Opnemen in cubase LE6 via zoom r16

Gestart door Panda-Beer, mrt 16, 2015, 15:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Hey gasten!

Ik zit met een probleempje..
Ik heb zojuist weer eens mijn zoom r16 aangesloten op m'n laptop zodat ik kan opnemen en 't direct in cubase komt (ik deed eerder gewoon op de zoom recorden en dan daarna de SD-kaart in mn PC steken) . Nu heb ik m'n vst-connections etc. Ingesteld maar nog lukt het me niet.

Als ik een liedje in cubase afspeel, krijg ik geen geluid terwijl ie dat eerst wel gewoon deed.
Ook vind ik nergens m'n zoom mic's terug?
Mackie control doet het echter wel..


Zit in een beetje in de knoop en wordt eerlijk gezegd een beetje gek van cubase.. Iemand die miss aan de hand van deze foto's kan zien wat ik fout doe?











Groetjes Mika
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

JB

Hallo Mika,

Volgens mij staan alle opties goed.
Hoe heeft u de zoom qua outputs aangesloten?
Het geluid gaat nu namelijk door de zoom heen en niet meer door de outputs (en speaker) van de laptop.
Achterop de zoom zitten ook nog 2 draai knoppen voor het volume. Staan deze open?


Hier kunt u de routing per spoor instellen. De inputs moeten hier dus per spoor goed gezet worden.
Hetzelfde geldt voor de outputs.

Hopelijkt kunt u hier wat mee!
Challenge your drums!

Animal baars

#2
mrt 17, 2015, 07:38 Last Edit: mrt 17, 2015, 07:39 by Animal baars
Ik werd ook knetter gek van het elke keer moeten instellen van die opties in Cubase als ik wat wilde opnemen. Ben nu overgegaan naar Tracks live van Waves. Is gratis en werkt voor het tracken van een nummer perfect! De wav-bestanden die overblijven sleep ik weer in cubase voor het mixen. Dat werkt eigenlijk 10x beter (en stabieler)

Robert-Jan

Je kan toch de template opslaan als je de settings eenmaal hebt?

Maar dat lost dit probleem niet op,
Panda voor de zekerheid, slaan je meters wel uit als je een track afspeelt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer

#4
mrt 17, 2015, 10:12 Last Edit: mrt 17, 2015, 10:43 by Panda-Beer

Je kan toch de template opslaan als je de settings eenmaal hebt?

Maar dat lost dit probleem niet op,
Panda voor de zekerheid, slaan je meters wel uit als je een track afspeelt?

Op de zoom slaan geen meters uit als ik bijv. Een mp3 afspeel in cubase.

Terwijl ik gister wel via m'n in-ears vanuit cubase nog de muziek kon horen + de drums vanuit mijn zoom als ik speelde. Maar zelfs dat lukt me niet meer?


En nu heb ik mn zoom uit en aan gehad (hij had opgeslagen) werkt de mackie control ook al niet meer [emoji20]

Het wil allemaal niet echt lukken haha




Ik werd ook knetter gek van het elke keer moeten instellen van die opties in Cubase als ik wat wilde opnemen. Ben nu overgegaan naar Tracks live van Waves. Is gratis en werkt voor het tracken van een nummer perfect! De wav-bestanden die overblijven sleep ik weer in cubase voor het mixen. Dat werkt eigenlijk 10x beter (en stabieler)


Ik heb hem zojuist gedownload, paar klikjes hier en daar en het werkt al! Was alles maar zo makkelijk haha! Nu maar eens wachten tot iedereen wakker is en eens even uitproberen! Thanks voor de tip!
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Robert-Jan

Je moet de zoom wel iedere keer als ie aangaat even op standje audio interface zetten..dat heb je ook gedaan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer


Je moet de zoom wel iedere keer als ie aangaat even op standje audio interface zetten..dat heb je ook gedaan?

Yup dit had ik al gedaan, maar het lukt gewoon maar niet..

In Waves (Animal z'n tip) word alles gewoon direct herkend en kan ik direct opnemen.. Dus denk dat ik het maar gewoon zo ga doen, en vervolgens EQen in cubase
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Robert-Jan

als t werkt dan werkt t... *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Geen dank :) Ik ben erg blij met die Waves software. De plugins zijn al goud waard, maar dit stukje recording software werkt perfect :D

Als ik vaker live zou werken met een digitale tafel had ik die $99,- er ook wel voor over gehad in combinatie met dat multirack. Dan zou ik bijvoorbeeld gewoon een X32 kunnen gebruiken met een API 2500 compressor plugin in plaats van de standaard Behringer *O*

Omhoog