welke interface is goed voor 10 drum mics

Gestart door Eddie, mei 01, 2015, 18:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Eddie

mei 01, 2015, 18:11 Last Edit: mei 02, 2015, 13:27 by paQ Reason: titel aangepast
Geacht Forum,

Mijn vraag:

Ik heb mijn zolder geisoleerd.
Ik wil mijn akoestische drumstel opnemen.
Ik heb de volgende microfoons in gedachte:
de AKG Rhythm set
Hi-Hat:AKG C430
Snare: Shure SM57 en SM58
Totaal: 10 microfoons.

Dan zoek ik een set goede kabels XLR

Daar sta ik dan met 10 XLR pluggen.

Die wil ik in een Firewire 400 Interface stoppen.

Vraag: 10 kanaals XLR interface......wat is een goede? Ik zie alleen interfaces met 8 XLR ingangen.

Wie kan mij adviseren?

Mijn budget voor en interface is tussen de 350 en 750 euro

mvg, Eduard




Nijlpaard

2 presonus fp10 interfaces gechained
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

JB

In principe kan elke interface met 8 xlr/combo inputs + adat.
Dan kun je een losse adat converter gebruiken. Hiermee breid je dan je inputs uit.
Bijvoorbeeld een Focusrite Saffire Pro 40 + Behringer ADA.
Challenge your drums!

Eddie

Nijlpaard, dank je wel voor je reactie.
Die FP10 is uit de collectie......FireStudio Project.....is dat dezelfde????

Eddie

Je, dank je wel voor je reactie.....in combinatie met een Behringer, heb je ook een type nummer????

animal

Moet het persé firewire zijn of is USB ook mogelijk?

Nijlpaard

#6
mei 02, 2015, 12:40 Last Edit: mei 02, 2015, 13:07 by Nijlpaard
Nijlpaard, dank je wel voor je reactie.
Die FP10 is uit de collectie......FireStudio Project.....is dat dezelfde????
FP10 is dacht ik de opvolger van de firepod. Deze laatste kom je nog wel eens goedkoop tegen op MP. Als je er 2 aan elkaar hangt heb je 16 inputs. Zijn nieuw niet goedkoop maar passen wel in je budget

[edit]
Zit net ff te kijken maar blijkbaar zijn ze idd al weer vervangen door de Project. Maar check even 2dehands. De firepods/fp10's gaan voor rond de 200 euro op MP

http://link.marktplaats.nl/m922432556
[/edit]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Eddie

#7
mei 03, 2015, 11:39 Last Edit: mei 03, 2015, 11:47 by Eddie
Aan Animal,

Er is mij geadviseerd om firewire te gebruiken.
Ben jij een andere mening toebedeeld?
Ik ben benieuwd........alle info en adviezen zijn meer dan welkom want bij elkaar gaat het me toch zeker €2000.- kosten!  8)7
€1050 voor de microfoons, dan nog stands en interface(s ).....oei oei oei.....als mijn vrouw dit leest!

Eddie

Aan Nijlpaard,

Dank je wel!
Zeer interessant!
Tja....na het lezen van diverse berichten op het gebied van tweedehands elektronica ben ik wel een beetje voorzichtig....je zou zoiets werkend moeten zien en dan kunnen kopen.....om te voorkomen dat je de mist in gaat met kapot apparatuur.
Ik ga in principe het liefst voor nieuw.......tenzij ik het in werkende conditie kan zien met eigen ogen en luisteren met eigen oren.
Of een goede garantie met de verkoper.
Maar....zeker het overdenken waard, die FP10 op Mplaats is zo goed als nieuw.
Nogmaals.....dank!

animal

Aan Animal,

Er is mij geadviseerd om firewire te gebruiken.
Ben jij een andere mening toebedeeld?
Ik ben benieuwd........alle info en adviezen zijn meer dan welkom want bij elkaar gaat het me toch zeker €2000.- kosten!  8)7
€1050 voor de microfoons, dan nog stands en interface(s ).....oei oei oei.....als mijn vrouw dit leest!
Een (behoorlijk) aantal jaren geleden was een Firewire interface beter geschikt voor multitrack opnamen dan USB 2.0. Sinds een paar maanden ben ik (weer) druk aan het experimenteren geslagen met interfaces en bemerkte dat USB 2.0 prima voldoet, belangrijk is de kwaliteit van de door de leverancier meegeleverde drivers. Hoewel ik het niet had verwacht voldeed een Behringer product (X32 rack in mijn geval) beter dan een later aangekochte Focusrite Scarlett (die weer retour is gegaan als gevolg van niet zo stabiele drivers). Als een X32 je te dol is moet je zeker eens kijken naar de 'Behringer X18 Air', deze kan alles wat je zoekt en nog veel meer.


dunDaan

En dat kan ik alleen maar be-amen, want ik heb dat ding en ben er echt super tevreden over. Die kun je zelfs gebruiken als kleine PA mixer.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

JB

Firewire hoeft/is niet perse beter dan USB. USB 2.0 voldoet ook prima!
Zoals Animal al benoemt zijn de drivers het belangrijkste deel van een audio interface.
Samen met de support van de fabrikant maken of breken ze het product.
Het is dus erg van belang om te checken wanneer de laatste driver updates zijn uitgekomen en of je besturingssysteem wel compatibel is met de interface.
 
Zelf gebruik ik een focusrite scarlett 18i20 en die voldoet erg goed. Ik heb nog geen problemen met drivers etc gehad. Deze interface heeft erg goede preamps en ook nog digitale uitbreidingsmogelijkheden (adat).
Dit is de USB variant van de Saffire pro 40.

Voorbeeldproducten digitale uitbreiding (adat):
-Behringer Ultragain Digital ADA8200 (of de versie hiervoor: ADA8000)
-Focusrite Octopre MKII (of de versie hiervoor: MKI)

Challenge your drums!

musiqman

Ik ben zelf al jaren zeer content met de Presonus Firestudio Tube. 10xlr inputs, 6 line inputs en 6 line outputs. Midi in/uit en headphone out.

Deze werkt ook onder de laatste update van Apple (mocht je daar mee werken)



Je kan hem daisychainen met o.a. (Presonus) Adat devices via de tweede firewire ingang (deze kan je ook gebruiken voor andere firewire (non audio) apparaten.

animal

Zelf gebruik ik een focusrite scarlett 18i20 en die voldoet erg goed. Ik heb nog geen problemen met drivers etc gehad. Deze interface heeft erg goede preamps en ook nog digitale uitbreidingsmogelijkheden (adat).
Dit is de USB variant van de Saffire pro 40.

Exact die heb ik retour gestuurd. Probeer maar eens een vijfde VST te laden (stand alone) dan is een 'Blue screen of death' het gevolg, de driver FSUSB2audio.SYS (even uit m'n hoofd) was op drie totaal verschillende pc's steeds de boosdoener, helaas.
De Behringer is daarentegen nog geen één keer gecrasht :-)

animal

En dat kan ik alleen maar be-amen, want ik heb dat ding en ben er echt super tevreden over. Die kun je zelfs gebruiken als kleine PA mixer.
Hé mazzelaar  8) , je bent nog net op tijd geweest, al eens gekeken wat ie nu kost??
Ik ben ook blij dat ik op 10 april jl. nog een (extra) powerplay P16-M heb gekocht, de prijzen zijn zo'n 20% gestegen. 8)7

animal

Nog maar gauw één gescoord voor de oude prijs, bij Thomann. Waarom..... omdat het kan  8)


Eddie

Hey Animal!

Inderdaad.........ze zijn €100.- duurder geworden!
Lekker dan!
Grrrr......
Ik kijk ook nog even naar de X12.......maar de X18 is wel een beetje de Bom he!
Was ik maar rijk en niet zo knap.
Ik kijk ook nog naar de andere mogelijkheden van de andere mensen die reageerden......waardeer ik enorm!

Animal....als ik het goed begrijp:
Mn Tama Classic "mike'n......10 stuks......XLR pluggen in de X18 stoppen......
Dan kan ik BUITEN de studio op de gang.....op een andere kamer....de signalen ontvangen en de boel opnemen en mixen met bijvoorbeeld Cubase......
Ik zie op You Tube filmpjes van de X18...en daar hebben ze een touch screen, die moet je natuurlijk los kopen neem ik aan.
Werk jij met een gewone laptop?
Nogmaals bedankt.


animal

#17
mei 05, 2015, 11:08 Last Edit: mei 05, 2015, 11:14 by animal
Ze zijn zelfs € 140,- duurder geworden :-( .

Het opnemen (multitracken) gaat via USB 2.0 (niet via Wifi), de maximale lengte van een USB kabel is 5 meter. Door er meerdere USB-hubs tussen te zetten kun je de 40 meter halen.
Om de X18 te kunnen bedienen heb je een iPad, Android tablet of pc/notebook nodig.

Ik ben de afgelopen weken druk geweest met het volgende experiment, lees deze reactie van mij er eens op na http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=3125.msg64941#msg64941 .
Om het zo portable mogelijk te houden heb ik een Gaming Laptop van MSI aangeschaft, daar draait nu addictive drums, 2 x Amplitube 3.0 (gitaar en bas) en Native Instruments B4-II op. Dat doet de laptop met 2 vingers in de neus, ik kan zelfs met Mixcraft tegelijkertijd multitrack opnamen maken.
De band heeft er nu 3x mee gerepeteerd en het werkt 'als een dolle' zou een niet nader te noemen moderator zeggen  ;) .

dunDaan

Hé mazzelaar  8) , je bent nog net op tijd geweest, al eens gekeken wat ie nu kost??
Goeie genade, inderdaad zeg.  Lucky me :).

Nog maar gauw één gescoord voor de oude prijs, bij Thomann. Waarom..... omdat het kan  8)
Pffffrrrrttt   8)7. Ga je die nu gebruiken in combi met de X32 ??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Nee, niet in combi, hij is volgens mij ook niet te koppelen met/aan de X32 (rack).
Maar hij is (nog) een stuk compacter dan de X32 rack en heeft wifi ingebouwd, ook beschikt ie over 2 Hi-Z ingangen (t.b.v. gitaar en basgitaar). Ik heb de pc-editor gedownload en bekeken en ik heb het vermoeden dat ik iedere willekeurige ingang kan toewijzen aan USB en dus weer aan een VST op de computer.
Dat laatste zou zeer handig zijn t.o.v. de X32 Rack, die met blokken van 8 aaneengesloten ingangen als audio-interface werkt. Ik ben heel benieuwd of mijn vermoeden juist is.

Ik was ook maar net op tijd, Thomann heeft vanmorgen (vroeg) de prijzen aangepast.

Eddie

Animal,

Dank je wel voor je heldere uitleg.
Ik zal flink moeten sparen.....
Heb jij geen werkend systeem wat ik zou kunnen overnemen?
Ik neem aan dat je voordat je de X32 kocht een ander systeem had wat werkte?
Als ik tweede hands iets kan overnemen wat werkt kan ik ondertussen sparen voor het betere spul.
Die gasten hier popelen om op te gaan nemen.......Paps onder druk zetten....de boeven!
Kijk maar eens naar hun opname met nep-drums....dat roept om akoestische drums toch?
Op you tube Deamension "War For Justice".


animal

#21
mei 06, 2015, 19:51 Last Edit: mei 06, 2015, 19:56 by animal
Kijk maar eens naar hun opname met nep-drums....dat roept om akoestische drums toch?
Op you tube Deamension "War For Justice".
Aldus geschiedde en mijn antwoord op de vraag "dat roept om akoestische drums toch?" is:"Driewerf NEE!" :) .
(Juist) In dit genre wordt live ook vaak gebruik gemaakt van samples en worden akoestische drums daarvoor voorzien van een trigger.
Ik vind dan ook de sound van de drums nu prima passen bij het genre, sterker nog, je gaat de akoestisch opgenomen drums toch weer zo processen dat het uiteindelijk weer bijna net zo klinkt. Je kunt je dus geld en (veel) moeite besparen.
Zijn de drums wel door de drummer ingespeeld? Zo ja, dan zou ik het advies geven (alléén nog maar) naar andere bekken geluiden te zoeken, de huidige konden mij niet zo bekoren, de rest was/is prima.

Kan ik je (nog) niet overtuigen, huur of leen dan eerst eens een interface en microfoons, dan ervaar je dat het nog best lastig is om de sound die de drums nu hebben te evenaren, laat staan te verbeteren.
Nog een tip, ik zou de vermelding op Youtube dat het 'maar' om midi-drums gaat weghalen. Ik hoor geluidstechnisch niets waarvoor je je zou moeten schamen.

dunDaan

 ..... Gaat naast animal staan ..........
Alleen de bekkens en met name de hi-hat klinkt een beetje plastic, maar de rest is prima te doen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

..... Gaat naast animal staan ..........
Gezellig!

Ken ik u? :+  ;)

Hoefnix

Het klinkt zeker niet verkeerd. Ach je kan altijd nog wel wat vinden om te verbeteren natuurlijk, maar dan komt de song nooit af :).

Omhoog