Liever linker dan rechter voet maar dan......

Gestart door 67Deadman, mei 05, 2016, 09:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Tja ik ben rechtsbenig (schiet met rechts) en dubbel handig (schrijf met links maar gooi b.v. met recht).
Heb jaren de bass op links gehad en speel open handed met de hihat op links.
Had paar maanden geleden een cable hihat gekocht en voor de gein anders om geprobeerd er eigenlijk toen achter gekomen dat ik met mijn rechter been veel onafhankelijker kan spelen dan met links.
Dus nu heb ik de hihat op links en bas op recht, het is wennen vooral met de hihat en ik merk dat mijn rechter been moeite heeft als ik een hele avond speel (maar dat is meer een kwestie van spieren en uithoudingsvermogen).

Kortom het is ff wennen maar het voelt als een flinke verbetering, het is het aangeleerde automatisme en het uithoudings vermogen bvan mijn rechter been waar ik aan moet werken.



Black Page

Linksbenig en rechtshandig moi, 19 jaar bd rechts, totdat ik een keer bd links ging spelen. Speel nu closed en open handed met de hihat dus op rechts... 

67Deadman

Ik moet zeggen dat het voor mij het beste is wat ik gedaan heb.
Doordat ik o.a open handed ben gaan spelen en ook op mijn werk enige aanpassingen heb gedaan omtrent het computer gebruik, die bij ons minimaal 8 uur per dag is, ben ik van veel spanning op mijn arm en schouder af. Scheelt voor mij een hoop.



Omhoog