welke interface is goed voor 10 drum mics

Gestart door Eddie, mei 01, 2015, 18:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Eddie

Animal,

Dank je wel voor je reactie ( s)
Top!
Voordat ik op dit forum mijn vragen stelde waren we geïnspireerd door de volgende video.
Deze wijze van opnemen spreekt ons erg aan en we willen dit dan ook benaderen.
ALLEEN: deze meneer gebruikt spullen die ik niet betalen kan en ze werken met spullen die we hier niet kunnen kopen.
We willen dus op deze manier gaan opnemen alleen zoeken we de juiste Interface en geschikte microfoons.
We vinden het ook vooral LEUK om te gaan experimenteren met het opnemen van heavy drums.
Kortom, we zijn er nu uit wat de juiste interface is ( een driewerf hoera voor Animal ) en nu dus nog de microfoons.
Ik heb de Behrenger Xr18 gezien bij een andere verkoper en daar kost hij nog €858.- :)
Ik probeer nog microfoons te scoren op marktplaats, maar ze vragen de hoofdprijs.
Dat word een volgende stap dus.
word vervolgd!

https://www.youtube.com/watch?v=DK0YJX2n9lM

Hoefnix

Met een kleinere setup (dus ook niet zo duur) kan je ook hele goede resultaten bereiken.
Check eens wat info over de recorderman setup.

Eddie

Hey Hoefnix,

Dank je wel voor je reactie!
Mm is ook een mogelijkheid hé....
Kost minder....
Nou wie weet.

Interessant item, en veel over te doen op you tube.

Bedankt!

gr,

Eddie

JB

De tip van Hoefnix is een erg goede tip!

Het opnemen met meer mics hoeft namelijk niet te zorgen voor een beter en mooier geluid.
In de praktijk komt het grootste deel van je geluid van je overheads en room mics.

De kunst is om met een klein aantal mics een goede sound neer te zetten.
Als het met 2 overhead en/of room mics niet goed klinkt zal het namelijk nooit echt lekker klinken.

Ik zou dus inderdaad eerst eens experimenteren met kick mic, snare mic en 2x OH.

Succes!
Challenge your drums!

Hoefnix

En is het is ook veeeeeeeeeel makkelijker met het afmixen ;)

Eddie

JB en Hoefnix,

Bedankt voor de tips.

Omdat het financieel een behoorlijke aderlating is, is dat idee van Kick Snare en 2 overheads een hele goede!

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de tip van Animal, de Behringer XR18 Air. ( 950.-)

Maar die heb ik niet nodig als ik maar met een paar microfoons werk.

Wat raden jullie aan qua interface?

Mijn plan is om met een goedkopere set up te starten, maar wel toe te werken naar de Behringer XR18 etc.

Dus: Mike's  voor de Kick - Snare - 2 x Overhead / 4 goede XLR snoeren / Interface / PC met firewire en Cubase.

Ben benieuwd.......





Hoefnix

firewire usb

Firewire is geen noodzaak, USB heb je al ;)

animal

Met een kleinere setup (dus ook niet zo duur) kan je ook hele goede resultaten bereiken.
Check eens wat info over de recorderman setup.
Ik wil de pret niet bederven maar hoewel je met de recorderman techniek goed en natuurlijk klinkende opnames kunt maken, is deze techniek niet geschikt je drums 'bigger then live' te laten klinken. Gelet op het genre muziek van de hier geplaatste link naar youtube lijkt me dat wel noodzakelijk.

Animal baars

Als je al een mengtafel hebt met direct outs, heb je geen microfoon preamps nodig en zou je ook naar een Alesis ICE kunnen kijken. Dan heb je 16 inputs op een klein aparaatje zitten die direcht op een usb-stick opgenomen kunnen worden.

Ben persoonlijk geen fan van het geluid wat presonus heeft. De x32 preamps zitten ook in de Behringer ADA8200 interface. Die kost €200,- en sluit je via usb aan. Koop er nog een extra 8 kanaals preamp, of nog een keer hetzelfde ding en je bent voor €400 klaar qua opnamemogelijkheid. En die x32 preamps klinken absoluut niet slecht. Stukken beter dan presonus ;) (mijn smaak)

Hoefnix

@animal: ik zit zelf aan de "kleiner-dan-live" kant van het spectrum :) dus daar heb je een punt. Mijn opmerking gaat meer over dat OP geen ervaring heeft met mixen, miking en setup. Er is meer nodig dan 10 microfoons om "bigger-than-live" te krijgen -> een stukje ervaring.

Mijn tip is om gewoon klein te beginnen, leer wat je daarmee kan en bouw het daarna pas uit.

Eddie

Animal, Hoefnix en JB,

De beslissing is gevallen................

Ik heb jullie adviezen allemaal ter harte genomen maar ben ook een eigenwijze gast.

Dus...jaja.....op Ebay kwam ik een splinternieuwe Behringer XR18 tegen voor 699 dollar, daarbij de verzendkosten 60 dollar, dus die heb ik gekocht......jouw schuld Animal.....

Dus ik heb nu een goede Interface, waar ik met 4 mike's kan opnemen of met 18.

Dan bezuinig ik nu op de 10 mikes etc, dat worden er eerst 4 of 6.

Dan kunnen we gaan exprimenteren......

Animal, inderdaad....we praten over Death Metal etc, de Interface is bijna een feit ( als ie veilig aankomt ) de rest gaan we ondervinden.

allen Bedankt!!!!!

gr

Eddie

O ja, kom ik nog even terug op het fenomeen klein beginnen, dat gaan we ook zeker doen, maar wel met een Behringer XR18.
Lijkt me een goede investering.
De uitbreidingen zijn ongekend.
Dan gaan we het rustig aan opstarten.....bassdrum, snare en overhead, met het oog op de kosten van microfoons, snoeren, en stands en het leren werken met de spullen.



Hoefnix

haha, het is jouw geld. Als je nog (veel) meer wil uitgeven wil ik wel adviseren over een paar microfoontjes (die niet te betalen zijn) ;)

Robert-Jan

Dus...jaja.....op Ebay kwam ik een splinternieuwe Behringer XR18 tegen voor 699 dollar, daarbij de verzendkosten 60 dollar, dus die heb ik gekocht......jouw schuld Animal.....



gr
Zou je dat nou wel doen? Je gaat ook nog invoerkosten betalen waardoor het waarschijnlijk maar om een paar tientjes verschil gaat..en als je dan iets hebt wat eigenlijk onder garantie valt ...
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Eddie

Tja dat zou niet zo leuk zijn....ik heb die vraag uit staan bij Ebay, wat betreft de kosten die er bij komen.

Ik betaal zeg maar €700.- incl verzendkosten, het apparaat zit nieuw in de doos.

De prijs in Nederland is rond de €995.-

Dan maar hopen dat de bijkomende kosten niet €200.- zijn inderdaad.

Ik heb hem nog niet betaald en wacht af wat de kosten zijn.

Als het te gek word dan houd het op.

De verkoper houd hem vast tot 10 mei.

En wat garantie betreft, die gok moet ik nemen......ik vond €995- toch een beetje té gek.


Eddie

Hoefnix,

Bedankt hé.

Ik weet je te vinden als ik peperdure mikes ( die ik niet kan betalen)  wil kopen!

greetz


Hoefnix

Inklaringskosten, reken op ongeveer 130 euro voor $700!

Robert-Jan

Volgens deze site komt t meer op €867,-
http://www.invoercalculator.nl
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Eddie

Goed, hier staat ie dan.....de Behrenger XR18 via Ebay USA voor omgerekend €849.86.

En toen.
Ik heb een dedicated PC zonder wifi mogelijkheden.
Hij is nu via een kabel aangesloten op de router van ons huis.
Ik heb via de Behrenger site de drivers gedownload.
Ik heb de USB kabel aangesloten op de PC - XR18.

Daar zit je dan.
Ik zie op het beeldscherm een prachtig beeld van de mixer.
X Air Edit ( device: ( Not Connected)

Op internet 86 you tube filmpjes gezien, allemaal heel mooi......
Raad op forums in het Engels over DHCP....het zegt mij helemaal niets!

Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:

Hoe kan ik de XR18 via een USB kabel op de PC aansluiten en muziek opnemen?

Wat doe ik fout?

gr Eddie


animal

#44
mei 22, 2015, 20:29 Last Edit: mei 22, 2015, 20:46 by animal
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aankoop voor een nette prijs. :Y . De naam is overigens 'Behringer'.

Citaat
Wat doe ik fout?
Alles  :+ .

Ik begrijp dat je de XR18 met een netwerkkabel hebt aangesloten op een router.

Om mee te beginnen.
Is de kabel die je gebruikt een zogenoemde (minstens een) CAT 5 kabel? Heb je het schakelaartje op de stand 'Ethernet' gezet??

Eddie

Haaaa Animal ( mijn held! )

Ik heb de PC aangesloten op de Router......om de downloads te volbrengen....met een internet kabel.

De XR 18 zit nu met een USB kabel in de PC geplugd.

Ja, dank je Animal, ik ben ZEER blij met de XR18!


Eddie

Schakelaar op Ethernet.

animal

#47
mei 22, 2015, 20:45 Last Edit: mei 22, 2015, 20:48 by animal
Alléén USB is niet voldoende, om te kunnen connecten met de XR18 moet je OOK de netwerkkabel in de router laten zitten. (of wifi gebruiken, maar dat is nu geen optie begrijp ik)
De USB kabel wordt enkel gebruikt om audio-signalen te transporteren.




Eddie

Dus:

Router > kabel > PC

EN;

XR18 > kabel > PC

Ik heb in de PC maar 1 ingang voor een internet kabel aansluiting.......

animal

#49
mei 22, 2015, 20:53 Last Edit: mei 22, 2015, 20:57 by animal
Eeuuh nee.

Router > netwerk kabel > PC

EN;

ROUTER > netwerk kabel > XR18

Zowel de PC als de XR18 moeten rechtstreeks op de router worden aangesloten, weet je zeker dat je geen WIFI op je router hebt??

Omhoog