drum mics

Gestart door Jenslathouwers, jun 13, 2012, 22:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Zegt me niks, is het wat?

Hoefnix


Dribbel

#102
aug 24, 2012, 07:45 Last Edit: aug 24, 2012, 07:46 by Dribbel
@paQ: Dan had je vrouw toch weer gelijk; feedback kost altijd geld..... :X
Yamaha recording & sabian

Hammar

Een vrouw ook.......

paQ

ik heb hem niet gekocht hoor! :P


zildjianboy


Nog beter (zat meer wbt budget mee te denken)


vind audix beel minder mooi dan shure.... als ik eerlijk ben hoor !   
beste bass mic blijf toch de BETA 52 a
BETA 57 snare  en op toms SENNHEISER MD421   
akg overheads  drummen maar!! :6

musiqman

Als tom mics zijn de Electro Voice N/D 468 eitjes (zeker bij grotere maten toms) en nieuwe Shure Beta 98 Amp mics ook erg fijn.

Overheads gebruik ik zelf KSM-27's voor (al zijn de KSM-137 pijpjes ook fijn)

Hans

Ik ben laatst geswitched van AKG C413 naar groot membraan condenser mics AKG 214 als overheads. Wereld van verschil. Pakken veel meer op, meer body/totaal sound. Eigenlijk enkel nog close mic op bass (en evt snare) nodig. Verder niets. Ik heb de overheads nu ook wat achter me staan ipv recht boven de kit. Echt leuke experimenten.

Animal baars

#108
dec 13, 2012, 02:19 Last Edit: dec 13, 2012, 10:07 by Animal baars
Had pas bij een optreden een Shure Beta 91 in m'n kick liggen. Dat klonk wel fijn, beetje 'zompig' vergeleken met de D6, maar daar had de geluidstech geen lage statieven voor bij zich -O-

En die nieuwere serie van de Opus88 (ff opgezocht: de TG D58c) van Beyer Dynamic op m'n toms, die wil ik zelf ook! Mooi geluid zit daar in. Kan alleen ff niet op de serie komen...

Kn@pestaart

Citaat van: Animal baars
Mooi geluid sit daar in.

Is het niet de bedoeling van een microfoon om het signaal zo min mogelijk te kleuren en zo natuurgetrouw weer te geven?
Ik zou sowieso geen microfoon willen waar een geluid inzit...  :+

Animal baars

Het is de bedoeling dat mijn toms mooi klinken als ze uitversterkt zijn. Hoe natuurgetrouw iets klinkt is puur gebaseerd op smaak. Deze waren trouwens wel aardig neutraal in mijn ogen. Maar wat heb je aan neutrale microfoons als 9/10 geluidstechnici er een gate, compressor, EQ, galmpje e.d. overheen leggen? Dan is het geluid wat uit de speakers komt alles behalve neutraal. In de studio is het uiteraard een ander verhaal maar live moet het in mijn ogen vooral niet te veel ruimte in nemen (ik zet geen MD421 op m'n toms live) en goed klinken.

Een Audix D6 is niet de meest neutrale microfoon in het park, pre-EQed enzo en in combinatie met de Earthworks Kickpad die ik vaak gebruik krijgt 'ie ook nog eens een extra boost in het laag mee. Maar het werkt perfect en live geeft mijn 20" kick een grootse klap waar ik en veel technici met mij blij mee zijn.

zildjianboy


Ik ben laatst geswitched van AKG C413 naar groot membraan condenser mics AKG 214 als overheads. Wereld van verschil. Pakken veel meer op, meer body/totaal sound. Eigenlijk enkel nog close mic op bass (en evt snare) nodig. Verder niets. Ik heb de overheads nu ook wat achter me staan ipv recht boven de kit. Echt leuke experimenten.



ik heb laatste een opnamen gedaan met alleen maar 2 overheads  (ribons) en 1 bass mic
en je kan daar zo veel sound mee maken!!!!  je moet alleen wel goede overheads pakken en niet die van 80 euro.....:P *)

Robert-Jan

Als je ruimte goed is, maak je ook prima opnames met 80 euro mics.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

+1 RJ:
Ik heb een oude shure prologue 16L als overhead en een MD441, een SM57 op de snare en een oude AKG zangmic voor de BD, een oude mixer op m'n laptop en neem nu op in een met gordijnen aangepast zolderkamertje.
Niets fancy maar ben tevreden.
Vooral door het aanpassen van de ruimte bereik je een hele verbetering. Ook programma's als cubase met goede plugins kun je veel bereiken.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

zildjianboy


Als je ruimte goed is, maak je ook prima opnames met 80 euro mics.




maar dan nog pikken mics van AKG  net wat meer(hoog /laag) op dan een  ´´Behringer´´ bijvoorbeeld hoe mooi je ruimte ook is .......   

beter 1 goede mic dan 7 bagger mics! 
maar ik vind overhead's het  meest belangrijk! daar geef ik ook meeste geld aan uit hahah :')



paQ

Zou ik voorzichtig mee zijn. 
De goedkoopste van de dure merken zijn veelal slechter dan de duurste van de goedkope.

Hans

Als je ruimte slecht is helpen goede mics ook niet veel. Put shit in, get shit out. Als alles begint te kloppen wordt het interessant.

Robert-Jan

#117
dec 15, 2012, 18:33 Last Edit: dec 15, 2012, 18:35 by Robert-Jan



maar dan nog pikken mics van AKG  net wat meer(hoog /laag) op dan een  ´´Behringer´´ bijvoorbeeld hoe mooi je ruimte ook is .......   

beter 1 goede mic dan 7 bagger mics! 
maar ik vind overhead's het  meest belangrijk! daar geef ik ook meeste geld aan uit hahah :')


Ik heb dan liever 7 'bagger' mics..dan kan ik multitracken..
Het prijskaartje is niet bepalend..ik heb t idee dat je daar een beetje teveel aan vast houdt..
Het meer hoog en laag oppikken omdat het een AKG is, is ook simpelweg niet altijd het geval.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

zildjianboy


Ik heb dan liever 7 'bagger' mics..dan kan ik multitracken..
Het prijskaartje is niet bepalend..ik heb t idee dat je daar een beetje teveel aan vast houdt..
Het meer hoog en laag oppikken omdat het een AKG is, is ook simpelweg niet altijd het geval.


ik geef zonder meer toe dat er mics bestaan die misbruiken maken van de naam ... shure pg serie bijvoorbeeld maar   beta 52 a  is gewoon top spul of een akg d112!

martijn8

Hallo beste mensen,
Ik heb een vraag over een relatief goedkoop drum mic set van feedback: http://www.feedbackmusic.com/drums/superlux-drk-a-5-c-2/100005895/FBR100916

Ik heb totaal geen ervaring met opnemen of drum mics maar was benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over dergelijke (goedkope) mic sets en wat je er precies van kan verwachte?

Ik wil het alleen voor mezelf gebruiken dus het is niet voor pro-gebruik ofzo.
Zou fijn zijn als iemand een indicatie kan geven mbv een cijfer bijv. wat voor opneem kwaliteit je eruit kan halen.

Van 1 tot 10 zou ik tevreden zijn met een 6,5. Zit ik dan goed met deze set?

Alvast bedankt!

Hans

Hey Martijn. Op een goed klinkende kit kun je prima uikomen op een 6.5. Zulke setjes zijn precies voor dit doel gemaakt. Check zeker ook even marktplaats, soms best aardige mics voor weinig.

Robert-Jan

* merged
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

stiekeme 'merger' dat je bent ;)

zildjianboy


Hallo beste mensen,
Ik heb een vraag over een relatief goedkoop drum mic set van feedback: http://www.feedbackmusic.com/drums/superlux-drk-a-5-c-2/100005895/FBR100916

Ik heb totaal geen ervaring met opnemen of drum mics maar was benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over dergelijke (goedkope) mic sets en wat je er precies van kan verwachte?

Ik wil het alleen voor mezelf gebruiken dus het is niet voor pro-gebruik ofzo.
Zou fijn zijn als iemand een indicatie kan geven mbv een cijfer bijv. wat voor opneem kwaliteit je eruit kan halen.

Van 1 tot 10 zou ik tevreden zijn met een 6,5. Zit ik dan goed met deze set?

Alvast bedankt!



als ik jou was zo ik gewoon goede overheads kopen. heb je veel meer aan dan  close miking van een goedkope lijn...


luister hier maar eens na 3 mics  hele kit
   


Hans

#124
dec 22, 2012, 16:56 Last Edit: dec 22, 2012, 16:58 by Hans
Maar 2 goede overheads vallen in een heel ander budget. Daarnaast vraagt het veel meer van je ruimte, kit en ....last but not least .... Je drumkwaliteiten.

Die 2 overheads die die jongen in het filmpje gebruikt kosten nieuw al 400 euris.

Volgens mij zoekt Martijn geen professionele oplossing, maar gewoon een eenvoudig setje voor thuis, lekker pielen, beetje opnemen.

Omhoog