Recht zitten

Gestart door marnixkwd, okt 19, 2011, 09:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR


en je bekkens wel lekker hoog en horizontaal toch ?
8)7


Bekkens heb ik niet erg hoog :) Bekkens wel altijd horizontaal, maar zo hoog zitten ze niet dat ik de rand alleen kan raken ;p

herrieman

Speel ook op een 1st chair van Tama (met gasveer) maar zonder rugleuning. Kan eigenlijk alleen melden dat ik, sinds ik meer dubbel bass ben gaan spelen, vanzelf rechter ben gaan zitten zodat ik een betere balans heb bij een hoger tempo.

82keiko

Dus benen parallel aan de grond en lager zetten, moet ik eens op letten in rust, zoiezo 'springen' mijn benen wel naar boven het parallelle tijdens het spelen  ;).

Robert-Jan


Mensen zijn van nature luie honden. Geef ze een stoel met een rugleuning en binnen no-time hangen ze als een zak aardappelen erbij. Een kruk dwingt je rechtop te zitten (als je geen rugpijn wilt), dus dan zit je veel natuurlijker.




Als de mens van nature een luie hond is , dan is rechtop zitten niet natuurlijker.. ;)
Beetje flauw..maar het is wel zo dat je ook in de gaten moet houden dat je niet geforceerd recht moet gaan zitten omdat je denkt dat het zo hoort..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul




Als de mens van nature een luie hond is , dan is rechtop zitten niet natuurlijker.. ;)
Beetje flauw..maar het is wel zo dat je ook in de gaten moet houden dat je niet geforceerd recht moet gaan zitten omdat je denkt dat het zo hoort..

Zeker waar! Ik kan me nog van een RSI-training herinneren dan het er vooral op neerkomt dat variatie heel belangrijk is. Af en toe onderuit hangen of voorover buigen is niet per se slecht.

82keiko


Het wordt aangeraden om je bovenbenen ongeveer parallel aan de vloer te hebben. Dat is correct. Hoger is eigenlijk niet goed omdat je dan inderdaad in elkaar kruipt. Zoals je merkt ;)
Probeer het eens een aantal weken. Gewoon je kruk iets omlaag :D


'k Vind het wel grappig, in de muziekschool ben ik de enigste die zoooooooo laag zit, maar voor mij voelt het idd veel comfortabeler. Hoe sommigen met nog kortere benen zo hoog met zo'n grote knie-hoek gaan zitten spelen, het is me een raadsel dat zij geen hinder ondervinden  :F.

grohllebol

M'n drumleraar wil zelfs nog wel eens een oefening stoppen als ik niet goed recht zit ;)

Ik merk van mijzelf ook dat ik de neiging heb te gaan hangen, dat kwam ook doordat ik in het begin vrij hoog zat. Ik had geleerd heel up en hoog zitten, dan kan je veel power ontwikkelen.

Nu merk ik dat ik juist veel lekkerder drum als ik laag zit, waardoor ik makkelijker heel down kan spelen. Als gevolg daarvan, zit ik stabieler, en omdat ik iets verder naar achteren zit, moet je de buikspieren aanspannen en rechter gaan zitten...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

vandeflosch

Ik heb een zadelzit van Gibraltar (geen leuning).

Heb jaren op een goedkope sonorkruk gespeeld die bij mijn starterkit zat en dan is de overstap naar die nieuwe kruk fenomenaal. Hij zit zoals iemand eerder al zei beter dan bijna elke andere stoel.

Ik heb ook een drumleraar die heel erg hamert op alle mogelijke technische aspecten. Dus ook mijn positie op mijn kruk, da's zeker een voordeel geweest.

Ik ben iemand met rugklachten maar ik heb nog nooit last gehad van mijn rug tijdens het drummen. Dat zit wel ok denk ik :)

Omhoog