Drumbook/encyclopedia Level 1 out now

Gestart door Skillz Drumbooks, jan 15, 2017, 10:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Skillz Drumbooks

Heej Drummers,

We willen jullie laten weten dat we een nieuw digitaal, interactief, 100% gratis, 2400+ pagina's drumboek/encyclopedie uit hebben genaamd Level 1. Je kunt het hier gratis downloaden:

www.skillzdrumbooks.com

Dit kan lijken op schaamteloze zelfpromotie, wat het natuurlijk ook gewoon is, maar we hopen dat het feit dat het gratis en educationeel is, genoeg zal zijn om toch gewaardeerd te worden. We houden toch allemaal van gratis onderwijs?

Level 1 wordt jaarlijks geüpdatet dus als je suggesties hebt hoe we het kunnen verbeteren dan horen we ze heel graag!

We proberen regelmatig hier te checken dus laten we een leuk gesprek op gang brengen. We kunnen in verband met drukte helaas niets zeggen over de frequentie van de bezoeken hier, maar we doen ons best :-)

Veel plezier gewenst met Level 1 en let the smart studying begin!

Grtz,

Bob Schillemans
Skillz Drumbooks

Mad Devil

Doe ik iets fout? Want als ik op download klik, krijg ik een error pagina te zien.

Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

paulus53

Heej Drummers,

We willen jullie laten weten dat we een nieuw digitaal, interactief, 100% gratis, 2400+ pagina's drumboek/encyclopedie uit hebben genaamd Level 1. Je kunt het hier gratis downloaden:

www.skillzdrumbooks.com

Dit kan lijken op schaamteloze zelfpromotie, wat het natuurlijk ook gewoon is, maar we hopen dat het feit dat het gratis en educationeel is, genoeg zal zijn om toch gewaardeerd te worden. We houden toch allemaal van gratis onderwijs?

Level 1 wordt jaarlijks geüpdatet dus als je suggesties hebt hoe we het kunnen verbeteren dan horen we ze heel graag!

We proberen regelmatig hier te checken dus laten we een leuk gesprek op gang brengen. We kunnen in verband met drukte helaas niets zeggen over de frequentie van de bezoeken hier, maar we doen ons best :-)

Gedownload
Super lessen, maar klopt het dat er geen drumnotatie lesje in het boek voorkomt.
Beetje jammer want niet iedereen kan drumnotatie lezen

Veel plezier gewenst met Level 1 en let the smart studying begin!

Grtz,

Bob Schillemans
Skillz Drumbooks

Robert-Jan

Ik zou graag voordat ik download wat duidelijke voorbeelden willen zien..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Mad Devil

Ik snap de cotaat niet helemaal 'Paulus, ik zie dat ook wel, maar als ik op de pagina klik op 'download hier',....krijg ik een error.
Lijkt erop dat de link niet openbaar is.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Skillz Drumbooks

Heej Mad Devil, ai dats is vervelend... Het zou moeten werken maar probeer anders deze even:

http://www.skillzdrumbooks.com/download-level-1/

Robert-Jan: Voorbeelden geven is een hele goede tip, dank! Voor nu kun je hier even kijken om een indruk op te doen:

http://www.skillzdrumbooks.com/level-1/manual/

Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt want meer vragen zullen dit willen waarschijnlijk. Dus gaan we z.s.m. regelen :-)

Grtz,
Bob

Skillz Drumbooks

Hey Robert-Jan,

Duurde even maar hier zijn wat screenshots:

http://www.skillzdrumbooks.com/level-1/examples/

Het ziet er nog niet heel mooi uit, maar daar moet de visuele man morgen maar even naar kijken. Ik hoop vooral dat het nu wat duidelijker is, en dat nog meer mensen gaan downloaden zodat we het snel nog beter kunnen maken!

Nogmaals dank voor de tip, laat ons vooral weten hoe we het kunnen verbeteren. En heel erg bedankt dat jullie dit okay vinden op D-F.nl   :Y 

Grtz,
Bob

Skillz Drumbooks

Hoi paulus53,

"Gedownload
Super lessen, maar klopt het dat er geen drumnotatie lesje in het boek voorkomt.
Beetje jammer want niet iedereen kan drumnotatie lezen"

Bedankt voor je reactie. Ja dat zit er wel in maar is niet goed vindbaar voor iedereen dus dat moet beter in de volgende update. Ik denk dat we morgen een video posten over navigatie waarin dit ook wordt verteld zodat het wat duidelijker is.

Het staat op pagina 11 - Legend. Tenminste, hier vind je de hyperlinks naar de betreffende uitleg over notatie, tellen, noten en rusten, andere symbolen en maatsoorten. Als je dit weet hoef je hopelijk nooit meer te zoeken, alleen maar te klikken. En het moet ook wel een beetje moeite kosten, dan leert iedereen het misschien sneller van buiten :P

Over niet goed vindbaar gesproken, deze reactie zat goed verstopt zeg! Ik zag hem nu net toevallig, vandaar de late reactie.

Hoop dat het nu duidelijker is, zo niet dan hoor ik het graag van je.

Grtz,
Bob




Skillz Drumbooks

Mad Devil,

Je had helemaal gelijk, er stonden nog wat foute links op de homepage, die zijn nu gerepareerd. Ik hoop dat het inmiddels gelukt is, maar anders lukt het nu vast en zeker!

Dank voor je geduld en veel plezier met het boek!

Grtz,
Bob

P.s. Mad devil en iedereen, als er iets niet duidelijk is of niet goed werkt, laat het a.u.b. weten dan passen we het z.s.m. aan. Soms ben je je eigen blinde vlek helaas dus dan is het heel fijn om vele ogen mee te laten kijken.

HHBBXX

Ziet er goed uit, interessant  8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Skillz Drumbooks

Hallo iedereen,

Dank voor de downloads zo ver, ga zo door! En niet denken dat het alleen voor beginners is omdat het Level 1 heet. Waarom zegt Weckl immers altijd Back to Basics?

Ook meteen een verontschuldiging. We horen dat er nogal wat links in de spam folder terecht komen, sorry daarvoor, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen en zijn het aan het onderzoeken met onze hosting provider.

In the meantime, keep spreading the word!!

Grtz,
Bob

dunDaan

Moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de opzet van het document, met de knopjes aan zijkant om makkelijk naar een bepaald onderwerp te springen enzo; daar is goed over na gedacht, complimenten!
Wat ik persoonlijk minder vind is het uiterlijk van de noten-notatie. Het is gemaakt alsof het allemaal handgeschreven is, en dat verminderd de leesbaarheid.

Zie plaatje hieronder:

Link is van Level 1, rechts is van een willekeurige andere drumpartij. Persoonlijk vind ik rechts veel beter leesbaar dan links.



Natuurlijk is het makkelijk om te zeuren, maar ik wil dit zeker niet afkraken, het is notabene GRATIS !! (Hoe hollandsch wil je het hebben  8)7  )
Keep up tha good work  *O*
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Als de rechter nou op control x had gedrukt zodat de stokjes naar boven stonden dan was het ok geweest
Alle stokjes  naar beneden kan echt niet.
Notatie links vind ik ook niet zo tof, de rusten in de basdrum maken het wat aan de drukke kant, maar het is wel duidelijk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Skillz Drumbooks

Heej dunDaan en Robert-Jan,

Ik ben het eens met jullie observaties: dank daarvoor! Eerlijk gezegd baalde ik zelf ook van mijn gekozen lay-out. Maar ik was al zo ver onderweg dat het te veel werk was om het nu aan te passen. Sommige dingen zijn nu echt niet duidelijk genoeg (16den balken die gewoon samenklonteren bij sommige readers om maar eens wat te noemen) dus dat staat zeker op de lijst voor de volgende grote update. Vette kans dat dit in editie 2017 (april-mei 2017) of anders 2018 (januari 2018) sterk verbeterd zal zijn.

De rusten in de basdrumlijn is een beetje dubbel. Aan de ene kant is het logisch omdat in het begin het ostinato boven zit en de bas de melody is, en het is goed om onbewust al te trainen voor het sight readen. Aan de andere kant oogt het wat druk, versterkt door dit font, en is het na een aantal paragrafen ook niet helemaal meer van toepassing. Waarschijnlijk wordt dit dus meteen (gedeeltelijk) met het font aangepast voor de volgende grote update, en wat dan nog niet logisch is of oogt passen we dan alsnog aan.

Maar we zijn super blij met alle kritiek, goed en minder goed. Slecht hebben we nog niet gehad maar dat komt vast ook, en dat hoort er gewoon bij. We moeten dit proberen met zijn allen steeds weer beter te maken, en daar hoort een kritische blik zonder meer bij. Bovendien, het kan wel gratis zijn, maar we moeten jullie tijd niet gaan lopen verklunzen.

Dus niets Hollandsch aan wat ons betreft dunDaan, behalve misschien de eerlijkheid van gewoon kunnen zegen wat je ergens van vindt! :-)

Nogmaals dank mannen, fijn dat het gesprek een beetje op gang komt, meer meer meer!!! :P

Grtz,
Bob

67Deadman

Zie plaatje hieronder:

Link is van Level 1, rechts is van een willekeurige andere drumpartij. Persoonlijk vind ik rechts veel beter leesbaar dan links.




Ik moet zeggen dit ik links veel beter leesbaar vindt dan rechts. Rechts zit ik alleen die lijtnjes te volgen die van boven naar beneden lopen en kijk niet meer goed naar de notatie. Maar goed, komt misschien dat ik piano partijen gewend bent

Maverickje

Ik vind links ook veel fijner

ddrsonor

#16
jan 18, 2017, 06:43 Last Edit: jan 18, 2017, 08:31 by ddrsonor
Links is fijner, maar daar zou ik wel de snare + bas als "1-partij" beschouwen, maakt het in de notatie iets rustiger....

De download is zeer uitgebreid, maar met de links goed ingericht, complimenten!

Skillz Drumbooks

Hartelijk dank voor de complimenten ddrsonor!

V.w.b. notatie: De basdrumlijn naar onderen is een beetje dubbel. Aan de ene kant is het logisch omdat in het begin het ostinato boven zit en de bas de melody is, en het is goed om onbewust al te trainen voor het sight readen. Aan de andere kant oogt het wat druk, versterkt door dit font, en is het na een aantal paragrafen ook niet helemaal meer van toepassing. Waarschijnlijk wordt dit dus meteen (gedeeltelijk) met het font aangepast voor de volgende grote update, en wat dan nog niet logisch is of oogt passen we dan alsnog aan.

Nogmaals te gek dat het gesprek over Level 1 op gang komt, ik weet zeker dat er nog veel te bespreken zal zijn, goed, minder goed, en misschien ook wel ronduit slecht: keep 'em coming!

En mag ik julie allen uitnodigen nog meer actief bij te dragen aan de ontwikkeling van Level door het te verspreiden als een olievlek over de drummersgemeenschap. En benadruk dan bij de ontvangende partij indien mogelijk het belangvan het blijven verspreiden, want zo alleen kan Level 1 beter en beter worden! Dus eigenlijk, spread the word about spreading the word :-)

Dank iedereen en speel ze!

Bob

Skillz Drumbooks

Soooooorryyyyyy.. maar nu opgelost :-)

Our apologies to those of you who tried to download Level 1 yesterday and received a faulty link. We've sorted the problem and you've received a correct link in your email. It just may have ended up in the spam folder. Please help us by clicking the "this not spam button" and by spreading the word about Level 1.

http://www.skillzdrumbooks.com/download-level-1/

Verder nog dingen opgevallen aan Level 1? Hou het gesprek gaande mensen :-)

Bob

Jazz

#19
jan 22, 2017, 17:09 Last Edit: jan 22, 2017, 19:30 by Jazz
Ik heb t programma gedownload op googledrive. pdf
Ik kan niet de tekentjes die aan de buitenkant staan openen. App is niet beschikbaar wordt dan aangegeven.

Probleem is opgelost
Bedankt Bob
There is no music without jazz

Skillz Drumbooks

Jazz: fijn dat we even gemaild hebben en dat het nu werkt zoals het hoort. Als je verder vragen hebt horen we ze graag, worden we slimmer van! Veel plezier met Level 1 :-)

Iemand anders vragen, opmerkingen, tips, suggesties? We zijn benieuwd naar jullie ervaringen!

Skillz Drumbooks

Hallo drummers,

Na een week van technische tegenvallers en fysieke malheur zijn we terug. En om dat te vieren maar meteen eens een screencast! Deze gaat over het hoe te navigeren in Level 1.

https://www.youtube.com/watch?v=fKZfCMAA-PU&t=4s

Grtz,
Bob

Skillz Drumbooks

Hey drummers!

We're happy to announce we went to SSL/https//: so now everyone can download safely without having to worry about safety issues.

https://www.skillzdrumbooks.com/

Also, we found a way to revert back to a standard .zip file so the download has become easier as well.

We've put the instructions on the download page just in case. And if anything goes wrong the address where to get support directly form us is on the download page as well.

We hope you'll enjoy Level 1 and we'd love to read your comments and suggestions.

Have a good one!
Bob

drfill

maybe i missed it, but..  pages 2144 and 2145 'should' also be played single handed,  either left or right,
and at different speeds..  i think staying at one hand is both a good technique and dynamics exercise..
(just my opinion..)  i think it's a good book..   but it's huge .. like tremendous..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Skillz Drumbooks

Hey Drfill,

Thanks for the suggestions! And I think you're absolutely right. Much like the exercises in Morello's Master Studies these should absolutely be studied with one hand, and then adding the other in between.

The basic principle is explained in C5.2.1 p. 1930 and a lot of exercises can be found in F1.3 p. 828-831, F2.4 p. 896 & 897, F3.4 p. 975 - 978. After doing these, more can be done by combining this with Fx.2 (the second praragraph of F) by playing the notes as accents and playing the rests as ghost notes. After that sight reading (S13) may be incorporated.

This is the disadvantage of level 1 being such a vast body of work. It's the only disadvantage I can think of, and it will be overcome with a bit of practice and routine of working with it. Well a little.... :P But every serious student should know that it takes at least 10000 hours to get really good at anything. Level 1 one will become easy to work with after only tens of hours, so it evens out quite nicely. And don't forget, you don't have to know everything inside the encyclopedia to write beautiful stories, but if you want more info on a subject it's there for you to guide you and hopefully motivate and inspire you.

That being said, I think you're absolutely right, and it sure doesn't hurt to emphasize this, so a comment about will be in the next update and is notated in the list:

https://www.skillzdrumbooks.com/updates/

Thanks a lot man, keep 'em coming!

Bob

Omhoog