Ben ik de enige? Vreemde techniek

Gestart door rude, apr 08, 2014, 01:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rude

Na een lange tijd lurken en niks posten heb ik dan toch iets waar ik nog weinig over kan vinden.
Als metaldrummer wissel ik live nog wel eens van techniek. Één die ik mijzelf per ongeluk heb aangeleerd en altijd is gebleven.
Ik hou mijn rechterstok soms vast tussen mijn wijs- en middelvinger. Vooral tijdens blastbeats en andere snelle stukken. Ik merk dat ik meer controle heb met mijn vingers en ik sla recht naar beneden met mijn pols wat op zijn beurt ontspannender aanvoelt voor mijn arm.

Doen anderen dit ook of hebben jullie een ander soort vreemde techniek?
Yellow, the new black!

dunDaan

Nooit gezien. Je schrijft dat je op die manier meer controle hebt met je vingers; daar kan ik me weinig bij voorstellen want mij lijkt dat de stok dan helemaal opgesloten zit in je hand. Hoe doe je dat dan precies??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Zoals je het nu schrijft vraag ik me vooral af hoe je dan je stok vast houdt met duim en wijsvinger.
Normaal gesproken kan het niet zo zijn dat je op de manier zoals jij ze vast hebt je meer controle hebt en dat je pols relaxter voelt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Joris

Kevin Foley van Benighted/Disavowed/Mumakil speelt ook zo met z'n linker hand.

rude

Op deze manier vormen mijn middelvinger, ringvinger en pink als het ware een bedje waar mijn stok in ligt. Omdat deze al tussen wijs- en middelvinger in zit kan hij nergens heen behalve omhoog en omlaag. De stok is altijd waar ik hem heb gelaten. Iets wat ik met een normale grip voor vingertechniek, duim aan de bovenkant, altijd een issue heb gevonden. Evenals verkramping vlak onder de duim waar ik links veel minder last van heb. Ondanks dat ik naar mijn idee net zo ontspannen en los speel.
Het heeft voor mij echt een uitkomst geboden. Ben enkel benieuwd naar hoe onorthodox dit is.
Yellow, the new black!

5150

Whatever works for you...lijkt me t enige juiste antwoord..,
***...in-between-drums...***

willem4130

Ik heb Cesar Zuiderwijk wel eens horen zeggen tijdens een clinic dat hij dit wel eens toepast als hij heel erg vermoeid/verkrampt is. Heb het zelf tijdens een optreden eens kramp gehad en het bood wel een uitkomst maar heb toen maar besloten dat ik beter aan mijn 'normale' techniek kan werken, omdat kramp geen goed teken is, dan me aan te wennen uit te wijken naar deze oplossing.

Ik ervaar zelf overigens niet dat ik meer controle heb met de door jou beschreven methode.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

taco

volgens mij doet Carmine Appice dit ook nogal eens met z'n rechterhand

drfill

drummers die veel 'fake-spins' doen, spelen ook vaak zo..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

acapolypse

effe geprobeert, je bedoelt dus gewoon matched grip, maar dan heb je je wijsvinger dus aan de bovenkant zitten? Moet zeggen dat ik dan zelf nogal weinig kracht kan zetten, omdat ik normaal de stok veelal tussen duim en wijs hou, en kracht zet met m'n middel,ring (en beetje pink). Met m'n ring dus ook voor het vasthouden ben ik 'n belangrijke krachtbron kwijt. ook schuift de stok heel snel weg.
Maar zoals 5150 ook al zegt, whatever floats your boat.

Ken toevallig wel een meiske die geen duim heeft, en die speelt drums, en die had volgens mij haar stok plat tussen wijs en middelvinger. zegmaar een vuist, en steek de stok dan tussen wijs en middel. Werkt nog beter dan je zou denken van zo'n onorthodoxe manier 

Omhoog