wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#175
feb 17, 2013, 11:53 Last Edit: feb 17, 2013, 11:58 by animal

We hebben een oude mooie analoge duitse mengtafel en daar hebben we aan een Apple laptop aan hangen met Logic via twee 12 kanaals Echo Audiofire interfaces zodat we samen 24 sporen hadden.  We denken nu over een andere interface. Apogee vinden we te zompig klinken nu is Linx in the picture. Nog andere ideeen?


Op de Namm 2013 is deze nieuwe interface nog gepresenteerd, gaat rond de $ 500,- kosten.
Ziet er eenvoudig en goed doordacht uit, verkrijgbaarheid is wellicht nog een probleem.
http://www.trunorthmusicandsound.com/index.php/products/cymatic-audio


Robert-Jan

Oh die is leuk!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Die alesis vond ie niks maar dit ziet er vet uit. hmm

drums97

#178
feb 17, 2013, 20:34 Last Edit: feb 17, 2013, 20:49 by drums97
Ik ben vandaag weer even aan het mixen geweest en dan frustreer ik me weer aan het apparatuur, waarmee ik heb opgenomen.
Een oud Phonic mixertje en met cubase het stereo spoortje proberen op te leuken :')

Dus bedacht ik het volgende:
Ik schaf een Zoom R16 aan en wil 'm dan als volgt aansluiten:
1 x bd mic (welke weet ik nog niet, suggesties?)
1 x SM57 op snare
1 x MD441 tussen de 16" en 18"
2 x tom mics tussen 3 toms
2 x shure prolugue 16L als overheads

Zullen deze 7 mics allemaal als apart spoor worden opgenomen op de interne SD kaart en kan ik die dan overzetten als midi en dan per spoor bewerken met Cubase?

Of moet ik dan deze hebben http://www.bax-shop.nl/firewire-geluidskaart/presonus-firestudio-project-recording-audio-interface/product-details.html
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

#179
feb 18, 2013, 00:14 Last Edit: feb 18, 2013, 00:14 by animal

Die alesis vond ie niks ...


En dat noem jij een expert?  :+

Robert-Jan


Ik ben vandaag weer even aan het mixen geweest en dan frustreer ik me weer aan het apparatuur, waarmee ik heb opgenomen.
Een oud Phonic mixertje en met cubase het stereo spoortje proberen op te leuken :')

Dus bedacht ik het volgende:
Ik schaf een Zoom R16 aan en wil 'm dan als volgt aansluiten:
1 x bd mic (welke weet ik nog niet, suggesties?)
1 x SM57 op snare
1 x MD441 tussen de 16" en 18"
2 x tom mics tussen 3 toms
2 x shure prolugue 16L als overheads

Zullen deze 7 mics allemaal als apart spoor worden opgenomen op de interne SD kaart en kan ik die dan overzetten als midi en dan per spoor bewerken met Cubase?

Of moet ik dan deze hebben http://www.bax-shop.nl/firewire-geluidskaart/presonus-firestudio-project-recording-audio-interface/product-details.html



De zoom heeft geen midi..maar waarom wil je midi?

Met de zoom kan je inderdaad alle sporen apart op de sd kaart opnemen en die in cubase openen.
Je kan de zoom ook direct aan je computer hangen, mits je die natuurlijk in de buurt van je kit hebt staan.
De presonus moet aan je computer verbonden zijn voor opnames..die heeft geen sd kaart of andere opslag.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Oké bedankt RJ!
Ik dacht dat je standaard midi als out put zou krijgen  8)7

Nou dat wordt geld reserveren voor 1 van de 2, zodat ik betere opnames kan maken en afmixen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

gitaar en drum

Hallo allemaal,

Heb altijd voor mijn gitaar en zang een opname apparaatje gehad. De tascam dp-400. Altijd goed mee gewerkt was er erg blij mee! Maar de drum kan er niet op, nou ja het kan wel, maar het klinkt meer alsof je met lepels op pannen slaat dan op een drumstel.

Nu dus toe aan wat nieuwe opname apparatuur, die ook geschikt is voor het drumstel.

Wat is zoek in het opname apparaatje:

- Minimaal 6 tracks kunnen opnemen tot een liedje.
- Drum moet goed geluid zijn
- Gitaar (heb een elektrisch-akoestische) moet goed geluid zijn
- Zang moet goed geluid zijn

Veel poespas verder niet nodig, wil nog wel de puntjes op de i zetten op de computer en op een cd kunne branden.

Dan de volgende vraag, welke software kan ik hier het beste voor gebruiken (budget is €150,- liefst minder).

En voor het opname apparaatje is het budget max. €400,- hier geld ook voor het liefst minder.

Hier zijn vast wel weer mensen aanwezig met wat verstand ervan! Dus dat moet goed komen!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

Hoi

Ik heb vraag in een bestaand topic gezet, lees dit vooral ook even door, staan al een hoop antwoorden op je vragen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers

Ik heb net de zoom r16 aangekocht en dat werkt hartstikke goed  *O*

En die is nog 100 euro onder je budget, wat ik er persoonlijk erg handig aan vindt is dat hij volledig portable is, en dat hij op sd opneemt, ik hoef niet meer elke keer mijn laptop op te zeteen, aan te sluiten en dergelijke, ik ga zitten, maak een nieuwe track aan (duurt enkele seconden ) en dan spelen maar  *O*

Het bewerken gebeurt dan achteraf op de laptop wanneer ik er zin in heb  *D
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

BasV

Gebruik je een elektrisch drumstel? In dat geval ben je beter af met een interface met ingebouwde MIDI-interface, zodat je op je computer een samplepakket (bv. superior drummer) kunt gebruiken.

Overigens ben ik volgens mij een van de weinigen die niet zo te spreken is over de R16. Ik vond het geluid daarmee niet zo geweldig, ik weet niet of dat door de pre-amps of door de A/D converters komt. Wat dat betreft zit je met een firepod/firestudio wel een stukje beter. Als je een laptop hebt (zodat je de standalone functie van de R16 niet nodig hebt) zou ik je dus een firepod aanraden boven de R16. Bovendien heb je dan gelijk een midi-interface voor je eventuele e-kit.

gitaar en drum


Gebruik je een elektrisch drumstel? In dat geval ben je beter af met een interface met ingebouwde MIDI-interface, zodat je op je computer een samplepakket (bv. superior drummer) kunt gebruiken.

Overigens ben ik volgens mij een van de weinigen die niet zo te spreken is over de R16. Ik vond het geluid daarmee niet zo geweldig, ik weet niet of dat door de pre-amps of door de A/D converters komt. Wat dat betreft zit je met een firepod/firestudio wel een stukje beter. Als je een laptop hebt (zodat je de standalone functie van de R16 niet nodig hebt) zou ik je dus een firepod aanraden boven de R16. Bovendien heb je dan gelijk een midi-interface voor je eventuele e-kit.


Ja ik gebruik een elektrisch drumstel. Misschien is een firepod inderdaad ook wel een idee. Ga zeker even kijken, bedankt voor de reactie!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

gitaar en drum

#187
jun 28, 2013, 00:16 Last Edit: jun 28, 2013, 00:16 by gitaar en drum
Inmiddels nog steeds bezig met het zoek van goede opname-apparatuur (heb nu inmiddels ook wat geld gespaard  :)

Nu nog maar even aan jullie wat advies vragen (ook al heb ik dat al eerder gedaan), zodat ik zeker weet dat ik goed zit.

Zit er aan te denken om voor het advies van BasV een firepod te gaan gebruiken.

Maar ook de zoom r16 houd mij erg bezig (door de positieve reviews die ik heb gelezen). Ben alleen bang dat deze al wel weer wat verouderd is aangezien deze uit 2011 komt en we zitten al weer op de helft van 2013 en het is wel de bedoeling om het apparaat jaren te gaan gebruiken.

Maar misschien weten/is er iets beters..

Maar ik hoor graag van jullie advies over eventuele handige apparatuur die ik goed kan afschaffen/gebruiken.

Wat ik er mee moet kunnen:

Opnemen!

Nee oké sorry nou ff serieus:


- Minimaal 6 tracks kunnen opnemen tot een liedje.
- Drum moet goed geluid zijn (heb een elektrisch drumstel).
- Gitaar (heb een elektrisch-akoestische) moet goed geluid zijn
- Zang moet goed geluid zijn
- Makkelijk in het gebruik (zoals ik eerder al zei ben nooit zo goed met dit soort dingen).
- Maximale kosten €450,--

Zal graag ook wat advies willen hebben over goede (en makkelijk in gebruik) software voor gebruik.

Nou ja hoor jullie adviezen graag en echt ALLE tips zijn welkom!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

BasV

#188
jun 28, 2013, 00:39 Last Edit: jun 28, 2013, 00:41 by BasV
Ik zou niet te veel kijken naar de leeftijd als ik jou was. Ik heb op dit moment een M-audio projectmix. Dat beestje is al een jaar of 10 (of meer?) geleden op de markt gekomen maar werkt heel fijn en de preamps zijn naar mijn mening stukken beter dan die van de R16.

Daarnaast, de sound (/kwaliteit) van je zang en/of gitaaropnames gaat ook erg afhankelijk zijn van de microfoon die je gebruikt. Je geeft aan een elektro-akoestische gitaar te hebben, maar om daar een fijn, warm geluid uit te krijgen zul je er naar alle waarschijnlijkheid toch een microfoon voor moeten zetten en dat signaal mixen met de output van je gitaar. Ook wat zang betreft is een goede microfoon, plaatsing en ruimte erg belangrijk. Staar je dus niet alleen blind op de interface  :)

Overigens zou je ook eens kunnen kijken naar interfaces met minder microfoonaansluitingen. Uit je verhaal maak ik op dat je niet van plan bent om de 8 inputs van de interfaces die nu genoemd zijn te gebruiken, en voor hetzelfde geld kun je een betere interface met minder inputs scoren, of een vergelijkbare interface en er een mooie(re) mic bij scoren.

gitaar en drum

#189
jun 28, 2013, 01:04 Last Edit: jun 28, 2013, 12:06 by gitaar en drum
Wederom bedankt voor je advies! Ik heb op dit moment alleen een zang microfoon in mijn bezit (de Samson q7 om precies te zijn), dan stel ik aan jullie de vraag of dit een (redelijk) goede microfoon is....

Over de tip van je minder interfaces ben ik ook erg blij mee! Met je tips ben ik weer iets verder maar meer tips/adviezen zijn nog altijd welkom!!

Oh voor ik het vergeet te zeggen (voor e.v.t. tips voor software) ik heb windows 8.
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

gitaar en drum

Ben van plan dit setje aan te schaffen om te gaan opnemen:

http://www.bax-shop.nl/studio-opname-set/presonus-audiobox-studio-produceer-en-recordingbundel/product-details.html

Ben toch nog even benieuwd hoe jullie hier over denken...

Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Hammar

Veel voor weinig is meestal niet geweldig....

gitaar en drum


Veel voor weinig is meestal niet geweldig....


Dat klopt wel, daarom ondertussen nog even gekeken.

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/steinberg-ur22-usb-audio-interface/product-details.html

Dit lijkt me dan weer een stukje beter, want die microfoon en koptelefoon heb ik niet echt nodig.
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

Je zegt dat je 6 tracks wilt opnemen, maar ik begrijp dat je dus niet 6 tracks tegelijk wilt opnemen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gitaar en drum


Je zegt dat je 6 tracks wilt opnemen, maar ik begrijp dat je dus niet 6 tracks tegelijk wilt opnemen?


Dat klopt. Er moeten 2 tracks tegelijk kunnen worden opgenomen. Voor de rest worden de tracks stuk voor stuk opgenomen.
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

En heb je al opname software?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gitaar en drum


En heb je al opname software?


Nee, ik dacht dat dit er al bij zat....
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

En heb je een Mac of pc?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gitaar en drum

#198
jul 01, 2013, 18:27 Last Edit: jul 01, 2013, 18:29 by gitaar en drum

En heb je een Mac of pc?


Ja een pc (met windows 8 ).
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

#199
jul 02, 2013, 00:00 Last Edit: jul 02, 2013, 00:01 by Robert-Jan
In de specs zie ik bij de presonus software uit 2009.. Windows xp..dat is vragen om problemen volgens mij.
Bij de steinberg zit cubase AI ..ik zie op de site dat ze daar een update hebben voor windows 8..dat is nog geen garantie voor een vlekkenloos verloop, maar wel beter uitgangspunt volgens mij.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog