Cover marco borsato

Gestart door yourikoggel, okt 12, 2013, 17:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel

Hallo drummers,

Ik drum ook in een soort "koor" en moet nu een nummer van marco borsato spelen.
Het nummer heet "droom,durf,doe,deel" Ik kan op internet niet echt heel veel goede cover's vinden van dit nummer en vind hem ook erg lastig om van de cd na te spelen ( misschien denken jullie daar anders over ).  Ik kan hem wel op gevoel gaan spelen maar wil me toch graag aan (ton dijkman) zijn ritme houden :R
Weet iemand waar ik een goed cover kan vinden of nog beter: bladmuziek.

Ook al kan ik nu even niet drummen ( door pols operatie :'( ) ik kan hem wel bestuderen  :O

Robert-Jan

Als je het kan lezen..dan kan je het ook schrijven..  :Y
Kijk, ik snap best dat er aantal fills voorbij komen die heel moeilijk te horen zijn hoe het precies gaat over de toms, maar het principe, het ritme is wel heel duidelijk.
Nu je tijd hebt, gebruik die tijd ook om echt te luisteren naar de drums, echt focussen op de losse onderdelen van de groove..en dan nog eens luisteren.
Dan kan je de vorm uitschrijven, zoveel maten deze groove dan deze als intro, couplet..etc etc.
Dan leer je het liedje nog veel beter kennen dan lezen van bladmuziek..en moet je dan eens opletten als je weer kan spelen :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

yourikoggel

bedankt robert-jan.

aan jouw tip heb ik zeker wat! :Y ik ga er goed mee aan de slag en fils kan ik anders altijd zelf nog opvullen he! ( zolang ze maar in het ritme passen.

bedankt!

grohllebol

Er zijn overigens ook app's voor smeatphones en tablets waarmee je het tempo van een nummer kunt vertragen zonder daarbij de pitch kwijt te raken. Is ideaal om de basis beat te kunnen achterhalen.
Na noteren luisteren op normale snelheid en zoek de verschillen , of niet als je het goed hebt gedaan.

Ik heb een app genaamd tempo voor m'n iPhone gevonden, werkt best goed. Is ook praktisch om een beat te leren spelen op trager tempo.
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Hans

Volledig irrelevant, maar wat een lekker drumnummer ! Ik kende het nummer niet. Lekker veel dynamiek, daar heb je je handen wel vol aan. Die shuffle zal wel lukken (ga ik vanuit).

paQ

Gear  ( :? ) >> Spelen

dunDaan

Uiteraard is wat RJ zegt een hele goede leermethode; het kan zeker geen kwaad om een nummer eens tot op de laatste punt komma uit te pluizen.

Daarnaast is IMHO het voordeel van "drummer-zijn" dat je nummers niet 100% hoeft na te spelen, zolang je maar zorgt dat de basis van het nummer blijft staan. Zorg dat je de groove goed speelt, dat is het belangrijkste. D'r zullen er dan weinig wakker van liggen als je bepaalde fills niet helemaal identiek naspeelt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan


Uiteraard is wat RJ zegt een hele goede leermethode; het kan zeker geen kwaad om een nummer eens tot op de laatste punt komma uit te pluizen.



Ik bedoel niet eens zo zeer tot op de laatste komma, maar vooral goed luisteren..op detail in de grooves en vorm in zn algemeenheid...en dan pas meespelen.
Wat ik vaak zie bij mn leerlingen is dat ze er snel willen induiken, bij wijze van spreke na 20 seconden al gaan meespelen en dan een hoop details missen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

yourikoggel

Allemaal bedankt! het gaat vast lukken :) :Y

Omhoog