advies in ear systeem

Gestart door marcinondrums, mrt 27, 2019, 13:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marcinondrums

Hoi,

Ik ben van plan om te gaan spelen met in ears. Mij is verteld dat ik in principe hierbij 2 opties heb;

1. of een systeem waarbij ik alles over de oortjes binnen krijg en indien ik iets harder of zachter wil hebben (bijv. kick of snare of gitaar) ik dat via 'ouderwetse' communicatie met de persoon achter de mixtafel kan afstemmen

2. idem als 1 alleen hier kan ik zelf een eigen mix maken via bijv. een mengpaneeltje wat bij mijn drumstel staat en ben ik dus niet 'afhankelijk' van de persoon achter de mixtafel


Wellicht zijn er nog veel meer opties, maar om het even voor nu overzichtelijk te houden (voor mezelf) houd ik het voorlopig bij deze 2. Nu is het voor mij niet zo belangrijk om zelf een mix te maken dus zou ik voor optie 1 willen gaan. Qua in ears heb ik veel goede reviews over dit model gelezen. Qua systeem dacht ik zelf aan deze aangezien mijn budget enigszins beperkt is en ik eerst sowieso wil uitzoeken of spelen met in ears uberhaupt wel iets voor mij is (zou zonde zijn om meer dan €1000.- in een Sennheiser systeem te investeren om deze een maand later weer op marktplaats te moeten zetten if you catch my drift).

Lang verhaal kort; zijn de genoemde in ears en het betreffende systeem in mijn linkjes goed genoeg om in deze manier van spelen te stappen? Hebben jullie wellicht andere (beter) tips, opties of ervaringen? Alvast bedankt!


Nijlpaard

Als drummer. Koop een goed kabelgebonden in ear in plaats van een "mickey mouse" budget apparaat. Je hoeft toch nergens naar toe.

https://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-hard-wired-in-ear-body-pack

Ik gebruik bovenstaande in combinatie met de door jou aangegeven in ears van shure. Perfecte oplossing voor zowel repeteren als optreden.
Mix op het ene kanaal en click op het andere kanaal wanneer we repeteren.  Ik heb er 2 9 volt accus van fischer bij. 1 in de oplader andere voor gebruik. Volle accu houdt het makkelijk een avond vol.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Zelf heb ik net deze 2ehands aangeschaft (na een paar keer met de wirless 900 set gewerkt te hebben):


De heeft een instelbare limiter (ipv een vaste grens waar het geluid onder word gehouden) en een mix mode optie waardoor je twee afzonderlijke kanalen links en rechts tergelijk kan horen.

Een limiter is wel een vereiste als je je oren wilt beschermen tegen onverwachte pieken in volume.

Tot nu toe heb ik altijd mijn Presonus Firestudio Tube Interface gebruikt, maar dat is nogal een groot ding en ik gebruikte alleen de twee front inputs. Ik wil deze vervangen door een Utrack24 waarmee je 24 afzonderlijke kanalen kan opnemen en afspelen (handig voor uitgebreide backing tracks).

HarryD

Ik gebruik de Shure SE215 al geruime tijd na volle tevredenheid als click track/monitor & gehoorbescherming.
Met de zachte schuim oordopjes goed geplaatst heb ik een zeer goede isolatie waardoor het (monitor en of cilck track) geluid beduidend zachter kan.
Het goed plaatsen van de dopjes vergt in het begin wel enige aandacht. (de dopjes eerst klein masseren en vervolgens voldoende diep in de gehoorgang inbrengen. (Oorschelp iets omhoog trekken waardoor de gehoorgang rechter en beter toegankelijk wordt.) Dan even vasthouden zodat de foam in de gehoorgang uit kan zetten)
De prijs/geluidskwaliteit is dik in orde.
Klachten over te weinig laag zijn vaak het gevolg van niet goed (diep genoeg) geplaatste dopjes.

animal

2. idem als 1 alleen hier kan ik zelf een eigen mix maken via bijv. een mengpaneeltje wat bij mijn drumstel staat en ben ik dus niet 'afhankelijk' van de persoon achter de mixtafel

Ik/wij ben/zijn erg tevreden over wat Behringer op dit vlak aanbiedt, de mengtafels/-rack zijn het laatste jaar veel voordeliger geworden (-50%), dat geldt helaas (nog) niet voor monitor-systeem, de P16 serie. 16 kanalen monitor over een cat5 (netwerk) kabel, de balans/mix kun je helemaal zelf bepalen.

https://www.musictribe.com/Categories/Behringer/Signal-Processors/In-Ear-Monitoring/P16-M/p/P0421




Dreamdrummer

Ik/wij ben/zijn erg tevreden over wat Behringer op dit vlak aanbiedt, de mengtafels/-rack zijn het laatste jaar veel voordeliger geworden (-50%), dat geldt helaas (nog) niet voor monitor-systeem, de P16 serie. 16 kanalen monitor over een cat5 (netwerk) kabel, de balans/mix kun je helemaal zelf bepalen.

https://www.musictribe.com/Categories/Behringer/Signal-Processors/In-Ear-Monitoring/P16-M/p/P0421




Ik heb ook een paar jaar met dit systeem (live) gespeeld.
Werkt heel fijn!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

#6
mrt 28, 2019, 19:44 Last Edit: mrt 28, 2019, 19:53 by Jazz
Ik kwam dit tegen en vraag me af of dit iets voor mij is.
De beschrijving vond ik niet verkeerd.
Ik ben de enige in de band die dat zou gebruiken trouwens.

https://static.bax-shop.nl/image/product/52077/1372782/a0427724/450x450/1521028566_MG_7741.JPG

There is no music without jazz

Joris

Ik kwam dit tegen en vraag me af of dit iets voor mij is.
De beschrijving vond ik niet verkeerd.
Ik ben de enige in de band die dat zou gebruiken trouwens.

https://static.bax-shop.nl/image/product/52077/1372782/a0427724/450x450/1521028566_MG_7741.JPG


Prima ding, je hebt ze ook nog kleiner, met alleen een volumeknop.

animal

#8
mrt 29, 2019, 10:50 Last Edit: mrt 29, 2019, 15:24 by animal
Prima ding, je hebt ze ook nog kleiner, met alleen een volumeknop.
Inderdaad deze https://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-mini-body-pack-xlr-bodypack-volumeregelaar.

Ik heb beide in gebruik, de kleine het meest voor mijn in-ears, voldoet prima  :Y

Jazz

Goed te horen.
Dan zal ik er eens achteraan gaan. Bedankt voor de reaktie
There is no music without jazz

Joris

Inderdaad deze https://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-mini-body-pack-xlr-bodypack-volumeregelaar.

Ik heb beide en gebruik de kleine het meest voor mijn in-ears, voldoet prima  :Y
Die gebruik ik ook al jaren.

kaboemba

Behringer heeft een vergelijkbare, is nog 11 euro goedkoper volgens mij en voldoet prima. Volledig metaal werkt goed en is stevig.

dunDaan

Inderdaad deze https://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-mini-body-pack-xlr-bodypack-volumeregelaar.

Ik heb beide in gebruik, de kleine het meest voor mijn in-ears, voldoet prima  :Y
Andere ex-bandleden hebben deze ook, echter (is hun ervaring) werkt dat alleen goed als je ook oortjes hebt die het omgevingsgeluid goed dempen. Aangezien er geen versterking in zit ben je afhankelijk van het geluidsniveau wat je mixer kan leveren. In sommige gevallen zou dat net te weinig kunnen zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Andere ex-bandleden hebben deze ook,
Ik had ook nooit verwacht dat het zo levensbedreigend was ............................ ;)

kaboemba

Euhh je moet sowieso oordoppen nemen die goed afsluiten, al is het maar voor bescherming.
Wij hebben de fishers in de oefenruimte en ik heb ze geprobeerd met shure setje (filter flink en noname rubber oortje beide een prima geluid. En zeker hard zat, als in te hard.

Joris

Andere ex-bandleden hebben deze ook, echter (is hun ervaring) werkt dat alleen goed als je ook oortjes hebt die het omgevingsgeluid goed dempen. Aangezien er geen versterking in zit ben je afhankelijk van het geluidsniveau wat je mixer kan leveren. In sommige gevallen zou dat net te weinig kunnen zijn.
Ik gebruik dat ding al iets van 6 jaar denk ik en ik heb dat probleem nog nooit gehad.

dunDaan

Ik had ook nooit verwacht dat het zo levensbedreigend was ............................ ;)
Hahaha.
Gelukkig is er met de bandleden niets gebeurd. Helaas is wel het bandje zelf gesneuveld   :'(
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog