymusic .
Van Carmine Appice; Verassend aangename leermethode in dit boek inc. 2cd's.



Technobeat


En sluit dit boek een beetje aan bij je drumlessen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog