Jojo Mayer Bass Drum Techniek .

Gestart door Technobeat, aug 06, 2012, 21:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Momenteel ben ik hiermee aan het stoeien , rustig aan beginnen natuurlijk , zoals met alles .
Zijn er forumleden die deze techniek ook gebruiken en bevalt hij ?

[ Invalid YouTube link ]
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Wat is precies het verschil tussen heel-toe en deze techniek?

Harre

Bij de heel-toe gebruik je zoals de naam al zegt eerst je hiel om het pedaal in te drukken en daarna nog een keer met je tenen, of net andersom... wat je wilt. Bij deze techniek gebruik je alleen je tenen om het pedaal in te drukken, terwijl je met je voet dus eigenlijk de Moeller beweging maakt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Met mijn grote voeten (maat 46) lijkt mijn heel-toe beweging dan een stuk meer op de 'jojo mayer techniek'. Ik krijg mijn hiel namelijk niet eens op het voetblad van m'n Iron Cobra pedaal.

Harre

Dat ligt dan niet aan jou persoonlijk. Ik krijg met maatje 43 m'n hiel er ook niet op...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Ruubke

Ik moet altijd wel lachen om de benaming van de technieken, die technieken bestaan al zooooo lang, maar omdat die ene drummer er meer aandacht aan geeft, kan het zijn naam 'verdienen'.

Maar dat geeft niet. Het is zeker het oefenen waard, ik ben er zelf ook mee bezig.
Onder het motto: heel-toe (bij het spelen van een hele snelle heel-toe, wordt het vanzelf een toe-toe principe).

Vandaar de bandnaam Toto :')

Harre


Onder het motto: heel-toe (bij het spelen van een hele snelle heel-toe, wordt het vanzelf een toe-toe principe).

Vandaar de bandnaam Toto :')

*D *D *D *D
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog