Starten met dubbel bass pedaal

Gestart door Tim14, mrt 09, 2016, 19:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Tim14

Hoi,

Ik heb al een tijdje een dubbel pedaal staan maar ik doe er eigenlijk niks mee. Dus wil ik beginnen met oefenen maar ik zou niet weten hoe daarmee te beginnen. Dus vandaar de vraag 'Hoe kan je (het best) beginnen met het oefenen?'  Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Tim

Technobeat














En er is nog veel meer te vinden , YouTube is your friend :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Alleen niet te veel naar Kollias kijken, daar raak je alleen maar gefrustreerd van .......  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Hoi,

Ik heb al een tijdje een dubbel pedaal staan maar ik doe er eigenlijk niks mee. Dus wil ik beginnen met oefenen maar ik zou niet weten hoe daarmee te beginnen. Dus vandaar de vraag 'Hoe kan je (het best) beginnen met het oefenen?'  Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Tim

Hoe wil je je double bass gebruiken, als invulling hier en daar en in fills of meer op de metalmanier?

Tim14

Ik wil het vooral op de metalmanier gaan gebruiken. En bedankt voor de vlugge reacties!

Technobeat


Nou , dan ben je bij Joris helemaal aan het juiste adres :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

#6
mrt 13, 2016, 11:03 Last Edit: mrt 13, 2016, 11:16 by Joris
Ik vond Thomas Lang z'n oefeningen van Creative Coordination & Advanced Foot Technique heel nuttig, en dan bedoel ik het begin van hoofdstuk 1: Kicktrix. Misschien kijken of je die ergens kan vinden. Kan je noten lezen?


Otje

Ik heb het 'gegoogeld' , en dit PDF bestand ( bovenaan de lijst!) is -denk ik- waar Joris naar verwijst:
https://www.google.nl/webhp?source=search_app&gws_rd=ssl#q=Kicktrix+Thomas+Lang

Joris

Klopt, ik zag hem ook al online staan maar wist niet of het toegestaan is om de link hier te posten.

Ik heb ze zelf ooit wel eens gekocht, boek en dvd. Volgens mij ben ik na hoofdstuk 1 ook al gestopt, ging van speelbaar ineens naar supermoeilijk.

Tim14

Bedankt voor de reacties,
Ik heb het er niet voor over om 3 boeken te kopen (voor ongeveer 50,-) en er maar 1 te gebruiken. Dat wordt toch nog even verder zoeken, aangezien mijn virusscanner het pdf bestand weigert.

Joris

niks mis met dat bestand.

Tim14

Leek mij ook, misschien kan ik hem via mijn telefoon openen.

BasT

Ook al ben ik pas een half jaartje bezig, heb ik erg veel gehad aan het boek van George Kollias. Het heet "the odyssey of double bass drumming". Uiteraard wat focus op metal, maar dat wilde je toch al lees ik. Er zitten een hoop oefeningen in voor grooves, maar ook voor coordinatie etc. Wellicht een optie? Het is wel 90% voetenwerk dat erin staat. Het boek begint lekker langzaam om eraan te wennen maar eindigd met 32ste noten op een redelijk tempo.

http://georgekollias.com/the-odyssey-of-double-bass-drumming-book-coming-out-soon/

drfill

drumkruk is heel belangrijk.. als je veel met voeten doet, is je enige 'solid base' je bekken..
als ik bv. een drumkruk heb die teveel beweegt of te soft is..  word m'n voeten timing sloppy..
als je echt 'begint' met dubbel bass, speel alle oefeningen ook gewoon op de grond met je voeten,
en metronoom, om je timing 'exact' te krijgen, hierna kun je altijd verbeteren met pedalen ertussen,
maar het is makkelijker om het eerst 'direct' te oefenen..  (mijn mening)


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Tim14

Bedankt voor de tip, ik merk het zelf ook al dat m'n drumkruk niet de meest stabiele is. Als ik bijv. met m'n voeten op de grond oefen dan zit ik al gauw op 14obpm met een singlestrokes en als ik met pedalen en dus ook op mij drumkruk kom ik niet verder dan de 115. Ik ben begonnen met allerlei youtube oefeningen en het gaat voor mijn idee best wel goed.

Omhoog