nothing but thieves

Gestart door paulus53, jul 22, 2018, 12:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

Nothing but thieves met amsterdam. Is double time  ?
https://www.youtube.com/watch?v=X2zcG3bcuMI

Joris

Wat bedoel je?

paulus53

De drums zoals hij ze speelt heet toch double time?

Nijlpaard

Lijkt mij een standaard 4kwartsmaat met de snare op 2 en 4 en de bass op 1 en 3. 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paulus53

#4
jul 22, 2018, 15:04 Last Edit: jul 22, 2018, 15:12 by paulus53
Lijkt mij een standaard 4kwartsmaat met de snare op 2 en 4 en de bass op 1 en 3.
Maar dit wordt hetzelfde gespeeld qua feel als kryptonite van 3 doors down, en dat is dacht ik double time.
Of zie ik het te moeilijk?
Ik wil nl graag altijd weten hoe maat soorten heten :)

Joris

Maar dit wordt hetzelfde gespeeld qua feel als kryptonite van 3 doors down, en dat is dacht ik double time.
Of zie ik het te moeilijk?
Ik wil nl graag altijd weten hoe maat soorten heten :)
Een maatsoort is wat anders dan een ritme. Een maatsoort is bijvoorbeeld 6/8, het eerste getal is het aantal tellen in de maat dus 6, en de 2e geeft aan dat een 8e noot 1 tel is.

paulus53

Een maatsoort is wat anders dan een ritme. Een maatsoort is bijvoorbeeld 6/8, het eerste getal is het aantal tellen in de maat dus 6, en de 2e geeft aan dat een 8e noot 1 tel is.
Aha, is dit dan een 4/4 double time ritme?

Joris

#7
jul 22, 2018, 23:21 Last Edit: jul 22, 2018, 23:30 by Joris
double time is geen ritme. Dat is bijvoorbeeld van een kwartnoot ritme naar een 8e noot ritme gaan.

En aangezien dit nummer de hele tijd hetzelfde soort ritme heeft kan er geen sprake zijn van dubbel of half time.

Joris

Maar aan de andere kant, als je het over een half time shuffle hebt weet wel weer iedereen wat je bedoeld.

paulus53

double time is geen ritme. Dat is van bijvoorbeeld van een kwartnoot ritme naar een 8e noot ritme gaan.

En aangezien dit nummer de hele tijd hetzelfde soort ritme heeft kan er geen sprake zijn van dubbel of half time.
Dank je wel, weer wat geleerd.
Want hetzelfde geldt dus eigenlijk voor kryptonite van 3 doors down dan.
Dacht eigenlijk dat het double time was als op elke ne een snare geslagen wordt en elke tel een basdrum, maar het heet dus alleen zo als er een ritme verandering is, logisch eigenlijk :).

paulus53

Nothing but thieves gaat bij dit nr wel over in halftime op de helft van het nr als ik het goed hoor :)

Joris

Oh dat weet ik niet, ik heb er alleen even snel doorheen geskipped.

Nijlpaard

Net helemaal geluisterd maar ik kan het niet horen.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paulus53

Net helemaal geluisterd maar ik kan het niet horen.


2.05 tot 2.17 dacht ik. Of verplaatst hij alleen de snare naar de 3?

Robert-Jan

Nee precies daarna op 2:18
Daar gaat de snare op 3 en dat is precies wat halftime is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paulus53

Nee precies daarna op 2:18
Daar gaat de snare op 3 en dat is precies wat halftime is.
Dank je wel. Had ik het toch goed gehoord.

Omhoog