Wisselende tempo's

Gestart door Hoefnix, jul 25, 2012, 23:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Ik speel en speelde altijd nummers die geen of weinig tempo wisselingen hebben (en vooral op gevoel). Nu ben ik gevraagd om een nummer te spelen waarbij het tempo tussen 168 en 58 bpm wisselt. Het is belangrijk dat de tempo's qua snelheid goed zijn.

Nu kan ik de afzonderlijke delen met de metronoom goed oefenen, geen probleem. Maar juist de overgangen wil ik oefenen en controleren.

Is er een methode om een metronoom te laten wisselen tussen 168 bpm en 58 bpm?
bijv. 10 maten 168, 20 maten 58, 4 maten 168 etc?


Joris

Ik denk niet dat dit met de meeste metronomen te doen is, in pro tools is het wel heel makkelijke te programmeren.

Dribbel

misschien is er online een programmeerbare metronoom te  vinden....
Yamaha recording & sabian

drums97



Misschien heb je hier iets aan.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars

Op m'n Boss DB-90 kan ik wel wisselen tussen verschillende maat soorten (4/4 en 9/4 bijvoorbeeld). Of het ook kan met verschillende tempo's weet ik niet. Wel zit er in de Coach-functie de mogelijkheid om het tempo elke # maten op te hogen maar dat is denk ik ook niet wat je exact zoekt.

Ik denk dat een stukje opname software hierin handiger is..

Nijlpaard

Ik heb ook nog een Boss DB90 liggen.
Hierin kan je volgens de handleiding 50 instellingen opslaan in het geheugen en dan met een voetschakelaar schakelen tussen deze instellingen.

Zie bladzijde 3 van de handleiding.
http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/DB90_nl.pdf

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Op de metronoom die ik op m'n iPhone gebruik zie ik nu dat je 'songs' kan maken met een bepaald aantal maten. Die kun je daarna in een loop afspelen. Deze gebruik ik:
http://itunes.apple.com/us/app/metronome/id368169363?mt=8

Hoefnix

Met de tempotrack in Cubase kan ik wel eens gaan spelen, dank drums97. Ik zat alleen aan metronomen te denken.

Ik had al gekeken of je 2 metronomen synchroon kan laten lopen op verschillende bpms en ze omschakelen. :)

drums97

You're welcome.
Ik ben Cubase net aan het leren, dus das voor mij ook weer een weetje  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog