Odery Drums

Gestart door Nijlpaard, sep 16, 2011, 19:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Zelf zeer van gecharmeerd.

Maken onder andere de Eyedentity series drums



Aantal vaste opstellingen en keuzes uit een 5-tal hout/finish combinaties waarvan de bovenste alleen voor berken ketels

3 voor maple ketels

en 1 voor bubbinga  :wub:




Daarnaast hangen de ketels in een soort van Optimount-clone




En wat betreft de customs sets.....

The sky is the limit :P



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

Die laatste set zou ik qua looks niet dood achter gevonden willen worden  ;)

Die finish voor berken echter... Blijft jammer dat ze daar geen losse snare van leveren, er vanuit gaande dat het puik klinkt!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Wow die laatste is echt.. spectaculair!

Nijlpaard

Speciale uitgave vanwege de Rush in Rio DVD. Eerste concerten van Rush in Zuid Amerika waren een gigantisch succes.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini

Odery, hebben echt te gekke kits, hou erg van hun hout kleurige.
Ben momenteel in het bezit van een Fluence Fusion als tweede kit, ben er erg over te spreken.



10,12,14,16,22,14

Nijlpaard


Die laatste set zou ik qua looks niet dood achter gevonden willen worden  ;)

Die finish voor berken echter... Blijft jammer dat ze daar geen losse snare van leveren, er vanuit gaande dat het puik klinkt!


En als je de kit nout even bekijkt waarbij je de finish even wegdenkt ?
Zaken zoals de floortompoten, lugs, bassdrumspurs etc. ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini


En als je de kit nout even bekijkt waarbij je de finish even wegdenkt ?
Zaken zoals de floortompoten, lugs, bassdrumspurs etc. ?
Dat is inderdaad ook te gek, zeker bij mooie 'hout kleurige' zoals

Jochem

Oke, die is echt lelijk..

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz


En als je de kit nout even bekijkt waarbij je de finish even wegdenkt ?
Zaken zoals de floortompoten, lugs, bassdrumspurs etc. ?

Dan is-ie inderdaad wel weer heel vet, dergelijke harde waren lekker af laten steken op een netvliesverschroeiend witte kit, dat lijkt me wel wat!  :P
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem


Hans

De krant op je snare, handig als je een gitarist hebt die 6 gitaren wil soundchecken. Verder spuuglelijk.

Jochem

^lol ;p Ontzettend mega super spuuglelijk.  5euro +karma als je een lelijkere vind =]

Animal baars

Okee, die snare is een beetje to much... Die draken set trouwens ook. Maar dat vind ik van die japanse kunst set van Yamaha ook.

Ik heb een keer op een Odery set mogen spelen (Privilege 22, 10, 12, 14, 16, 14x6.5 snare) en dat klonk echt geweldig! Ben sindsdien van plan om ooit eens een Odery te aan te schaffen! Vind de looks erg mooi!
Met name deze:

8)

Hans


^lol ;p Ontzettend mega super spuuglelijk.  5euro +karma als je een lelijkere vind =]


Deze dan ?

harmen 18

'kranten' snare doet me denken aan onze bloemencorsowagen als hij in kranten is ingeplakt.

http://www.winterswijk.org/corso/www/components/com_swgallery/view.swgallery.php?id=3503&catid=81&page=view&width=600&height=450>

zo is hij toen trouwens geworden, al wel een aantal jaren terug.

http://www.winterswijk.org/corso/www/components/com_swgallery/view.swgallery.php?id=4334&catid=95&page=view&width=640&height=424>

'getekende' snare doet me denken aan een kleurboek van de kleuterschool.


dus.

Karel1975

Marcel van Cleef speelt ook op een Odery set klinkt geweldig.
Groeten Karel

Jochem


Deze dan ?


Nee, die anders is nog lelijker :P

Dries

Klaarblijkelijk ben ik een van de weinige die zowel de hardware als de meeste finishes ongenadig lelijk vind.
Het hele merk doet me overigens tamelijk weinig.
De privilege met fineertje vind ik nog wel aardig, de rest kan me niet bekoren.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard


Klaarblijkelijk ben ik een van de weinige die zowel de hardware als de meeste finishes ongenadig lelijk vind.
Het hele merk doet me overigens tamelijk weinig.
De privilege met fineertje vind ik nog wel aardig, de rest kan me niet bekoren.


Of, van diegene die het echt niets vinden, ben jij de enige die de moeite neemt om te reageren  ;)

Wat mij aan dit soort merken bekoort is dat er vaak bij de produkten geen middenweg is. Je vindt het geweldig of je vind het totaal niets.  Dat mag ik wel  :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer

 als ik een snare koop die goed klinkt en ik plak er een slagwerkkrant omheen word ie minder waard, Hoe krijgt Odery het voor elkaar dat ze duurder worden. 1 woord Afschuwelijk, maar wel een opvallende snare ;)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR


Deze dan ?



Ik vind deze best prettig eruit zien   :-X

Anserini

Dat heb je met custom drums, je kunt ze zo mooi (of lelijk) laten maken als je zelf wilt. :P

Leon

Wat een rare constructie die Truth, een hybrid ketel (hout, acryl, hout) en binnenin nog een ketel?

Nlz


Wat een rare constructie die Truth, een hybrid ketel (hout, acryl, hout) en binnenin nog een ketel?

Ik heb er ook ff naar moeten kijken, maar ik neem aan dat ze het uitgezaagd stuk hout naar achteren/binnen hebben geplaatst ten opzichte van het acryl, zodat het zichtbaar blijft. Al met al vind ik het geen porum, te veel geklooi met die finish, die lug-setting en het acryl randje.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog