Drumboeken

Gestart door grohllebol, jan 05, 2012, 23:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

grohllebol

Welke drumboeken raden jullie aan?

Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

grohllebol

#1
jan 05, 2012, 23:37 Last Edit: jan 06, 2012, 07:41 by grohllebol
Want waar het mij om gaat is dat ik binnenkort jarig ben en een of twee drumboeken/ dvd's wil aanschaffen.

Ik heb een topic gestart, want ik kon op dit forum geen items vinden over drumboeken. Hopelijk op de juiste plek?

Ik vind rock leuk om te drummen, ik heb het 'mini-monster book of rock drumming' en de eerste DVD van RJ al, en denk erover om die DVD van Jojo Mayer te kopen. Maar zijn er andere boeken/ DVD's die jullie mij kunnen aanraden. Naast rock, vind ik funk/ groove ook interessant om te leren.

Tips/ hints/ adviezen?
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

GirlOnDrums

Op deze website staan allerlei boeken en DVD's met soms een inkijkexemplaar, altijd handig. Misschien dat je hier ook meer informatie vind op wat voor niveau je iets zoekt. Beginner, gevorderd enz.

http://www.speeldrums.nl/

Veel plezier met rondkijken!

Jochem

Ik ben begonnen met Real Time Drums, beviel me goed, werden veel verschillende dingen in behandelt.

Robert-Jan

Mooi...kijk goed hoe ze dingen noteren..
Dat is de standaard.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem


Robert-Jan

Bloedserieus..  :6
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

Weet ik.

Hoefnix

Iemand al eens naar het boek van Dennis Tideman gekeken of een mening?
http://www.skillsandfills.com/


drumlarsos


Mooi...kijk goed hoe ze dingen noteren..
Dat is de standaard.. :Y


Jonge jongens keihard demotiveren in wat ze doen, ipv van ze te stimuleren, dat is de standaard in deze maatschappij! Goed bezig dus Robert-Jan  ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Johan

ja ik vond hem ook al op het randje (eigenlijk erover) :Y :Y

Robert-Jan

waarom?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix


Jonge jongens keihard demotiveren in wat ze doen, ipv van ze te stimuleren, dat is de standaard in deze maatschappij! Goed bezig dus Robert-Jan  ;)


Demotiveren kanik er niet in lezen.. Wel in jou tekst die rechtstreeks op de persoon is, jammer hoor.

Nijlpaard

Ik snap ook ff niet wat RJ hier volgens sommigen zegt :?
Ik lees er iig niets negatiefs in
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Er is al pb contact geweest... T is all good.. :Y

Weer terug on topic..  :w
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Laurens


Iemand al eens naar het boek van Dennis Tideman gekeken of een mening?
http://www.skillsandfills.com/


Ben hier ook wel benieuwd naar of iemand hier deze heeft en er wat over kan vertellen....

GirlOnDrums


Ben hier ook wel benieuwd naar of iemand hier deze heeft en er wat over kan vertellen....


Ik ook.

Black Page


Welke drumboeken raden jullie aan?


Wedervraag: Wat wil je leren?

Onafhankelijkheid: new breed, Gary Chester
Jazz: the art of bop drumming - John Riley
Polyritmiek: Gary Chaffee  - Rhythm & meter...
Handtechniek - DVD van Jojo Mayer ....
Licks & fills: Rick Lick's - Rick Gratton

Play-a-long: vloeken in de kerk misschien, maar ik geef slechts een 6-je aan het lespakket van Tommy Igoe.

Maar deze boeken sluiten juist wel / juist niet aan bij mijn voorkeur. Dus ontdek je eigen leerstijl en zoek daarbij de boeken!!

Otje


Iemand al eens naar het boek van Dennis Tideman gekeken of een mening?
http://www.skillsandfills.com/


Keb het boek onlangs aangeschaft. De opzet is origineel en the fils & skills zijn aardig om te horen. Maar wil je letterlijk naspelen wat er in het boek als voorbeeld wordt gegeven, is de notatie die de schrijver gebruikt omslachtig. Het is onpraktisch om het te lezen. Laat staan om ze na te spelen vanaf het 'papier'.

Laurens


Keb het boek onlangs aangeschaft. De opzet is origineel en the fils & skills zijn aardig om te horen. Maar wil je letterlijk naspelen wat er in het boek als voorbeeld wordt gegeven, is de notatie die de schrijver gebruikt omslachtig. Het is onpraktisch om het te lezen. Laat staan om ze na te spelen vanaf het 'papier'.


gaat hem niet worden dus...

leeqnl

Ik heb zelf meerdere boeken uit de "real time drums" serie. Die bevallen mij (in ieder geval) heel goed.

Odery


Wedervraag: Wat wil je leren?

Onafhankelijkheid: new breed, Gary Chester
Jazz: the art of bop drumming - John Riley
Polyritmiek: Gary Chaffee  - Rhythm & meter...
Handtechniek - DVD van Jojo Mayer ....
Licks & fills: Rick Lick's - Rick Gratton

Play-a-long: vloeken in de kerk misschien, maar ik geef slechts een 6-je aan het lespakket van Tommy Igoe.

Maar deze boeken sluiten juist wel / juist niet aan bij mijn voorkeur. Dus ontdek je eigen leerstijl en zoek daarbij de boeken!!


Stick control op nummer 1. Nooit te vergeten
koning

Black Page

#22
jan 25, 2012, 23:10 Last Edit: jan 25, 2012, 23:14 by Black Page
Stick control ..... Dat is echt zo'n boek waarmee je zelf iets moet doen. Van voor naar achteren alle stickings leren is niet echt zinvol..... In principe geldt dat voor alle lesboeken, maar dat heb ik zelf toch heel sterk met dit boek. Future Sounds van David Garribaldi laat zien wat je met stickings kan doen ..


Overigens iemand die uit R'dam komt en wel eens de slagwerkboeken doorneust? Wel eens opgevallen dat ze een tweede boek hebben met de titel Stick Control van Kirk Johnson en dat dat 1 op 1 een kopie is van Stick Control - George Lawrence Stone? 8)7

http://zoeken.bibliotheek.rotterdam.nl/?itemid=|library/alles|238023


Citizen Kane


Stick control ..... Dat is echt zo'n boek waarmee je zelf iets moet doen. Van voor naar achteren alle stickings leren is niet echt zinvol.....


Hoezo niet? ik denk dat iedereen wel iets kan leren van Stick Control. Het is inderdaad een enorme databank  aan handzettingen, maar dat wil niet zeggen dat het niet zinvol is om alles van voor naar achter te spelen. Je krijgt er een grote handvrijheid van.

Ik geef je echter wel gelijk: het mooie van het boek is dat je de licks op je drumstel toe kan passen. I.p.v. linker en rechterhand alleen kun je de patronen over voeten mee laten lopen of juist andersom, of rechts t.o.v. Links spelen (zeg zestienden met R.H en R.V. om-en-om om  vervolgens met linkervoet en hand de oefeningen eroverheen te spelen. Al eens geprobeerd? (alleen voor VERgevorderden!)

Da's nou juist het mooie van dat meesterwerk; het bied meer dan genoeg om je hele LEVEN ermee bezig te zijn. En mocht je daarmee klaar zijn dan heeft meneer Stone altijd nog 'Accents & Rebounds' om hetzelfde mee te doen... auw...

Mijn drumbibliotheekje:
- George Stone: Stick Control
- George Stone: Accents & Rebounds (dagelijkse kost)
- Marvin Dahlgren & Elliot Fine: 4 way coordination
- Alles van Thomas Lang
- Div. rudimentaire boeken

82keiko

Groove essentials 1 & 2.

Omhoog