Opnames maken met een Zoom Q3 HD en bewerken met Vegas Pro

Gestart door GirlOnDrums, sep 18, 2011, 22:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

GirlOnDrums

Hoi,

Ik heb beide onderdelen en het lukt me maar niet om deze beide te synchroniseren zodat het ergens op lijkt zonder dat er vertragingen in komen.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.

paQ

PC snel genoeg?

als je rendert, heb je dan nog steeds problemen?
projectinstellignen correct?

GirlOnDrums

Ik ben maar een leek met Vegas Pro dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, sorry.
Ik kan de bestanden laden op de tijdlijn en schuiven, maar dan heb je het grotendeels gehad.

Waar kan ik de functies vinden die jij opsomt?

(Mijn pc heeft 4Gb RAM geheugen en 2 Ghz processor.) Is dit voldoende?

paQ

wat bedoel je met vertraging?
Dat als je het nu afspeelt het een puinhoop is in de preview?
zo ja: dat zijn de niet voldoende specs van je PC om dat zware bestand te streamen in een bewerkingsprogramma

schroef de kwaliteit van je preview behoorlijk terug en dan zal het al beter gaan.
(rechter muisknop op je preview venster)


Harre

Ik denk dat paQ de oplossing hier boven al gegeven heeft, maar als de boel echt daadwerkelijk niet op tijd loopt kun je met het programma eventueel inzoomen op de tijdlijn. Op die manier kun je meer in detail werken en is het makkelijker om beeld en geluid op tijd te krijgen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

ik kan me echter niet voorstellen dat dat wat die zoom uitspuugt niet synchroon zou zijn

Door de scrob functie in Vegas te gebruiken kun je het heel nauwkeurig zien, though, maar ik vrees niet dat je dat gaat redden met die specs.


Harre

Ik ga er vanuit dat het om een losse audio en losse video track gaat die bij elkaar moeten komen, maar wat niet zo erg lukt... ;)

Als beide tracks op de Zoom niet gelijk lopen lijkt het me inderdaad erg vreemd.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

als het goed is, is de audiotrack altijd automatisch gesynched aan de video track als je importeert.

Echter, als je hardware niet afdoende is voor de gevraagde be- of verwerking, dan krijg je lag op zowat alles. Zo ook op de synch

CasB

Het probleem van de Zoom Q3HD en het niet synchroom lopen heeft te maken met het videoformaat geloof ik.

Als je een filmpje van je Zoom afhaalt en gelijk op youtube knalt dan loopt het geluid ook niet gelijk aan het beeld. Als je het filmpje opslaat met een andere codec dan zou het wel goed moeten gaan.

redrummer

Je kan het beter met Adobe Premier proberen imo.

Harre


als het goed is, is de audiotrack altijd automatisch gesynched aan de video track als je importeert.

Echter, als je hardware niet afdoende is voor de gevraagde be- of verwerking, dan krijg je lag op zowat alles. Zo ook op de synch


Nooit te oud om te leren, zo blijkt net... :-)
Thanks!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

GirlOnDrums

Bedankt voor het 'brainstormen'.
Ik ga eens kijken of ik iets met de aanwijzigingen kan doen.

(Ik wel nog wel ff kwijt dat het gaat om een filmpje (video + audio ineen) te synchroniseren met het orginele liedje. Zodat ik dus een coverfilmpje heb.)

Jullie horen nog van mij..... :)

GirlOnDrums

Nou, ik heb nog eens gekeken naar het een en ander in Vegas Pro en volgens mij is het grotendeels wel gelukt.
Dit is het eindresultaat : http://www.youtube.com/watch?v=PD1hXaGiQFI  :)
Ik ben er vrij content mee.
Iemand nog suggesties om het filmpje te optimaliseren?

Hammar


Nou, ik heb nog eens gekeken naar het een en ander in Vegas Pro en volgens mij is het grotendeels wel gelukt.
Dit is het eindresultaat : http://www.youtube.com/watch?v=PD1hXaGiQFI  :)
Ik ben er vrij content mee.
Iemand nog suggesties om het filmpje te optimaliseren?


Goed gedaan!

GirlOnDrums

Dank je!

KadumPssh


Goed gedaan!


Tama roadpro hardware O+

Mooi gedrumd! is dat een Tama Superstar Hyperdrive, of zit ik erlangs?
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Jochem


Tama roadpro hardware O+

Mooi gedrumd! is dat een Tama Superstar Hyperdrive, of zit ik erlangs?

yup, dat is de SL62hzbn ja, die jij zo mooi vind hè ;)

KadumPssh


yup, dat is de SL62hzbn ja, die jij zo mooi vind hè ;)


hahaha, had ik het maar nooit gezegd!
eigenlijk wilde ik die set eerst kopen :F maar toen ik hem in het echt ging bekijken viel hij heeeel erg tegen, daarom vind ik een hyperdrive een teleurstelling ;)
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Jochem


hahaha, had ik het maar nooit gezegd!
eigenlijk wilde ik die set eerst kopen :F maar toen ik hem in het echt ging bekijken viel hij heeeel erg tegen, daarom vind ik een hyperdrive een teleurstelling ;)

haha, ik zou er wel over ophouden nu ;p Maar dat vergeet ik iig niet meer  :+

Omhoog