Monitor

Gestart door Jazz, feb 11, 2018, 22:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

#25
feb 16, 2018, 13:22 Last Edit: feb 16, 2018, 17:47 by kaboemba
Deze opstelling gebruik ik voor oefensessie.
Live doe ik het zonder rack.kost iets meer tijd jij.
Echter optreden live is al snel met microfoons, minimaal vier.
Dus veel verschil is er niet, maar er zijn andere voordelen, ik moet namelijk alles, drumstel, p.a. en wat licht in mijn auto meenemen, dat gaat mij echt niet lukken met een akoestisch drumstel.
Daarnaast nog dikke voordelen met afstellen p.a. en in ears en (maar dat gebruik ik nog niet op het moment) de mogelijkheid om een andere sound te bieden als het nummer daar om vraagt.

ALS ik dan live geen microfoons hoef te gebruiken is het al snel zo dat een akoestisch drumstel te hard gaat, ja ja een goede drummer kan zacht spelen (not). dan is een elektronisch drumstel ook weer een uitkomst.

Heb nu al meerdere keren blije gezichten gezien toen men merkte dat e.a op een fatsoenlijk volume kan.

Jazz

Dat laatste is inderdaad n heel prettig iets !
There is no music without jazz

Technobeat

Heb nu al meerdere keren blije gezichten gezien toen men merkte dat e.a op een fatsoenlijk volume kan.
EN blije gezichten toen men de dikke sounds van de aD5 hoorde :)  8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ach, ik moet gewoon een sponsor vinden voor een retegoede monitor.
Lopen er hier ook mensen rond met n giga glimlach.
There is no music without jazz

animal

ja ja een goede drummer kan zacht spelen (not).
Beschouw ik toch echt als jouw persoonlijke mening.

kaboemba

Natuurlijk is dat een persoonlijke mening maar ook ervaring.
Er zijn vast drummers die prima zacht kunnen spelen, alleen kom ik ze niet in de praktijk tegen.
Er zijn hard hitters en mensen die normaal slaan, daaronder wordt de spoeling erg dun.

En een deel van het uitleven zit in het fysieke in het gaan en doen, en dan gaat het vaak niet zacht.
Ik speel potdomme rock en dat is je niet inhouden en gaan voor een groot deel, ik wil me niet eens inhouden.

Jazz

Oh, daar ben ik t helemaal mee eens. Sommige nummers kan ik rustig spelen als t nodig is.
Maar met sommige nummers vind ik t verkrachting van t nummer als je er niet wat gevoel in kunt gooien. Bij ons tijdens de repetitie hou ik er best rekening mee maar af en toe kan ik n hardere slag echt niet onderdrukken.  Vooral de zangeres heeft er nogal eens last van.
Het is wel goed. Moet ze maar n bongo speler inhuren.
Probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden maar t is wel n drumstel.
There is no music without jazz

Omhoog