"Still Believe" groove (origineel Sweet 'd Buster)

Gestart door BraBart, aug 06, 2013, 22:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

BraBart

Kom er niet achter, na herhaaldelijk luisteren, wat er op de hi-hat gespeeld wordt; 16-den of triolen? Kan ook nergens een drumtab van het nummer vinden. Het gaat om de originele versie van Sweet d'Buster, niet de Herman Brood-uitvoering.

http://www.youtube.com/watch?v=IMmdaY_rr8I

Dries

#1
aug 06, 2013, 22:46 Last Edit: aug 06, 2013, 22:55 by Dries
Sowieso geen triolen.
De drummer wisselt af, hij speelt gewoon achtste en 16de noten en wisselt deze af.

Let wel op dat het een 6/8 maatsoort is en een achtste noot dus één tel duurt.
Accenten liggen daarom ook vooral op de 1 en 4.  Af en toe speelt hij alleen maar zestiende noten waarvan hij steeds de eerste harder speelt dan iedere tweede.

Kun je het een beetje volgen?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

BraBart

Bedankt Dries. Ik kan het volgen, kan weer verder, bedankt!

Rick

Gewoon 16en met af en toe een open hihat, inderdaad accenten op de tel in de hihat. Leuk nummer trouwens! Beetje bluesy, I like!

Ruubke

Heb sinds kort weer een muziek programmaatje waar ik voor m'n bandje gebruik van moet maken.
Volgens mij is dit 'm zo'n beetje:




Robert-Jan

#5
aug 07, 2013, 20:49 Last Edit: aug 07, 2013, 20:50 by Robert-Jan
Hee Ruubke,

Kan je eens kijken of je alles zo krijgt zoals het tweede gedeelte van de eerste maat en het eertse van maat 3?
Dat zou echt veel overzichtlijker maken.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ruubke

Goede tip!
Dit doet het programma blijkbaar automatisch. Ik kan het gek genoeg ook niet uitzetten.
Hetzelfde geldt voor de cursor in maat 4 bij de laatste noot. Die krijg ik ook niet weg.

Andere goede tip aan mijzelf: niet vergeten het bestand op te slaan 8)7

Poging 2:


Otje

Harstikke goed Ruubke. Ik ben "still believe" al een tijdje aan t oefenen; hebbik hum nu eindelijk ook 'uitgeschreven'. Kan je er niet nog een paar maken? Keb nog een paar nummers waar ik niet helemaal 'uit' kom..of anders.., welk programaatje gebruik je?

Ruubke

Stuur maar een pm, dan zet ik ze in het bladmuziektopic. Ik gebruik Guitar Pro 6.

Robert-Jan

Ja beter zo.. :Y
Wat je nog ff moet proberen alle accenten te selecteren en die dan boven de noten zet ipv eronder..
T zijn tenslotte de accenten van de hihat ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ruubke

Dat heb ik geprobeerd.
Eigenlijk is met potlood uittekenen beter / gemakkelijker, dit programma heeft zijn eigen wil  :F

Robert-Jan

Ja dat klopt..en laten we wel wezen je gebruikt guitarpro..;)
Maar het is met alle software notatie zo dat drums wel kan...maarrrr... Snap je?
Punt is wel dat als het eenmaal staat het er wel 10x beter uitziet als met de hand, zeker als je voor anderen schrijft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog