Roland TD-11, Logic en Addictive Drums

Gestart door defolio, dec 28, 2015, 08:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

defolio

Beste leden,

Ben al een paar dagen diverse fora afgegaan, maar tot op heden met nul resultaat.

Ik ben namelijk sinds kort in het bezit van een Roland TD-11 setje. Ben aan het experimenteren geweest met Addictive Drums 2 op Logic. Ik heb dus een Mac, en is de drumkit aangesloten op een monitor. Nu zit ik echter met het volgende: wanneer ik drum mbv Addictive Drums, dan hoor ik de nieuwe geluiden van de software, OVER de originele geluiden van de drumkit. Ik was aan het klooien geweest met de audio/midi settings in de Mac, maar werd er niet echt beter van. De enige tussenoplossing voor nu, was dmv een mini-hack in de koptelefoonaansluiting van de Mac, naar de AUX ingang op de monitor, en dan de master volume op de monitor helemaal uitgedraaid. Maar ik geloof dat dit nooit de bedoeling kan zijn.

Hebben jullie tips en truuks waar ik naar kan kijken, of zou het aanschaffen van een USB midi interface de enige oplossing zijn? En welke (betaalbare) interface kan ik dan het beste gebruiken?

Alvast bedankt voor de moeite.

MatiZ

Ik heb een tijd lang een TD-11 op een Cubase + EZDrummer configuratie gehad en dat werkte prima. Het enige wat je moet doen is op de module 'local control' uitzetten in de instellingen. Dan triggert de module niet de interne geluiden maar worden de MIDI signalen naar een DAW uitgestuurd.

Vervolgens moest ik in Cubase de input en de output op TD-11 zetten en vervolgens EZDrummer als VST starten.

Werkte prima, het geluid van EZDrummer kreeg ik dan via de hoofdtelefoon aansluiting op de module terug.

Ik weet niet hoe Logic in elkaar zit maar kan met niet anders indenken dat je een zelfde soort configuratie moet maken :)

Maar een MIDI naar usb kabel heb je helemaal NIET nodig, dat zit al in je TD-11 module :D

Succes er mee, lukt het niet? laat het weten... is het gelukt? laat het weten!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

defolio

Klinkt logisch. Zal vanavond er gelijk even naar kijken in de module. Alvast bedankt en ik laat je weten.

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Guuz

Of je zet gewoon het volume van de TD-11 op nul....

Robert-Jan

Laat tie dan nog t geluid door van de vst?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

defolio

Nee het volume op NUL werkte niet in dit geval. Had dat al geprobeerd namelijk.
Maar de local off functie werkt wel. Dus dat probleem is opgelost. Mijn dank is groot.

Echter... heb ik een kleine latency. In Addictive drums had ik de buffersize al aangepast naar zo laag mogelijk, maar tevergeefs. Daarnaast kraakt het geluid. Voornamelijk mn toms en kick. Alsof de speaker was opgeblazen. Ik dacht in 1e instantie dat het aan het volume lag, maar ook bij een laag volume kraakte hij en toen ik de Mac loskoppelde van de kit, kon ik met de originele geluiden van de kit wel gewoon op vol volume spelen. Dus ergens gaat het niet helemaal lekker. Nu heb ik de module dmv een speciale usb kabel (die achterin naast de memory stick in gaat), aan de Mac hangen. Dus geen midi kabel die via de zijkant in de module zou moeten gaan. Zou een midi kabel het verschil uit maken? En hoe fix ik die latency?

Technobeat

hoe fix ik die latency?
ik denk dat er een audio-midi-interface aan te pas moet komen om de latency te minimaliseren , daar is al het één en ander over gepost op dit prachtige forum :) .

BV. :  http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=477.0
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

BountySmurf

#8
jan 09, 2016, 18:47 Last Edit: jan 09, 2016, 18:50 by BountySmurf
Ik wil geen nieuwe topic openen, maar ik heb een beetje het zelfde probleem met de latency.

Omdat op te lossen heb ik de Roland UA-55 interface gekocht.
Ik heb de driver geinstalleerd op mijn macbook. En alle inkomende en uitgaande signalen toegewezen aan de interface.

De module van de td-11 heb ik dmv een midi kabel aangesloten op de interface.
Mijn monitor is met 2 mono jacks aangesloten in de 2 outputs van de interface.
En is de interface met een usb kabel aangesloten op de macbook.

Ik heb potverjandikkeme toch een ruis en gekraak uit mn monitor?!?!?!
Ik heb de handleiding van de interface nagelopen, niks raars gezien.

Wie weet wat ik fout heb gedaan of wat ik beter had kunnen doen?

leeqnl

Hallo BountySmurf,

Heb je al een beetje zitten spelen met de settings in de VST software? Wanneer je de instellingen (kwaliteit enz) te hoog zet, hoger dan de interface aan kan, zal de latency misschien wel heel laag zijn, maar je hoort alleen maar gekraak. Als test kun je alles instellen zodat je een flinke latency hebt. Dan weet je in ieder geval vat het probleem niet in de hardware zit. Je kunt daarna gaan finetunen tot het moment dat je geen gekraak hebt, maar wel de minimale latency. (ik heb dit even uit mijn hoofd getyped aangezien ik mijn laptop met VST software niet bij de hand heb)

djska

Ik wil geen nieuwe topic openen, maar ik heb een beetje het zelfde probleem met de latency.

Omdat op te lossen heb ik de Roland UA-55 interface gekocht.
Ik heb de driver geinstalleerd op mijn macbook. En alle inkomende en uitgaande signalen toegewezen aan de interface.

De module van de td-11 heb ik dmv een midi kabel aangesloten op de interface.
Mijn monitor is met 2 mono jacks aangesloten in de 2 outputs van de interface.
En is de interface met een usb kabel aangesloten op de macbook.

Ik heb potverjandikkeme toch een ruis en gekraak uit mn monitor?!?!?!
Ik heb de handleiding van de interface nagelopen, niks raars gezien.

Wie weet wat ik fout heb gedaan of wat ik beter had kunnen doen?

De TD-11 heeft al MIDI over USB, dus dan heb je die Roland niet nodig. Hoor je digitaal gekraak, harde tikken of toontjes of analoog gekraak puur van een slechte monitor verbinding?

Omhoog