kelly shu.....hoe?

Gestart door EE, mrt 29, 2016, 17:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

EE

mrt 29, 2016, 17:49 Last Edit: mrt 29, 2016, 17:57 by EE
Hoi allemaal,

Na de zoveelste ergernis dat op een veel te klein podium de bassdrum-mic standaard is verschoven/omver is gelopen, heb ik besloten om de mic in de bassdrum te monteren met een kelly shu of iets dergelijks.
Probleem is het volgende nu..... ik speelde altijd met een 22x20 bassdrum, met de mic (AKG-D-112) vlak voor het klankgat.
Recent ben ik overgestapt op een nieuwe DW-kit met een 24x18 bassdrum, die ik nog niet versterkt heb kunnen testen.

Ga ik een kelly-shu hierin hangen, WAAR plaats ik deze dan..... in het midden, uit het midden, voorin, achterin..... 8)7
Als ik eenmaal aan het knippen ga met de ophanging is er geen weg meer terug.

Waar zouden jullie beginnen..... De mic blijft hetzelfde.
Uitproberen met de mic op een standaard is natuurlijk voor de hand liggend, maar dan heb ik een microfoongat nodig..... en ik wil juist naar een dicht vel toe, wat uiteraard weer anders klinkt ook al zou de mic dan op dezelfde positie hangen....

Heeft iemand toevallig dezelfde set-up, 24x18 bassdrum, voor en achter PS-3 vellen, AKG-D-112 mic intern....? (eventueel demping in de ketel?)

Erik.

dunDaan

Ik heb op aanraden van de geluidsman mijn microfoon voor het gat in de bassdrum geplaatst, zodat de luchtverplaatsing langs de microfoon gaat zoals dat ook gebeurt als de microfoon buiten de bass staat.

Zo ziet het de inbouw er uit:



En zo met het voorvel er weer op:



De microfoon staat hierbij gericht op de plek waar de kloppers het vel raken.

Op die manier staattie dus eigenlijk hetzelfde als zou hij op een microfoonstandaard staan, maar dan nu in de bassdrum.
Ik weet echter niet of je zo'n Kelly Shu ook asymmetrisch kunt plaatsen.

Het schijnt dat de luchtverplaatsing ook aardig invloed heeft op het geluid, dus zodoende heb ik 'm zo dicht mogelijk bij de opening geplaatst, en dus met opzet niet halverwege de bassdrum of zelfs zo dicht mogelijk bij het voorvel.

Anyway, zo heb ik het dus gedaan, en persoonlijk ben ik wel tevreden over de sound :Y  (en de geluidsman gelukkig ook  8)  ).
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drfill

24" is een aardige dreun vergeleken bij 22" .. had ooit 2x 24" bassdrums ..poeh ..
maar je bent 20" diep gewend, da's ook wel een kanon (versterkt)..
ik zou een verloopje maken om mic op lugschroeven te monteren (net als dundaan)
en dan luisteren met dichte vellen ?  of dit wel is wat je zoekt..
D-112 is wel een van de weinige mics die die klappen aankan (inbouw) ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Harre

Maar die Kelly Shu monteer je toch met elastieken, zoals onderstaand? Dat is in mijn beleving een heel ander systeem als Daan gebruikt.

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

#4
mrt 30, 2016, 18:20 Last Edit: mrt 30, 2016, 19:32 by drfill
Maar die Kelly Shu monteer je toch met elastieken, zoals onderstaand? Dat is in mijn beleving een heel ander systeem als Daan gebruikt.
ik zou het eerst proberen, een mic IN mijn bassdrum met dichte vellen,  voordat ik een shu ga kopen ..  (of wat dan ook) ..
op meerdere manieren ..   zo duidelijk ?      - hij heeft het niet alleen maar over kelly shu-
ps.  als je bassdrum een tom bracket heeft..    heb je ook een manier om een mic te fixeren in je bassdrum ..  (voor testen)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

#5
mrt 30, 2016, 19:24 Last Edit: mrt 30, 2016, 19:26 by musiqman
Ik gebruikte de interne mic zo (voordat de avc-2 connector het begaf)


Aan de slagkant, met de mic naar het slag vel gericht.


En een dicht vel met mini gaatjes voor de lucht afvoer.


En de subkick voor aan.

Heerlijke combi als je hem zo gebruikt.

Hoorde van de geluidsman dat hetzelfde vel met de mic extern aan de slagkant en de sub voorop minder sucsesvol was (wat ik door het defect van de avc wilde testen) dan is een vel met een gat, of iig de mic voor aan waarschijnlijk beter.

dunDaan

Maar die Kelly Shu monteer je toch met elastieken, zoals onderstaand? Dat is in mijn beleving een heel ander systeem als Daan gebruikt.
Dat klopt, maar het gaat erom waar je de microfoon kunt plaatsen; het systeem an sich is minder belangrijk, mits het je toelaat met de plaatsing te kunnen spelen.
En ook met de Kelly Shu kan dat blijkbaar:

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

EE

Toch maar eens aan het experimenteren dan, met de mic in de Bassdrum, even wat tijdelijks verzinnen.
Met die Kelly Shu kun je inderdaad alle kanten op, maar aangezien je de elastieken waarmee je 'm ophangt zelf op maat moet knippen, kun je het maar 1 keer doen.
Een subkick erbij is natuurlijk helemaal perfect, maar dat gaat niet lukken hier, het mengpaneel zit al vol......

djska

Hoi allemaal,

Na de zoveelste ergernis dat op een veel te klein podium de bassdrum-mic standaard is verschoven/omver is gelopen, heb ik besloten om de mic in de bassdrum te monteren met een kelly shu of iets dergelijks.
Probleem is het volgende nu..... ik speelde altijd met een 22x20 bassdrum, met de mic (AKG-D-112) vlak voor het klankgat.
Recent ben ik overgestapt op een nieuwe DW-kit met een 24x18 bassdrum, die ik nog niet versterkt heb kunnen testen.

Ga ik een kelly-shu hierin hangen, WAAR plaats ik deze dan..... in het midden, uit het midden, voorin, achterin..... 8)7
Als ik eenmaal aan het knippen ga met de ophanging is er geen weg meer terug.

Waar zouden jullie beginnen..... De mic blijft hetzelfde.
Uitproberen met de mic op een standaard is natuurlijk voor de hand liggend, maar dan heb ik een microfoongat nodig..... en ik wil juist naar een dicht vel toe, wat uiteraard weer anders klinkt ook al zou de mic dan op dezelfde positie hangen....

Heeft iemand toevallig dezelfde set-up, 24x18 bassdrum, voor en achter PS-3 vellen, AKG-D-112 mic intern....? (eventueel demping in de ketel?)

Erik.
Suggestie van MD redacteur Michael (luister hun podcast) voor precies deze situatie gebruik bv. een Roland TM-2 met externe trigger op de bassdrum en trigger het juiste vette geluid.

dunDaan

Je gaat een DW toch niet triggeren ................ :N
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

djska

Je gaat een DW toch niet triggeren ................ :N
nou als je inderdaad geen ruimte op een podium hebt voor een mic-standaard en je het kunt oplossen?

Nijlpaard

Toch maar eens aan het experimenteren dan, met de mic in de Bassdrum, even wat tijdelijks verzinnen.
Met die Kelly Shu kun je inderdaad alle kanten op, maar aangezien je de elastieken waarmee je 'm ophangt zelf op maat moet knippen, kun je het maar 1 keer doen.


Hoezo ?
Met de verschillende gaten in je "hoefijzer" kan je nog wat schuiven en draaien en als je de elastieken op maat hebt gemaakt voor rechtsonder in je bassdrum, kan hij dus ook linksonder, rechtsboven en linksboven in je bassdrum
Mogelijkheden genoeg :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog