Grooover

Gestart door grooover, mrt 21, 2013, 23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

grooover

Ik ben met een mede student bezig voor de minor Ondernemen met techniek aan de Hanzehogeschool Groningen. Voor de minor moeten we een eigen product/dienst opzetten.
De bedoeling is ook dat we dit echt gaan realiseren en op de markt zetten.

Ons idee is Grooover:
Grooover is een hulpmiddel voor drummers om drum fills, grooves en breaks gemakkelijker te leren, vast te leggen en te delen.

Graag zouden wij input willen van drummers, wat zij van ons idee vinden in de vorm van een enquête.

https://www.enquetesmaken.com/s/9033d0e

Dit zal maar een paar minuten in beslag nemen.
Alvast bedankt voor jullie input en feedback!

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Lammerts, Patrick Birza

Dries

#1
mrt 22, 2013, 02:21 Last Edit: mrt 22, 2013, 02:24 by Dries
Ik wil niet direct jullie idee en onderzoekje paraderen maar ik vind de vragenlijst echt beneden pijl matig.
Behalve dat enkele vragen slecht gedefinieerd zijn en een aantal combinaties van meerkeuzemogelijkheden sturend danwel onvolledig zijn, ontbreekt de complete inhoudelijke omschrijving van jullie concept terwijl jullie notabene inhoudelijke vragen over Grooover stellen...

Jullie informatie reikt niet verder dan:
Grooover is een softwarematig concept om fills en/of grooves te oefenen, leren, noteren en te delen.

Het lijkt me handiger om óf het inhoudelijke deel volledig buiten beschouwing te laten, óf om een duidelijke inhoudelijke beschrijving te geven alvorens naar inhoudelijke feedback te vragen.

Hoe werkt het precies (automatisch opnemen/noteren of handmatig invoeren, wel/geen notenschrift mogelijk, kan het reeds genoteerde stukken ten gehore brengen etc. etc.)? Waarmee onderscheidt het zich t.o.v. bestaande software? Wat kun je er wel en niet mee doen (complete nummers of alleen stukjes van drumpartijen uitwerken/downloaden)?
Etc.

Succes met jullie onderzoek overigens.
Zie het als feedback, misschien kunnen jullie er iets mee.
Ik was niet in staat om de vragenlijst nuttig in te vullen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Otje

Grooover. Ik vind het een leuk idee. En het is nog maar een idee. Dus om te beginnen met wat feedback op een drumforum lijkt mij een logische eerste stap. Ik heb de vragenlijst wel ingevuld. Ik vermoed wel, nav de info en de enquete, dat ik zoiets als Grooover al eens eerder op mijn pc heb gehad. Niette min succes en ben benieuwd wat uiteindelijk het resultaat zal zijn.

Robert-Jan

Hallo mannen,

Jullie hebben denk ik de juiste plek gevonden met drummers die geen blad voor de mond nemen.
En dat is waarschijnlijk best handig ;)
Ik ben het behoorlijk eens met Dries, de enquete is een beetje vaag. Jullie stellen vragen over een produkt waarvan het helemaal onduidelijk is hoe het uiteindelijk gaat worden, daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven.
Het plan is leuk,maar ook ambitieus. Er zijn al tig manieren om een fill over te brengen op iemand anders, als jullie zeggen een hele makkelijke manier te hebben dan ben ik wel benieuwd..
Kan je al iets meer vertellen over het hoe en wat?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

@RJ: ik voel een mogelijke samenwerking aankomen (of in ieder geval de nieuwsgierigheid) en dat is goed man.

Robert-Jan

Nou..dat denk ik niet, veels te druk met andere vergaande projecten.. ;)
Maar het lijkt me wel leuk, voor hun met name, als ze hier dieper op in willen gaan dat ze hier vragen en opmerkingen kunnen plaatsen..ik wil best meedenken, met mij vast nog wel een stel leden ...niet?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Vertel....... bennie nieuwsgierig  :X

Dribbel

Nou ja gevraag of ongevraagde kritiek is in dit geval altijd welkom.... t'is dat of of je project word in een later stadium door je opleiding wel afgebrand lijkt mij zo....
Yamaha recording & sabian

Dribbel

Zonder dat je gewerkt hebt met het programma is deze enquete  absoluut onzinnig om te maken....
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Lijkt het je leuk om zelf drum fills vast te leggen in grooover? *

Geen idee. Ik heb nog niet eens een duidelijk beeld van wat het is.

Wil je wel eens een drum fill leren maar gaat de instructie te snel? *

Welke instructie?

Zou je het leuk vinden om populaire drum fills te leren?

Wat is een populaire drumfill?

Heb je moeite om drum fills te leren?

Te algemene vraag. Hangt van de soort fill af.

Zijn er drum fills die je graag met anderen zou willen delen? *

Tuurlijk maar dat doen we toch all. Youtube, vimeo, eigen opnames.

Lijkt je grooover een nuttige dienst? *

Geen idee. Dan zal je toch eerst beter uit moeten leggen wat het is. Op dit moment heb ik alleen een associatie met Sesamstraat

Zou je liever hebben dat hele nummers uitgeschreven staan op grooover? *

Kan het ook anders dan?

Zou je willen betalen voor grooover? *

Waar betaal ik dan voor ?

Zou je voor grooover willen betalen als je extra functionaliteiten krijgt? *

Ik wil eerst maar eens weten welke functionaliteit ik standaard krijg

Stoort het je als u door advertenties gratis gebruik kunt maken van grooover? *

Wat doen we, u of jij.

Wat vindt je van het idee van grooover? *

Ik heb geen idee. Vertel eerst eens duidelijk wat het nu precies is.

U bent nu klaar met de enquête. Dank u wel voor uw deelname.

Wederom. U of jij, choose one.

Ik kan niet anders dan het met Dries eens zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Vertel....... bennie nieuwsgierig  :X



Haha..nee geen xxl project.. ik zit nu vol in de ontwikkeling van een elearning omgeving op de muziekschool waar ik werk..groot project aangezien het in principe voor alle instrumenten gaat gelden en dat dan weer in samenhang met elkaar..enfin..off topic ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Erik


Nou..dat denk ik niet, veels te druk met andere vergaande projecten.. ;)
Maar het lijkt me wel leuk, voor hun met name, als ze hier dieper op in willen gaan dat ze hier vragen en opmerkingen kunnen plaatsen..ik wil best meedenken, met mij vast nog wel een stel leden ...niet?


Ik wil ook best meedenken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dries

#12
mrt 22, 2013, 20:50 Last Edit: mrt 22, 2013, 20:55 by Dries

Ik kan niet anders dan het met Dries eens zijn.


Dat hoor ik graag.  :)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Harre

Hmmzz... Naar aanleiding van de reacties toch eens gekeken...

*gaat bij Dries staan*
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

 *O* Dries en Nijlpaard for president!  *O*

Zoals het idee nu neergezet wordt is het ook nog niet veel meer dan dat, als het al meer richting concept zou gaan dan een nog vrij vaag idee kunnen we er meer over zeggen.

Misschien is een inventarisatie van wat 'ons drummerts' in zo'n site/applicatie zouden willen zien een handiger start dan de huidige enquête.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hoefnix

Of eens goed google-n om te kijken wat er al is.....
Dan wat fora napluizen om te ontdekken wat de vraag is....

Dries

Waarom heb ik een zeer sterk vermoeden dat we niets meer van 'Grooover' te horen gaan krijgen?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dribbel

Dat gevoel bekroop mij ook al....
Yamaha recording & sabian

grooover

We willen jullie bedanken voor jullie feedback. Er zijn veel reacties gekomen die ons erg helpen bij het verbeteren van onze pitch en de enquête. We nemen dan al jullie input ook ter harte en zullen de punten die jullie hebben aangekaart verbeteren. Het is al heel leuk om te zien dat er mensen zijn die met ons willen mee denken om het product idee nog beter en duidelijker te maken. We waarderen dit zeer!

Even een overzicht van de functionaliteiten die grooover zou moeten krijgen volgens ons. Misschien verduidelijkt dat het concept wat meer.

Vastleggen van grooves, fills, breaks
•   Makkelijker kunnen vastleggen (het idee is een soort drumbeat maker, maar dan uitgebreider, dit moet nog uitgewerkt worden) Dit moet dan handmatig worden ingevoerd. Opnemen via een elektronisch drumstel is een 2e stap. Ons idee is korte stukjes (fills enz) maar hele nummers zou misschien ook een optie zijn.
•   Koppelen aan artiest - nummer, gerne, youtube filmpje

Leren
•   Tempo kunnen aanpassen
•   Zien wanneer welke noot wordt gespeeld
•   Keuze van notatie: standaard noten, tabs, drumstel weergave.
•   Hand setting (rlrrlrll)

Delen
•   Je grooves, fills, breaks delen met anderen
•   Beoordeling kunnen plaatsen in de vorm van duim omhoog, duim omlaag
•   Overzicht aan de hand van beoordeling
•   Grooves, fills, breaks aan je favorieten toevoegen
•   Link onder Youtube filmpje zetten naar grooover zodat je de fill kunt toevoegen aan je favorieten
•   Centrale plek voor al je grooves, fills, breaks

Dries

Kijk, dit verduidelijkt de zaak.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Wanneer moet het af zijn?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

grooover

We zitten nu in het eerste deel van onze minor. Deze duurt totaal een half jaar.
Half april moeten we een prototype hebben, maar dit kan ook in de vorm van schetsen / ontwerpen zijn.
Eind juni hebben we de oplevering.

Robert-Jan

Dus zeg even 3 maanden..dat is pittig.
Jullie programeren zelf? Jullie zijn bekend met alle drumnotatie endergelijke?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

grooover

#23
mrt 23, 2013, 15:30 Last Edit: mrt 23, 2013, 15:31 by grooover
Ja dat wordt aan de bak. Programmeer werk doen we zelf. Hierin zijn we ervaren in. De kennis van drum notatie is aanwezig, zowel drum tabs als standaard notatie.

grooover

Wat is jullie mening qua huidige manier van digitaal vastleggen van drumpartijen in software als sibelius, musescore, finale? En het vastleggen in drumtabs?
Vinden jullie dit makkelijk werken of juist lastig?

Omhoog