Funk

Gestart door 82keiko, sep 17, 2011, 20:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

82keiko

sep 17, 2011, 20:35 Last Edit: okt 26, 2011, 19:34 by 82keiko
Ik ben op zoek naar bladmuziek voor  ::)  'Funky Jam' van Maceo Parker. Indien iemand kan helpen, let me know.:)
Link naar de muziek via http://www.youtube.com/watch?v=vEPhu3LstHY . Midi-file niet gevonden.

Nijlpaard

Zijn site beloofd weinig goeds...

Citaat
Where can I get sheet music for Maceo's songs?

At the present time there is no sheet music available, we will let you know when this does become available.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Ah was vet concert vorige week woensdag in Paradiso!!!

Sorry
Carry on...  :)

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

82keiko

Ja, heb al vele drumsheet-sites geprobeerd, geloof me.  Hopelijk komen ze eens in mijn buurt ook  :D. Niet dat dat mij zal helpen met de drumpartij denk ik  ::). Blijkbaar niemand die deze song al eens gedrumd heeft, spijtig. Carry on zeker :s met de zoektocht  ;) ... Enfin ik zal en moet er iets op vinden  ::).

Nlz

En juist in dit topic blijft post-scorer Jochem, de man achter drumsheets.com verdacht stil...  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


En juist in dit topic blijft post-scorer Jochem, de man achter drumsheets.com verdacht stil...  ;)


+1

zal het is tegen hem zeggen!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dries


En juist in dit topic blijft post-scorer Jochem, de man achter drumsheets.com verdacht stil...  ;)

Hij zou niks meer zeggen geloof ik?

Ik maak zelf weleens gebruik van guitar pro tabs.
Helaas is niet alles even ''netjes'' uitgeschreven, maar je kunt wel meespelen met de ''muziek'' terwijl je partituur meeloopt.
Groot voordeel is dat je kunt horen hoe iets moet klinken, en dat je veel kan aanpassen (tempi, herhalingen, etc.).

Op internet zijn erg veel tabs te vinden. De software kun je kopen downloaden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

82keiko

Juist ja, genoeg files, tabs en software te vinden. Helaas niets wat ik zoek of niets om te bekomen wat ik zoek  :(. Voor guitarpro heb je uiteraard de song in een specifiek type file nodig, dewelke eveneens totnogtoe  :P onvindbaar lijkt ...

Dries

#9
sep 20, 2011, 10:45 Last Edit: sep 20, 2011, 11:44 by Freggle
Welk nummer zoek je?
[edit] beginpost niet gelezen op mijn telefoon.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Ik heb even geluisterd naar het liedje van maceo,laten we wel wezen dat is geen katten..
Ik denk dat ik daar al heel wat uren zoet mee ben wil het precies noteren..het is niet echt boem tak en dan nog een keer..
Het is echt wel een flinke kluif..te flink om even zomaar te doen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

82keiko

Ik wist niet dat er een link was tussen iemand van het forum en drumsheets.com  ;), had daar namelijk ook al een request gedaan LOL. Nu heb ik nog steeds niets gevonden maar ik geef het nog niet op. Jammer aan de ene kant maar goed om weten dat er niemand is op het forum die kan helpen aan de andere kant, dit betekent namelijk dat het niet direct aan mijn onkunde ligt   :F. Alhoewel ik ben beginner, en als ik dat nog niet ga kunnen uitschrijven als gevorderde, dat belooft  8)7.

drumlarsos

En als beginner aan dit nummer beginnen vind ik al erg optimistisch moet ik zeggen! :P
Maar hé, niet geschoten is altijd mis... :X
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

82keiko

lol, ja wel wat een beginner is voor mij is misschien anders voor u ;) maar voor mezelf ben ik nog een beginner . Maar laat ons zeggen als het te simpel is van groove, begin ik me serieus te vervelen, een nummer spelen is een kwestie van oefenen en als beginner zal dat aan een trager tempo zijn maar als beginner drumsheets 'horen'  ;) is nog iets anders uiteraard :p.

Dries


lol, ja wel wat een beginner is voor mij is misschien anders voor u ;) maar voor mezelf ben ik nog een beginner . Maar laat ons zeggen als het te simpel is van groove, begin ik me serieus te vervelen, een nummer spelen is een kwestie van oefenen en als beginner zal dat aan een trager tempo zijn maar als beginner drumsheets 'horen'  ;) is nog iets anders uiteraard :p.


Er zijn erg veel leuke nummers om eventjes op te repeteren, deze is echter wat hoog gegrepen ben ik bang.

Zo is Rosanna - Toto leuk om goed te leren spelen.
Ben je (zeker als beginner) wel even zoet mee. Wel staan er veel partituren en instructiefilmpjes op internet.

Niet wat je zoekt, maar wellicht wel een leuke suggestie?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

82keiko

Als ik iets in mijn hoofd heb, mag je het er altijd proberen uit te kloppen 8)7. Hmm maar ik vrees dat een andere song mij niet tevreden zal stemmen.  Nu partituren die wel te vinden zijn, moet ik natuurlijk hier niet vragen lol. Toch bedankt   :)voor de suggestie maar niet mijn ding blijkbaar. Of het te hoog gegrepen is, dat kan alleen ikzelf weten maar pas waarschijnlijk als ik zie what it all about is :).

Robert-Jan


Er zijn erg veel leuke nummers om eventjes op te repeteren, deze is echter wat hoog gegrepen ben ik bang.

Zo is Rosanna - Toto leuk om goed te leren spelen.
Ben je (zeker als beginner) wel even zoet mee


Als je m echt goed wilt spelen pak m beet .. Een jaartje of twintig.. :Y

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries


Als je m echt goed wilt spelen pak m beet .. Een jaartje of twintig.. :Y

Moet ik je gelijk in geven, maar zelfs als je slechts in de buurt komt is hij al leerzaam.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard


Als je m echt goed wilt spelen pak m beet .. Een jaartje of twintig.. :Y


Eeeehhmmmm. Dan ben ik bijna 60  :/ -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Ruud


Er zijn erg veel leuke nummers om eventjes op te repeteren, deze is echter wat hoog gegrepen ben ik bang.

Zo is Rosanna - Toto leuk om goed te leren spelen.
Ben je (zeker als beginner) wel even zoet mee. Wel staan er veel partituren en instructiefilmpjes op internet.

Niet wat je zoekt, maar wellicht wel een leuke suggestie?


Niet bepaald een nummer voor een beginner idd..
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Black Page


Ik ben op zoek naar bladmuziek voor  ::)  'Funky Jam' van Maceo Parker. Indien iemand kan helpen, let me know.:)
Link naar de muziek via http://www.youtube.com/watch?v=vEPhu3LstHY . Midi-file niet gevonden.


Echt een stuk heftig funky drumwerk. Gaaf! Werd dermate nieuwsgierig na een paar keer luisteren dat ik het maar ga uitzoeken. En de drummer is Bill Stewart? Maar wat ik nooit doe is een stuk noot voor noot uitschrijven, maar wel de leuke dingen eruit halen en jatten .... :)

De structuur van het nummer heb ik al uitgezocht  Met herhalingstekening, coda's en Al Signo geneuzel kan je het korter opschrijven .... Het hele nummer is volgens mij gewoon in 4/4.

- A (Intro 8 maten) (niet / minder, snare wordt gespeeld op de beat, interessant).
- Break 4 maten naar het echte funkgedeelte met de beat-displacements is
- B (16 maten) funk (één keer uitzoeken, wordt daarna herhaald, zie hieronder een korte beschrijving met wat ik denk wat er gebeurt ...)
- A / 8 maten
- B funk gedeelte (16 maten)
- D Tenor Sax bridge (tricky 5 maten  (1 * 3 + 2 maten!!; laatste maat accent bassdrum & hh op laatste 16e v. 4e tel, snare dan op 1)
- B funkgedeelte (16 maten)
- C (8 maten, groove als B (met enkele breaks / variaties)
- Bass solo ( 8 maten) => groove als B)
- D bridge sax (5 maten)
- B (16 maten)
- C (8 maten)
- B (16 maten), wordt herhaald en na 4 maten is de fade out.

Wat volgens mij de essentie van het ritme onder B is, snare op  3-ne (after beat) en de 4-te (een 16e na de 4). Ik moet het hele nummer nog even met koptelefoon op luisteren maar de bassdrum zit niet op de 1, maar wordt altijd gepeeld op de laatste 16e van tel 1 met  een open hihat, de hihat dicht op tel 2.  En om het simpel te houden zou ik 16-en spelen op de hihat (rlrl...) en daarna zelf varieren. Een met de hand uitgeschreven versie volgt ...


grt René



82keiko


Echt een stuk heftig funky drumwerk. Gaaf! Werd dermate nieuwsgierig na een paar keer luisteren dat ik het maar ga uitzoeken. En de drummer is Bill Stewart? Maar wat ik nooit doe is een stuk noot voor noot uitschrijven, maar wel de leuke dingen eruit halen en jatten .... :)

De structuur van het nummer heb ik al uitgezocht  Met herhalingstekening, coda's en Al Signo geneuzel kan je het korter opschrijven .... Het hele nummer is volgens mij gewoon in 4/4.

- A (Intro 8 maten) (niet / minder, snare wordt gespeeld op de beat, interessant).
- Break 4 maten naar het echte funkgedeelte met de beat-displacements is
- B (16 maten) funk (één keer uitzoeken, wordt daarna herhaald, zie hieronder een korte beschrijving met wat ik denk wat er gebeurt ...)
- A / 8 maten
- B funk gedeelte (16 maten)
- D Tenor Sax bridge (tricky 5 maten  (1 * 3 + 2 maten!!; laatste maat accent bassdrum & hh op laatste 16e v. 4e tel, snare dan op 1)
- B funkgedeelte (16 maten)
- C (8 maten, groove als B (met enkele breaks / variaties)
- Bass solo ( 8 maten) => groove als B)
- D bridge sax (5 maten)
- B (16 maten)
- C (8 maten)
- B (16 maten), wordt herhaald en na 4 maten is de fade out.

Wat volgens mij de essentie van het ritme onder B is, snare op  3-ne (after beat) en de 4-te (een 16e na de 4). Ik moet het hele nummer nog even met koptelefoon op luisteren maar de bassdrum zit niet op de 1, maar wordt altijd gepeeld op de laatste 16e van tel 1 met  een open hihat, de hihat dicht op tel 2.  En om het simpel te houden zou ik 16-en spelen op de hihat (rlrl...) en daarna zelf varieren. Een met de hand uitgeschreven versie volgt ...


grt René


Fantastisch. 'k Ga het alvast eens beluisteren met uw bemerkingen erbij. Bedankt alleszins.  :)

Black Page

#22
okt 09, 2011, 10:34 Last Edit: okt 09, 2011, 10:39 by Black Page
Ben nu bezig met uitschrijven, foutjes in de structuur haal ik er ook uit. De break na de intro duurt geen 4 maar 2 maten of beter is denk 4 * 2 / 4 maten .... (in de snelheid hoorde ik 4 maal een 1, ....)

grt René

drumlarsos


En de drummer is Bill Stewart?


Drumt hij met Parker ?
Weet niet van wanneer deze opname dateert maar Jamal Thomas lijkt me een stuk logischer ?
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Black Page



Ik kwam de naam van Bill Stewart tegen in de commentaren op YT van deze opname.

http://www.duke.edu/~tmc/motherpage/albums_noncore/alb-maceo_rootsrevisited.html

Volgens deze link is het inderdaad Bill Stewart ....

Omhoog