Armspieren trainen

Gestart door Danzel, apr 24, 2016, 11:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

#25
sep 29, 2016, 09:00 Last Edit: sep 29, 2016, 09:08 by drfill
ik draai 3x links, dan 3x rechts met een power bal, en dan gooi ik hem in m'n wasmachine..
trainde vroeger met een conservatorium drummer, en eerst zei hij 'ik word trager van dat fitness'
maar na 1/2 jaar trainen moest hij toegeven dat sterkere spieren hem hielpen..
wat ook logisch is, vooral triceps, schouders, biceps, rug ..
ze worden niet 'stijf' want regelmatig drummen houd ze weer soepel uiteraard..
en 'sneller' drummen is vaak een kwestie van je zwakke hand..  check maar eens..  zit soms 20
bpm verschil tussen (top)  ik heb 6 maanden erover gedaan om met beide op 130 bpm (16-en L of R)
te komen, dit gaat over single strokes dan..   en een (goede) metal drummer komt wel tot 140/150 bpm ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Groovin

Drifll   ( Qoate   werkt   nog steeds   niet )   Oke   bedankt .   Ik   zal   eens   kijken   of   ik   wel   of   geen   powerball   ga   gebruiken .   Nu   weet   ik   in   ieder geval   dat   fitness   ( spier (massa)trainen )   geen   kwaad   kan   voor   je   techniek . 

Technobeat

Drifll   ( Qoate   werkt   nog steeds   niet )
Hier werkt de quote prima :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#28
sep 29, 2016, 18:41 Last Edit: sep 29, 2016, 18:47 by drfill
Ik heb een vraajge. Welke Powerball gebruik je precies? (welk type). En ga je er echt beter, sneller of soepeler van drummen?
werkt bij mij ook..  maar je vraagt 3 verschillende dingen ..
'beter' drummen, dat is iets wat heel veel dingen omvat,  en waar je 'altijd' mee bezig zult zijn..  totdat je 'tevreden' bent over jezelf..     maar ben je dit ooit ?
'sneller' drummen, ik zeg niet dat een powerball 'schaadt' .. maar baat het ook ?  ik denk dat 15 min. oefeningen voor je zwakke hand per dag (elke dag) wel effect zal hebben op je snelheid..  (ik bedoel dus 'drumstick' oefeningen)
'soepeler' als je hiermee bedoeld, snelheid over 'het hele drumstel' dit heeft met houdingen, armreik afstand, beweging te maken,  dan zullen 'sterkere' of getrainde spieren een voordeel zijn..   ..is mijn mening..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Vraagje Groovin, waarom schrijf je alles met een pauze. Kan niet zeggen dat t lekker leest.
Maar misschien doe je dat met n reden.
There is no music without jazz

Groovin

#30
sep 30, 2016, 11:13 Last Edit: sep 30, 2016, 11:20 by Groovin
Oke, bedankt voor de antwoorden! Hier kan ik mee verder.

De qoate werkt enkel bij mij niet, komt door mijn telefoon. De pauzes tussen de letters komt door een spellingscontrolle die ik gebruik. Ook zo iets waar mijn telefoon moeilijk mee doet...sorry hier voor

Jazz

Hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor. Vroeg t me alleen af.
There is no music without jazz

pecannootje

werkt bij mij ook..  maar je vraagt 3 verschillende dingen ..
'beter' drummen, dat is iets wat heel veel dingen omvat,  en waar je 'altijd' mee bezig zult zijn..  totdat je 'tevreden' bent over jezelf..     maar ben je dit ooit ?
'sneller' drummen, ik zeg niet dat een powerball 'schaadt' .. maar baat het ook ?  ik denk dat 15 min. oefeningen voor je zwakke hand per dag (elke dag) wel effect zal hebben op je snelheid..  (ik bedoel dus 'drumstick' oefeningen)
'soepeler' als je hiermee bedoeld, snelheid over 'het hele drumstel' dit heeft met houdingen, armreik afstand, beweging te maken,  dan zullen 'sterkere' of getrainde spieren een voordeel zijn..   ..is mijn mening..
Ik heb moeite met langzaam spelen. Ik wil het liefste alles zsm er door rammen. Wat is een goede oefenening voor langzaam spelen?


drfill

kidding ?  ..ik weet ook niet alles ?  wat wel helpt is oefenruimte dingen opnemen..  ..alles..  hoor je precies
wat je 'goed' doet en 'niet' moet doen in nummers..    je bent i.i.g iets bewust, dus dat is al goed dan toch..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Wat is een goede oefenening voor langzaam spelen?
Zet een paar langzame nummers op je iPod / telefoon / MP3-speler , een click in het juiste tempo en gáán ( langzaam en toch strak spelen is moeilijker dan snel spelen ) .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

nog een leuke dan :  click track maken met 1,2 click  3,4, niet,  1 click, 2,3,4 niet ; )
1  2  -  -  1  -  -  -   als je dan steeds de op de '1' goed zit (ook langzaam) dan 'jaag'
je zeker niet..       
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog