Welke bassdrum techniek?

Gestart door Tim14, feb 13, 2016, 16:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Tim14

Hoi,

Welke basdrum techniek(en) zou je het beste kunnen gebruiken voor triple strokes (ik denk dat ze zo heten) met 1 voet. Ik ben nu bezig met het nummer Misery Business van paramore maar loop steeds vast op het stuk dat komt op 2:25.

Alvast bedankt
M.v.g. Tim

drfill

dit zijn gewoon 8-en in 4/4 op tempo 174 bpm..  omdat je er 3 hoort na de snare denk je misschien iets 'in 3'
maar dat is het niet..   http://academydrums.blogspot.nl/2013/07/score-for-paramore-misery-business.html
(pagina 2)

techniek .. ik zou zeggen gewoon 'enkel' voettechniek (sneller als 'heel down') dus voet van pedaal en alleen
met tenen pedaal bespelen, oefenen met metronoom tot je op 174 zit..   maar beter is met 2 voeten oefenen
totdat je op 200 zit   : p

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ik heb op n geven moment wel t gevoel of mijn scheenbeen zowat explodeert.
There is no music without jazz

Technobeat


Dan ben je goed bezig Jazz :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ik heb op n geven moment wel t gevoel of mijn scheenbeen zowat explodeert.
Zit je niet te ver naar voren met je knie over je onderbeen heen? Iets meer naar achteren zitten wil nog wel eens schelen in de druk op je scheenbeen.

Jazz

Nee, mijn voet zit een stuk naar voren. Denk dat ik iedere dag een paar keer flink meters moet maken. Net als andere onderdelen zal dit ook goed komen.
Flink oefenen dus. Wel met beleid !
There is no music without jazz

Tim14

Ik krijg juist weer last van mijn kuit en bovenbeen, zou dit dan aan mij liggen of de manier hoe ik zit?
en bedankt voor de (oefen)tips

Walter RS

Goeie positie en voornamelijk oefenen oefenen oefenen

Nijlpaard

Heb je Jared Falk op FB?
Die post net een filmpje over triples op je basspedaal
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

tempo van dit nummer is te traag voor die triple 'techniek' ..  elk tempo heeft een bepaald soort variatie van
technieken,  van  enkels naar slide naar heel-toe..    je hebt voor dit nummer gewoon 'enkels' nodig
voor 'jared falk fans'     https://www.youtube.com/watch?v=hxoms7LsXDo&   dit zou aansluiten op gevraagd..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Zo'n tempo als dit hoef je je echt niet over ankle motion of triple techniek druk te maken, gewoon niet te veel nadenken en veel oefenen.

Gewoon heel up dus!

Jazz

Ik moet zeggen dat dit best wel snel aanslaat. Ik kan in een korte tijd meer halen.
Ik probeer ook met mijn stokken tegelijkertijd met niet te veel beweging wat te doen in een ander ritme.
Is prima voor m'n coordinatie
There is no music without jazz

Joris

En je hak niet te hoog houden. Ik heb mijn voet meestal redelijk horizontaal, scheelt energie, tenminste bij mij.

Jazz

Als ik zo speel, speel ik met mijn voet behoorlijk vlak.
Met deze oefening heb ik de hak behoorlijk hoog. Probeer wel zo ontspannen mogelijk dat tempo vast te houden. Maar misschien kan ik, als t goed loopt wel mijn voet vlakker houden.
There is no music without jazz

HHBBXX

Heb je Jared Falk op FB?
Die post net een filmpje over triples op je basspedaal
Yep, fijne oefening die ik vanavond meteen heb gedaan. Die blijf ik er een tijdje inhouden en kijjken wat het gaat opleveren. 8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Ja, hier sluit ik mij bij aan.
There is no music without jazz

Omhoog