welke interface is goed voor 10 drum mics

Gestart door Eddie, mei 01, 2015, 18:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Eddie

Animal, dank je wel.

Ik ga een wifi adapter kopen.

Dus: Router > wifi > PC

XR18 > netwerk kabel >  PC

XR18 > USB > PC

Heb ik dat goed?

Eddie

Spring nu in de auto voor een Wifi dongle geval!

 :w

animal

Nee helaas, niet goed.

Router > netwerkkabel of Wifi > PC (beschikt je PC wel over wifi? Of koop je nou juist daar de wifi-adapter voor??)

XR18 > netwerkkabel of Wifi > ROUTER (niet naar de pc dus!)

XR18 > USB > PC

Succes en voor de rest van de forumleden is het waarschijnlijk prettiger als je me een PB'tje stuurt als je nog vragen hebt.

Eddie

Ik koop een Wifi adapter voor de PC inderdaad......de router heeft wifi.

dunDaan

@animal heeft het al even kort aangehaald maar voor alle duidelijkheid: voor bediening van de XR18 heb je dus géén USB nodig. USB wordt alleen gebruikt om audio signalen door te geven.

Om 1 en ander op te starten is het (naar mijn ervaring) het makkelijkst om alles bedraad aan te sluiten, dus
XR18 > Netwerk kabel > router, én
PC > Netwerk kabel > router

om problemen met Wifi uit te sluiten. (Zeker als je een losse Wifi adapter voor een PC aanschaft wil dat niet altijd even vlotjes werken)

Zorg er hierbij voor dat de XR op ethernet staat (dus het schakelaartje uit het plaatje van Animal helemaal naar links). Als je dan op je PC het X Air Edit programma opstart ziet deze als het goed is automatisch dat het apparaat is aangesloten en kun je verbinden.

Van daaruit heb je dan de mogelijkheid om de XR als Wifi Client (zodat de XR via Wifi naar je router verbindt) of als zogenaamd Access Point (zodat je XR als router gaat functioneren en je met je PC rechtstreeks met de XR kunt verbinden) in te stellen.
Let in alle gevallen er wel op dat het schakelaartje hiervoor in de juiste positie staat (nogmaals : links = draad verbinding, midden = Wifi verbinding, rechts = Access Point).

En wat betreft @animal's suggestie voor PB: ik denk juist dat het handig is als de ervaringen hier op het forum gedeeld worden, dan kan iedereen er wat van leren :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Eddie

dunDaan, HULDE, net als Animal,

Enfin, ik naar de media markt en van sitecom een N300 gekocht, nou vergeet het maar......waardeloos.

Dan maar op mn Laptop met Wifi proberen.

Gedeeltelijk bedraad, gedeeltelijk Wifi  en EUREKA!

De firmware gedownload maar nu weer een nieuwe hindernis........set up vraagt>

"synchronize"......do you want to transfer Current settings Console >  PC.....PC > console ......

Enig idee?

animal

#56
mei 22, 2015, 23:13 Last Edit: mei 22, 2015, 23:15 by animal
Mooi zo.

Je kiest bijna altijd voor "Console naar PC", de enige uitzondering daarop is als je op je pc instellingen in het programma "X Air Edit" hebt aangebracht op het/een moment dat de XR18 niet was aangesloten (connected) en je de op de pc gemaakte instellingen wel wilt gaan gebruiken.

V.w.b. de PB's, ik vraag me af voor hoeveel forumleden dit interessante info is, we zijn maar (al) met z'n drieën (hoewel ik iedereen zo'n XR18 van harte kan aanbevelen :-) )

Eddie

 :)  bedankt heren, ik heb het op de laptop wel voor elkaar gekregen.

Ik heb alleen even op een microfoon geklopt en de interface reageerde, das voor mij genoeg om een fles whiskie open te rukken.

Ik zeg: proost!

Fijne avond verder, ik ben heel blij met dit forum!

Mvg,

Eddie ( hipsss ) 8)  :w

dunDaan

Toppie  *O*
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

MatiZ

V.w.b. de PB's, ik vraag me af voor hoeveel forumleden dit interessante info is, we zijn maar (al) met z'n drieën (hoewel ik iedereen zo'n XR18 van harte kan aanbevelen :-) )
Dat is imho nou het leuke van een forum dat je juist dit soort dingen KUNT vinden. Je kan alles wel achter de schermen houden maar dan wordt het internet nooit gevuld met dit soort praktische info.

En ja, in dit geval zijn er maar 3 mensen die er belang bij hebben maar de volgende keer wellicht wel 100 :)

En bovendien, als je google'd met je vraag kom je hier uit wat weer goede reclame is voor DF...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Eddie

#60
mei 23, 2015, 19:08 Last Edit: mei 23, 2015, 19:12 by Eddie
Zonder DrumForum was het me nooit gelukt denk ikzomaar........

Eeuwige roem voor Anima....DunDaan...en alle anderen.....wat een geweldenaren.....

Zodra er opnames zijn gemaakt zal ik die hier wereldkundig maken.

Deamension speelt 7 juni in Utrecht op Db.

Dus wie weet zien we elkaar daar.

Nu op zoek naar drum mikes....snoeren....standaards......

Tot Forums!

Fijne zaterdagavond.

Eddie  :w  *O*


Eddie

Zonder DrumForum was het me nooit gelukt denk ikzomaar........

Eeuwige roem voor Anima....DunDaan...en alle anderen.....wat een geweldenaren.....

Zodra er opnames zijn gemaakt zal ik die hier wereldkundig maken.

Deamension speelt 7 juni in Utrecht op Db.

Dus wie weet zien we elkaar daar.

Nu op zoek naar drum mikes....snoeren....standaards......

Tot Forums!

Fijne zaterdagavond.

Eddie  :w  *O*


Zonder DrumForum was het me nooit gelukt denk ikzomaar........

Eeuwige roem voor Anima....DunDaan...en alle anderen.....wat een geweldenaren.....

Zodra er opnames zijn gemaakt zal ik die hier wereldkundig maken.

Deamension speelt 7 juni in Utrecht op Db.

Dus wie weet zien we elkaar daar.

Nu op zoek naar drum mikes....snoeren....standaards......

Tot Forums!

Fijne zaterdagavond.

Eddie  :w  *O*


[/als er bloed uit je oren loopt was het te hard]

animal

Onder de noemer:"Drie keer is scheepsrecht", zullen we maar denken  ;) .

Ik lees:"Drum mikes, snoeren en standaards ...", weet je al welke multitrack software je gaat gebruiken?

Eddie

Hallo Animal,

Ik was er even tussenuit, nachtdiensten....ik was zeg maar in een "zombie" mode.....
De stand van zaken.
Ik heb de PC van een Nedgear dongle adapter voorzien maar kan ook bedraad.
Ik heb de XR18 aangesloten op de zolder internet outlet.
Met de Laptop ( wat een luxe allemaal ) gekeken hoe sterk het wifi signaal is in huis.
Want het is de bedoeling dat we in de studio opnemen en in een andere ruimte de boel mixen en opnemen.
Ik heb mn kliktrack aangezet en een microfoon erbij gehangen, zomaar in een XLR ingang #6 op de XR18.
Ik zag een signaal binnenkomen op het ritme van de kliktrack en ben naar de beneden verdieping gelopen, ik heb een betonnen huis, met een tussen verdieping en zolder.
Dus dat signaal lijkt mij dik in orde.
Ik heb een koptelefoon in de laptop gedaan....ik hoor geen moer, en ook een koptelefoon in de XR18 en daar hoor ik ook niks.....wat doe ik fout?

Maar dat zal wel een kwestie van uitzoeken zijn, ik heb in ieder geval een signaal.
We gaan werken met CuBase.
Ik heb 2 x 24"monitoren besteld. 1 voor de XR18 en 1 voor Cubase.

Ik zit te denken aan de AKG Rhytm set, je hebt er 1 van 5 mikes en 7 mikes.

Tweedehands vind ik eng........

Ik zag een duits merk Konig of zo? en die heeft stands van rond de €26.-- per stuk.

Ga ik de goede kant op Animal?????????

Hier een foto van de kit, Tama Classicstar 2015 Vulcano Burst... ben er groots mee, en live gaan we voorlopig met mn eeuwenoude TRAK spelen......das een superleuke vintage set die ik nieuw kocht bij Nederland Muziek in Weesp in 1982!

Dan kunnen we de Tama ongemoeid laten staan voor de opnames voor Deamension.

( hoe krijg ik een afbeeding op de pagina???? )

animal

#64
mei 31, 2015, 00:39 Last Edit: mei 31, 2015, 00:42 by animal
Ook goedemorgen  ;) .

First things first.
Gisteren is de nieuwe Air-edit uitgekomen, versie 1.1 . De mixer op je nieuwe 24" beeldschermen is nu schermvullend te maken. *O* Even downloaden http://www.behringer.com/EN/Products/XR18.aspx.

Eerst gaan we proberen het probleem van 'geen geluid uit koptelefoon die in de monitor uitgang van de XR18 zit" op te lossen. Waarschijnlijk staat de main-out op 'Mute" (zie afbeelding rechtsonderin). 'Un-Mute' de main-out door er op te klikken. Komt er nu wel geluid uit de koptelefoon die in de monitor uitgang van de XR18 zit???



De koptelefoon aan de uitgang van je notebook zal overigens helemaal never nooit een audiosignaal van de XR18 gaan weergeven, dit vanwege het simpele feit dat genoemde uitgang aan de geluidskaart van je notebook is gekoppeld (en dus niet aan de XR18).

Op de overige vragen kom ik later terug. Eerst maar eens bovenstaand huiswerk maken  *D


animal

De AKG Rythm Set kom ik alléén tegen als een set van 6 microfoons.
Er is weinig mis met deze set, kan je je zeker geen buil aan vallen, zeker niet voor die prijs.
Dat geldt ook voor stands van het merk König, niks mis mee.

Lees voor het plaatsen van een afbeelding is dit topic door.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,288.0.html

Hoefnix

Drum set Session I heeft 7 mics.. die wordt bedoeld denk ik.

Robert-Jan

Ho stop
Ik heb dit topic al een beetje te lang laten sudderen maar we gaan hier niet verder 'welke mics?'

Daar is dit topic voor..http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1125.0
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Eddie

Goedemiddag Animal,

Das super allemaal, ik doe net pas de laptop aan en moet al weer weg maar na het avond eten ga ik er helemaal voor zitten!
En zal ook de link met topic voor mic's lezen.
Ik kom er vanavond op terug!
En tja...ik kan het niet genoeg benadrukken: DANK JE WEL voor je assist! :)

Eddie

[/URL][/img]

Eddie

#70
mei 31, 2015, 22:14 Last Edit: mei 31, 2015, 22:17 by Eddie
ik geef t op met die  :6  :(  :?  8)7  Grrrrr Foto Bucket toestand! Ik moet trouwens ook steeds aan KFC denken met die bucket!

dunDaan

#71
jun 01, 2015, 08:15 Last Edit: jun 01, 2015, 08:27 by dunDaan
Eerst gaan we proberen het probleem van 'geen geluid uit koptelefoon die in de monitor uitgang van de XR18 zit" op te lossen. Waarschijnlijk staat de main-out op 'Mute" (zie afbeelding rechtsonderin). 'Un-Mute' de main-out door er op te klikken. Komt er nu wel geluid uit de koptelefoon die in de monitor uitgang van de XR18 zit???


Hmm, ik kan me herinneren daar ook iets speciaals voor te hebben moeten doen in de routing. Check ff of je het volgende hebt staan:



OH, en plaatjes invoegen doe je door de "direct link" van photobucket tussen de img haken te zetten, zo dus:

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dunDaan

Gisteren is de nieuwe Air-edit uitgekomen, versie 1.1 . De mixer op je nieuwe 24" beeldschermen is nu schermvullend te maken. *O* Even downloaden
Als ik met versie 1.1 van de X Air edit het scherm vergroot wordt nog steeds alleen het schermpje zelf groter, de rest wordt niet mee opgeschaald; er komen dus alleen een paar grote grijze vlakken bij. Doe ik iets verkeerd??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

#73
jun 04, 2015, 13:29 Last Edit: jun 04, 2015, 13:33 by animal
Ja, je klikt waarschijnlijk op het '+'-teken rechtsboven. Je moet op de knop rechtsboven met de naam 'Resize' klikken, er verschijnen dan verschillende opties om het scherm te vergroten/verkleinen/schalen.


dunDaan

Aaaahhhh, kijk, dat werkt beter :). Thanks !!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog