Tape

Gestart door Jazz, mei 23, 2016, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

mei 23, 2016, 20:27 Last Edit: mei 23, 2016, 20:30 by Jazz
Soms heb je van die dagen dat t allemaal net wat minder loopt. Inclusief het spelen.
Zoals vandaag !  De stok vloog wel 5-6 keer uit mijn vingers.
Ik vraag me af of er tape is wat goed aanvoelt en t uit de handen vliegen kan verminderen.
Misschien iemand een idee ?
Op dit moment heb ik wel een tape1cm. erop zitten maar is geen garantie dat t niet gebeurd.
There is no music without jazz

Otje

Ik heb  van alles geprobeerd daar ik ook van die momenten heb dat de stokken om de haveklap uit m'n handen vliegen: tape, pro-grip, vilt, stokken met groeven, zelfs handschoenen. Maar ben er achter gekomen dat het uit de handen schieten v.d. stokken eigenlijk nix met de stokken zelf te maken heeft ( de éen ligt wel lekkerder in de hand dan de ander). Het is -bij mij iig- de concentratie/motivatie en vermoeidheid die me parten speelt. Als ik de stokken (te) vaak laat schieten is het een teken dat het drummen effuh genoeg is geweest..

Jazz

Zou goed kunnen hoor dat t vandaag wat teveel van t goede was.
Als jij al van alles geprobeerd hebt dan ga ik verder niets veranderen.
Bedankt
There is no music without jazz

Hoefnix

Kan ook een verkeerde techniek zijn. Daar heb ik last van, met mijn rechterhand doe ik jaren iets verkeerd waardoor ik bij lange sessies kramp in mijn rechterhand krijg. Ik weet wat ik verkeerd doe, maar krijg het er niet makkelijk uit (lees: ik doe er niet genoeg moeite voor).

Laat een drumleraar eens kijken hoe je handen gebruikt is mijn advies.

67Deadman

#4
mei 24, 2016, 09:47 Last Edit: mei 24, 2016, 10:36 by 67Deadman
Bij mij vloog de rechterstok ook regelmatig uit mijn hand maar dat is nu wel weer even geleden.
Ik heb, en of het daardoor komt weet ik niet maar als de suggestie werkt is het prima, op het punt waar je je stok in balans vast hebt een pleister om de stok geplakt. Op dat punt is die net iets stroever en op een of andere manier hou ik hem net iets steviger vast. Niet overdreven maar goed genoeg.
Maar met piano spelen heb ik ook van die dagen dat ik de makkelijkste nummers helemaal verpest. Dan hou ik er ook maar mee op ook. Dan heb je je dag niet. Alleen als je dan met de band speelt wordt het wel lastig.


Nijlpaard

Zweet je veel ? Of heb je juist droge handen ?

Ik heb droge handen, ook tijdens het spelen en bijvoorbeeld bij vic firth stokken heb ik ook moeite om ze vast te houden.
De lak die zij gebruiken gaat er volgens mij van uit dat je handen iets vochtig worden bij het spelen, daardoor worden ze wat stroever en kan je ze beter vasthouden.

Wanneer je echter droge handen hebt zijn ze uitzonderlijk glad en moet je meer knijpen om ze goed vast te houden, dat resulteert dan weer tot kramp in je handen. Dat merkte ik in ieder geval. 

Ik ben op Silverfox stokken overgestapt omdat deze een andere lak gebruiken die met droge handen wat stroever is. Deze blijven dus beter in mijn handen liggen en dat voorkomt dat ik ga knijpen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Ik vind nieuwe stokken altijd de beste grip hebben, ze hebben iets kleverigs.

Je handen zijn nou eenmaal vettig, vochtig en zurig, dat trekt allemaal je stok ik.

De grip wordt steeds minder vind ik persoonlijk.

Jazz

#7
mei 24, 2016, 15:39 Last Edit: mei 24, 2016, 16:12 by Jazz
Ik had 2 x wat opgeschreven maar dat ging niet zoals t moest gaan. Kwam maar deels op t scherm.
There is no music without jazz

Hoefnix


drfill

ik schuur mn sticks altijd..  en hou niet van gelakte sticks..  blank hout voelt fijner (fetish ? : p)
ook schuur ik mn rimshot rafels eraf,  gaan ze nog iets langer mee ook ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Waarom koop je ze dan niet ongelakt ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

zijn ze ook bijna..   zit maar dun laagje op..  maar dat vater type hebben ze alleen maar 'zo'
ik ruw ze gewoon extra op..   (en laat nooit een stick 'vliegen')   .. hiervoor had ik 'stickwrap'
maar dat ging maar een tijdje mee..   ben toen dit gaan doen..   bevalt prima..
ik zet een bandschuurmachine neer met band omhoog, en laat stick 'rollen' over band..
(tip en eind vasthouden..)  klaar..    taper van stick (hihat 'bites') kun je zo ook prima opknappen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog