Brushes - oefeningen?

Gestart door drumlarsos, nov 18, 2012, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumlarsos

Wat zijn volgens jullie geschikte (dagelijkse) oefeningen met brushes?
Ik kan me al wel redelijk redden in ballads, medium & up-tempo jazz, maar ik heb nog niet echt de vrijheid die ik wel graag wil, wat ook wel noodzakelijk is naar mijn mening...
Ik speel de rudiments met de brushes, een oefening van Erskine(in elke ''klokrichting'' rechte/smooth klinkende lijn naar beneden zonder en met accenten(bv. 12:00 uur naar 18:00, 15:00 naar 09:00 etc.)
En natuurlijk de beats in Art of bop drumming en de vele youtube-filmpjes...

Wat hebben jullie nog allemaal nog voor nuttige oefeningen, die mij en anderen wellicht wat meer souplesse en inspiratie kunnen geven??
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

paQ

#1
nov 18, 2012, 20:34 Last Edit: nov 18, 2012, 20:37 by paQ
veel kijken naar Jeff Hamilton



geen brushes hier, maar Diana is zo cute  O+
hoor je d'r moanen?   :Y 8)

Dus doe net als Jeff. Ogen dicht en aan Diana denken

Robert-Jan

hahahahaha!!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos

haha thanks! Ja, Jeff Hamilton is echt een koning(''from studio 4, Cologne, Germany'' is een van mijn favo-albums, echt super!)

Maarrrr, van alleen naar je helden kijken, worden je eigen polsen niet soepeler? :? Wel goed voor de inspiratie uiteraard *D
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Robert-Jan

Clayton Cameron ook al gegoogeld?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos

Heb al wel eens wat filmpjes van hem bekeken! Maar zie nu dat hij ook een boek/dvd/cd heeft uitgebracht, wat erg goed schijnt te zijn(?)

Denk dat ik die maar moet aanschaffen, hartelijk dank voor de tip!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Animal baars

En florian Alexandru Zorn? Iemand die waanzinig met brushes kan spelen en ook goed uit kan leggen hoe (niet onbelangrijk).



Robert-Jan


Heb al wel eens wat filmpjes van hem bekeken! Maar zie nu dat hij ook een boek/dvd/cd heeft uitgebracht, wat erg goed schijnt te zijn(?)

Denk dat ik die maar moet aanschaffen, hartelijk dank voor de tip!


Boek schijnt beter te zijn dan de film..
Hier wat voorbeelden..
http://jonmccaslinjazzdrummer.blogspot.nl/2009/12/more-brush-patterns-with-clayton.html
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

HB

#8
nov 19, 2012, 23:15 Last Edit: nov 19, 2012, 23:18 by HB
Op youtube zeker de zeven(?) lessen van Ed Soph bekijken.

Bij behoefte aan een instructieboek inclusief dvd zou ik aan bevelen.

Voor match grip van Florian Alexandru-Zorn: Playing Brushes  (the complete guide to).
Veel variaties op cirkels, lineaire bewegingen en rudiments.
De dvd is vlot en sluit goed aan bij het boek.
De recent verschenen dvd van Florian zou ik voorlopig vooral laten liggen: the Brush secret.

Voor traditional grip van Clayton Cameron: Brushworks (a new language for mastering the brushes) .
Een fijn werk voor het aanleren van allerlei patronen.

Jake

Je hebt ook "The Art of Playing Brushes", een DVD met Billy Hart, Ben Riley, Joe Morello, ... Vind ik persoonlijk interessanter dan die van Florian Alexandru Zorn (die overigens geweldig speelt).

Voor Jeff Hamilton: in de blauw-achtige filmpjes op dit kanaal zie je Jeff Hamilton echt heel goed aan het werk op de achtergrond als de camera op Diana staat. (2x prijs PaQ).

Groove

Ik heb de ProLogiX oefenpad van Russ Miller. Je krijgt hierbij ook een aantal 'inlegvellen' met brush oefeningen.

Er staat een mooi filmpje op Joetjoep:

http://www.youtube.com/watch?v=W4XUu9ZzdBQ&sns=em

Technobeat


Chique Practice Pad hoor . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog