'quadruple' (?) stroke roll

Gestart door koene, jun 04, 2014, 09:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

koene

Hey iedereen,

sinds enkele maanden ben ik bezig met de zogenaamde 'Gladstone method' om mijn rudiments te verbeteren (inspiratie vond ik hier: http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=17751, post nr8).
Terwijl ik nog flink zit te zweten op de 'triple stroke rolls', lijken de 'quadruple' rolls me helemaal te gek. Het gaat dus om dit patroontje:
LLLL RRRR LLLL RRRR etc.

Om te vermijden dat ik een compleet verkeerde techniek instudeer, vroeg ik me af hoe deze best wordt gespeeld. Als telkens 2x een dubbele (dus L:Pols-vingers-pols-vingers), of beter in 1 polsbeweging (L:pols-vingers-vingers-vingers). Momenteel speel ik alles op tempo 92, wat niet te snel is voor paradiddles etc, maar zowel de triples als de 4-dubbele zijn enorm slordig op dit tempo...

Alvast bedankt!
Koen

Machiel

Ik zou beginnen om elke stroke hetzelfde te doen en langzaamaan je tempo op te bouwen. Niet te snel! Let op je techniek.

'Polsen en vingers, kijk op je horloges'
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Hangt er vanaf of hij in French of German grip speelt, maar aan de post te zien German.

Ik zou het meerdere technieken proberen te oefenen. Push Pull, Moeller, alleen fingers etc. Dan op het eind kom je wel bij een zo efficient mogelijke techniek uit lijkt me.

djska

Ik zou me helemaal (nog) niet druk maken om geavanceerde Moeller technieken en ook niet op snelheid, maar op precisie en beginnen met relatief lage tempo's en die strak krijgen met metronoom. Voor het tempo waar je nu op zit volstaat een normale techniek (met rebound). Kijk eens naar Tommy Igoe's 'warm-up for a lifetime' video voor de uitvoering.

koene

ik speel iets tussen german en French in... (american?) Maar zoals ik het begrijp is er dus geen zaligmakende manier om deze oefening goed te doen, gewoon uitproberen en zien wat best werkt voor mij. Bedankt iedereen voor de reacties!

DC_Drummer

Om de snelheid erin te krijgen zou ik beginnen met een Down-stroke vanuit je pols, dan twee met je vingers en dan een up-stroke vanuit je pols waarna je de eerste rechter weer begint met een down-stroke enzovoorts. In het begin is het wel even wennen maar uiteindelijk op hoog tempo helpt het je om ze zo strak mogelijk te spelen

havezet

#6
mei 08, 2015, 07:25 Last Edit: mei 08, 2015, 07:28 by havezet
Zoals anderen aangeven...begin vooral langzaam, oefen op ca 80% van je kunnen. Als je op 92 beats de rudiment niet strak kunt uitvoeren, ga dan langzamer. Liever langzaam en strak dan snel en onnauwkeurig. Richt je ook op je uithoudingsvermogen zodat je de rudiments langere tijd op eenzelfde tempo vol kunt houden.
Als je dit soort rudiments veel oefent dan zul je spoedig de vaardigheid krijgen en je snelheid in stapjes op kunnen voeren. In het begin groei je langzaam: volhouden/doorzetten is dan belangrijk.

Omhoog