Blaren ?

Gestart door marc keijsers, mrt 13, 2015, 20:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Heren,

Gisteren met de band aan het oefenen en al na uurtje meppen bloedblaren op de vingers. Ben ik de enigste en is dit te voorkomen ? Doe ik iets verkeerd ?

Groetjes, Marc

Panda-Beer


Heren,

Gisteren met de band aan het oefenen en al na uurtje meppen bloedblaren op de vingers. Ben ik de enigste en is dit te voorkomen ? Doe ik iets verkeerd ?

Groetjes, Marc

Hey Marc,

Ik had dit in 't begin vaker als ik langer speelde. Na verloop van tijd werd 't eelt en heb nu eigenlijk bijna nooit meer blaartjes.

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

marc keijsers

Hey Beertje,

Normaal spelen we sets van anderhalf uur, maar nu na uur al last van blaren. Dat vond ik zo vreemd. Ik drum nu ong drie jaar maar heb idee dat ik laatste tijd meer en meer lastr ervan krijg. Dat vind ik zo vreemd !

Robert-Jan

Andere stokken dan gebruikelijk?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Waar krijg je die blaren dan?

drfill

zijn je mede-muzikanten stiekem naar vol 11 gegaan ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

marc keijsers

Robertjan, Nope, Vickfirth 7a.
Djska, wijs en middelvinger, net onder bovenste vingerkootje.
Drfill. was het maar waar......

Hoefnix

bloedblaren krijg je meestal van afklemmen, gewone blaren door wrijving. Hebben je vingers ergens klem gezeten tijdens of voor het spelen?

MatiZ

#8
mrt 15, 2015, 11:19 Last Edit: mrt 15, 2015, 11:22 by MatiZ
En wat als je met die speciale drumhandschoentjes drumt? dan mis je iig de wrijving van de stok over je vingers.. 't ziet er een beetje maf uit maar als dat je oplossing is..

En ja.. weer reclame voor de 'magenta' muziekhandel  :+
http://www.bax-shop.nl/drumhandschoenen?gclid=CIqr4pKRqsQCFejJtAodyDYAwA
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

marc keijsers

Hoefnix, nope, totaal niet !
Matiz, Kan me niet voorstellen dat je dan nog gevoel over de sticks hebt ????

MatiZ


Hoefnix, nope, totaal niet !
Matiz, Kan me niet voorstellen dat je dan nog gevoel over de sticks hebt ????


tsja, veel 'grote' drummers gebruiken ze ook dus dat zal wel goed zitten. btw. heb ik ze nooit gebruikt hoor... maar wellicht een idee om ze eens te proberen als je in een winkel bent waar ze ze hebben..?
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

djska

#11
mrt 15, 2015, 21:17 Last Edit: mrt 15, 2015, 21:21 by djska
1. 7A lijkt me veel te dun om stevig te spelen? Daardoor moet je nu veel harder werken om voldoende geluid uit je trommels te krijgen. Gebruik min. 5A zou ik zeggen.
2. Voor wat het waard is, ik heb zelf helemaal nergens eelt op mijn vingers van het vasthouden van stokken. Ik denk dus dat het ook een techniekprobleem is. Ga eens naar Tommy Igoe of Dave Weckl's video's kijken zou ik zeggen.

Animal baars

En als je 5A qua stok te dik vind, kun je ook een 85A gebruiken. Die heb ik voor als het wat harder mag. Zit net tussen een 7A en een 5A in. Maar je knijpt wel echt heel hard in je stokken als je bloedblaren van het spelen krijgt..

Ik zou de tip van djska eens opvolgen en je techniek onder de loep nemen :) Kan sowieso geen kwaad om dat zo nu en dan te doen. Gewoonten sluipen er in, maar zijn daarna bijzonder hardnekkig om af te leren...

drfill

neee.. geen handschoentjes..  :F  maar da's mijn smaak
je zou een tijdje met stickwrap kunnen proberen totdat alles weer heel is..
en daarna proberen hier ook weer vanaf te komen ?
en misschien is het idd wel omdat je sticks te dun zijn voor je..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Sticktape, of erger nog, handschoenen vind ik echt paardenmiddelen. Tenzij je heel erge zweethanden hebt.

Bloedblaren lijkt me ook op z'n minst merkwaardig te noemen. Die ontstaan normaal door plotseling hoge druk, zoals een val van een zwaar voorwerp of tussen de deur komen (zie link). Als dat bij jou gebeurt met drummen, denk ik dat de combinatie speelstijl, stokken en techniek niet helemaal lekker is.

Je geeft ook aan dat de blaren op de wijs- en middelvinger zitten, net onder het bovenste kootje. Met name de middelvinger vind ik een opvallende plek. Als je echt hard in de stokken zou knijpen kan ik me die plek op de wijsvinger nog voorstellen. Maar die op de middelvinger niet echt.
Waar de meeste drummers volgens mij blaren/eelt hebben, is aan ze zijkant van het onderste kootje van de wijsvinger. Daar had ik tenminste altijd een goede eeltplek zitten. Zelfs nu nog licht, ondanks dat mijn speelstijl enorm veranderd is/zachter is geworden.

Robert-Jan

Als het 'wondje' net iets dieper gaat heb je een bloedblaar, daar is helemaal niets raars aan.
Ook eelt op je middelvinger is normaal,daar rust je stok op en daar is dus veel wrijving.
Ik heb ook soms nog opeens een blaar..waarom? Geen idee, andere luchtvochtogheid, meer transpireren kan van alles zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Geen idee, andere luchtvochtogheid, meer transpireren kan van alles zijn.



Ouderdom  :X :X 




:+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Ik speelde voorheen ook met enige regelmaat blaren. Sinds ik ben overgestapt naar dikkere stokken een paar jaar terug, nergens meer last van!  :Y

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers

Ik had hier ook last van,  ik ben dan van 5A naar 7A gegaan en heb er nu geen last meer van.  Maar aangezien je al met 7A speelt   8)7 je kan natuurlijk moeilijk met tandenstokers gaan spelen :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rascul

Gebeurt me eens in de zoveel tijd wel, met name bij Shenanigans-gigs. De zaal kan net een beetje warmer zijn dan gewend, of je handen een beetje droog zodat het gaat schuren... Echt heel voorspelbaar is het niet. Soms kan ik drie uur doorrepeteren zonder enig probleem, en gaat het met de gig mis. Soms lijkt het tijdens de rep juist mis te gaan en kan ik vrolijk twee sets van drie kwartier wegrammen. Geen peil op te trekken, maar je kunt eens experimenteren met stokken (maakte bij mij weinig uit, maar als het bij anderen helpt zal het geen onzin zijn...) of desnoods handschoentjes aanschaffen als het een lopend probleem blijft, maar een enkele keer blaren is vrij normaal.

Paul

Heb je het dan over normale blaren, Rascul, of bloedblaren?

Citaat van: Robert-Jan
Als het 'wondje' net iets dieper gaat heb je een bloedblaar, daar is helemaal niets raars aan.
Ook eelt op je middelvinger is normaal,daar rust je stok op en daar is dus veel wrijving.
Ik heb ook soms nog opeens een blaar..waarom? Geen idee, andere luchtvochtogheid, meer transpireren kan van alles zijn.

Maar een bloedblaar ontstaat toch niet zomaar? Over het algemeen springt een bloedvat niet zomaar.


Paul

#23
mrt 23, 2015, 13:25 Last Edit: mrt 23, 2015, 13:25 by Paul
Ah, had over de eerste zin heen gelezen bij "Hoe onstaat een bloedblaar?".  8)7
Ik ken ze alleen van spontane kracht, zoals vingers tussen de deur etc., vandaar dat ik het nogal vreemd vond.

Rascul

Heb je het dan over normale blaren, Rascul, of bloedblaren?
Maar een bloedblaar ontstaat toch niet zomaar? Over het algemeen springt een bloedvat niet zomaar.
Beiden. Meestal gewone blaren, maar in voorkomende situaties ook bloedblaren. Die laatsten zijn trouwens minder irritant omdat je ze rustig kunt laten zitten, trekt wel weer weg. Gewone blaren gaan open, moeten weer dichttrekken, en in die tijd is drummen minder prettig ;)

Omhoog