wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rammerdebam

Ik speel al 37 jaar slagwerk, heb aan verschillende produkties en opnames meegewerkt, maar heb zelf noch nooit een eigen opname gemaakt.
Het lijkt mij erg leuk om dit eens te gaan doe, maar ik heb geen idee waar ik het beste kan beginnen. :?
Ik bedoel eigenlijk dat ik niet weet wat ik alles moet aanschaffen om tot een mooi resultaat te komen.
Wil er zeker geen kapitalen aan uitgeven, het moet leuk blijven.
Wat is een beetje leuke software (mac natuurlijk  ;) ) , en wat moet er verder alles bijkomen ??
Zoals gezegd heb ik tot nu geen idee ( heb wat gelezen over interfaces ed, maar daar weet ik gewoon te van af )
Wie kan mij hier verder helpen, en mij op een simpele manier zeggen wat ik het beste ( en eenvoudigste  :) ) kan gebruiken.
Kijk, ik heb bv. bij Music store wel wat van die standaard setjes zien liggen,alles erop en eraan,maar is dit überhaupt wat, en is zoiets er ook voor mac ???
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Robert-Jan

Er zijn natuurlijk topics waar diverese set ups worden besproken , maar ik snap dat dat onoverzichtelijk is.

Om drums op te nemen (op je mac/laptop) heb je  als basis nodig..

Software , interface , mics..vrij simpel eigenlijk.

Allereerst is het heel belangrijk om vast te stellen wat je wil gaan doen qua opnames..
Je beht 2 opties..ofwel alles in een keer opnemen op 1 kanaal in je software, of multitrack recording waarin je iedere microfoon afzonderlijk opneemt en later afmixed.
Dat laatste is een absolute aanrader immers..je kan alles editten, qua sound maar ook qua timing.
Heb je een snare drum net ff mis , dan kan je die verplaatsen/knippen/plakken you name it..neem je op 1 track op dan moet je gewoon weer overnieuw inspelen..niet handig.