wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

#25
feb 07, 2012, 19:55 Last Edit: feb 07, 2012, 20:06 by paQ

Dat was ik inderdaad van plan de Qkick en de Qsnare te kopen. alleen heb ik een probleem ik heb geen groot bedrag te besteden aangezien ik het nu erg druk heb op school en niet aan werk toe kom ( maar wel op dit forum zit, maar dat terzake ) dus zou die behringer dan een duurkoop zijn of is die ook prima om mee te beginnen, aangezien ik niet verwacht dat het studiokwaliteit is. ( weet het wel zeker )



sja naja... het is inderdaad een stereointerface lees ik.
ma.w. wat je mixt op de mixer, dat is wat je krijgt. En dat maakt heel die interface'mogelijkheid' min of meer overbodig. (naja... je hebt een digitaal audio bestand op de computer dan....OK)


het wordt wellicht wat cliche, maar... *kuch*ZOOMR16*kuch*
er staat er 1 op de marktplaats: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,635.msg14664.html#msg14664

FoREVer


sja naja... het is inderdaad een stereointerface lees ik.
ma.w. wat je mixt op de mixer, dat is wat je krijgt. En dat maakt heel die interface'mogelijkheid' min of meer overbodig. (naja... je hebt een digitaal audio bestand op de computer dan....OK)


het wordt wellicht wat cliche, maar... *kuch*ZOOMR16*kuch*
er staat er 1 op de marktplaats: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,635.msg14664.html#msg14664


Om mee te beginnen lijkt dat mij ok. wel bedankt hoor PaQ! als mijn opleiding klaar is kan ik altijd nog denken aan de Zoom R16. of bij mijn stufi, ( die word zegmaar voor mijn studie gebruikt  :N )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

FoREVer

even een nieuwe vraag,

Iemand enig idee of deze beter is
en zit er een USB kabel bij is mij niet helemaal duidelijk.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

Hangt er vanaf wat je wilt en... beter dan wat?

Het lijkt me een gewone mixer die je ook kunt gebruiken om opnames te maken door de uitgangen naar een pc te laten lopen via een usb kabel. Je hebt dan dus ook nog iets van software op je pc nodig om die kanalen op te vangen en af te spelen.

Waar je naar mijn idee nog op moet letten:
- Laat je niet afleiden door de prijs bij Vriese. Hij lijkt hier afgeprijsd, maar bij Thomann en Bax is dit bijvoorbeeld het standaard bedrag en... het staat al een tijdje op het forum, maar Vriese gaat er mee stoppen en mocht je dus problemen hebben met het apparaat dan hebben ze al aangegeven dat je niet bij hun aan kunt kloppen.
- Heb je genoeg aan 4 xlr en 2 stereo ingangen? Meer heeft deze mixer er namelijk niet...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

Just my 2 cents...

Voor beginnen met de materie is er toch helemaal niets mis met een kick en snare mic eventueel met overheads. Dan zit je op max 4. Simpel mixertje met eventueel usb erbij en je bent klaar.

Bij behringer, samson, tapco etc zit er dan vaak een le versie bij waar je beginnend goed uit de voeten kunt (ik heb zelf nooit last gehad van ruis op een behringer en volgens mij is dat nog iets uit hun begintijd das nu niet meer te verkopen)

Zon zoom is top maar als jonge drummer heb je daar vaak het geld niet voor (en is cd opname kwaliteit zeker niet nodig) en zijn er prima betaalbare en goede alternatieven.

Robert-Jan

Dat is ook al gezegd,
Alleen ben ik van mening dat je dan net zo goed met een vierkanaals interface aan de slag kan..
Dan kan je namelijk ook wat eq en en mixen..
Hou je het bij een mixer met een usb over het totaal kan je niets anders dan weer opnieuw spelen als de balans niet tof is bijvoorbeeld..
Praktijk voorbeeld..je neemt wat op en je vind je basdrum te zacht..met een interface zet je in je mix je basdrum wat harder..met een mixer met usb is het of slikken of overnieuw spelen..best jammer als je verder een goede track hebt.
Voorbeeld,
http://www.thomann.de/nl/tascam_us_600.htm?sid=ffe3162e5703019aa0cf1d05f7b4222c
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

eens  (en wil je beide functionaliteiten ineen, dan wordt het een zzz...... baha!)

Robert-Jan

De zoom is alleen een plus als je ook elders dan thuis zonder laptop wilt opnemen..
Als je dat echt niet van plan bent heb je een dure interface..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

of niet afhankelijk wilt zijn van opnamesoftware ;)

FoREVer

#34
feb 19, 2012, 12:50 Last Edit: feb 19, 2012, 13:35 by AEDrumsA7x

Bedankt iedereen, ik ga dan het advies van MM opvolgen, voor de Behringer gaan!  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


harmen 18

 :F 8)7

Ga dan voor een zed, ga je meer plezier aan beleven.

FoREVer


:F 8)7

Ga dan voor een zed, ga je meer plezier aan beleven.


Oké dan ga ik voor de Zed ! hahaha, verder verander ik niet van gedachten ofzo.
en voor PaQ ik denk er niet eens aan.. die zzz....
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan

Waarom wil je nou perse een mixer?
Heb je mijn punt met het verschil tussen de tascam die ik je laat zien en de mixer uberhaupt begrepen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer


Waarom wil je nou perse een mixer?
Heb je mijn punt met het verschil tussen de tascam die ik je laat zien en de mixer uberhaupt begrepen?


Sorry, heb je post over het hoofd gezien. Ik wil het eerst nog makkelijk houden omdat ik nog niks van enige opnaamkennis bevat, en de tascam is inderdaad een mooi dingetje maar kost wel 199,- en mijn verjaardagsbudget was 125. Hierbij heb ik mijn vader kunnen overhalen voor de ZED, maar 199,- zal hij niet willen doen aangezien er ook nog mics bij moeten van mijn eigen geld. Wel bedankt voor de reactie, maar als het geld het toelaat na de mixer koop ik denk ik de eerder aangeraden firepod presonus
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Tip:

Als je een presonus firepod koopt, koop er dan een die het doet :N

FoREVer


Tip:

Als je een presonus firepod koopt, koop er dan een die het doet :N


dat lijkt mij een verstandig idee Harmen!  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre


Sorry, heb je post over het hoofd gezien. Ik wil het eerst nog makkelijk houden omdat ik nog niks van enige opnaamkennis bevat, en de tascam is inderdaad een mooi dingetje maar kost wel 199,- en mijn verjaardagsbudget was 125. Hierbij heb ik mijn vader kunnen overhalen voor de ZED, maar 199,- zal hij niet willen doen aangezien er ook nog mics bij moeten van mijn eigen geld. Wel bedankt voor de reactie, maar als het geld het toelaat na de mixer koop ik denk ik de eerder aangeraden firepod presonus

Even kijken of ik het goed begrijp... Je hebt de post van RJ gelezen en toch ga je een mixer aanschaffen?

Daarmee hou je het dus niet makkelijk. Nog sterker: je maakt het jezelf moeilijk omdat je alleen maar nummers 'as is' op kunt nemen en niet na kunt mixen. En iedereen werkt met een budget, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om even door te sparen want het verschil is nou niet werelds groot te noemen, maar voor dat geld meer krijg je dan ook echt iets waar je schik mee gaat hebben.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

dat is zeg maar het verschil tussen old school, en modern opnemen ;)

FoREVer


Even kijken of ik het goed begrijp... Je hebt de post van RJ gelezen en toch ga je een mixer aanschaffen?

Daarmee hou je het dus niet makkelijk. Nog sterker: je maakt het jezelf moeilijk omdat je alleen maar nummers 'as is' op kunt nemen en niet na kunt mixen. En iedereen werkt met een budget, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om even door te sparen want het verschil is nou niet werelds groot te noemen, maar voor dat geld meer krijg je dan ook echt iets waar je schik mee gaat hebben.


Oké het verschil is dat een Mengpaneel wel kan Equilizen maar Stereo opneemt, Zo'n audiointerface die RJ aanbied kan wel op aparte kanalen opnemen maar niet Equilizen dat moet je doen via PC.
Zit ik in de goede richting... ?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ


FoREVer

#47
feb 19, 2012, 20:57 Last Edit: feb 19, 2012, 21:22 by AEDrumsA7x

yep


Oké, maar je kan dus meer met een Audioiterface. Ik heb zelf nu de Demo van reaper die verloopt, maar ik moet dus wel een makkelijk programma erbij hebben waarmee je kan equilizen, de kennis lukt wel via Youtube en Hier op t forum.

EDIT: Ik heb erover heen gelezen, er it software bij, nu ff aan pa vragen of hij deze ook wil doen.
Nog een Edit: Ik kan momenteel toch niet de overheads betalen, is het dan geen goed idee om deze te kopen, en zodra ik de goede overheads kan betalen een 2e kopen?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre


Nog een Edit: Ik kan momenteel toch niet de overheads betalen, is het dan geen goed idee om deze te kopen, en zodra ik de goede overheads kan betalen een 2e kopen?

Overheads zijn microfoons die boven je kit hangen en op die manier een ruimtelijke opname maken. De term 'close miking' komt naar voren bij microfoons die op de toms/snare zitten en in/voor je bassdrum. Je moet iets hebben om het geluid mee op te nemen en dat werkt dus niet met zo'n audiobox alleen. Of bedoel je dat je één overhead en zo'n audiobox nu koopt, om er later nog een overhead aan toe te voegen?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

Wist je trouwens dat een zoomR16 (die zowel mixer, multitracker en interface is) twee zeer verdienstelijke mics ingebouwd heeft?  8)

Omhoog