Hoe belangrijk is het nu allemaal?

Gestart door Nijlpaard, jun 27, 2013, 22:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Een van de dingen die mijn eerste drumleraar belangrijk vond was dat je altijd links rechts doorspeelde, behalve paradiddles uiteraard.  Dus na een slag met je linkerhand moet je weer je rechter gebruiken etc.

Maar ik betrap me er steeds vaker op dat ik wat lui wordt. Als een fill niet goed uitkomt speel je op het laatst even 2 keer links om zo toch weer op rechts uit te komen.  In plaats van te kruisen naar je floortom speel je alles op je 10 inch met links en alles op je floor met rechts. Gewoon omdat het beter uitkomt.

Nou zit ik vanavond naar spocks beard live te kijken en zie Nick een tompatroon spelen waarbij ik me afvraag of hij wel rechts-links doorspeelt.

Hoe belangrijk is het nu eigenlijk ?

Moet je jezelf dwingen om rechts-links aan te houden of laat je het op een gegeven moment los en doe je het zoals het het handigst uitkomt ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Ik zou toch neigen naar wat het handigst voor jezelf is.. uiteindelijk doe je drummen voor je plezier en het plezier kan weggenomen worden door dit soort 'regeltjes' die je dan na 'moet' gaan leven.

Speel wat je het lekkerst vind spelen, dat zal de groove ten goede komen. :)

Robert-Jan

#2
jun 27, 2013, 23:08 Last Edit: jun 27, 2013, 23:16 by Robert-Jan



Moet je jezelf dwingen om rechts-links aan te houden of laat je het op een gegeven moment los en doe je het zoals het het handigst uitkomt ?




Als een fill niet goed uitkomt speel je op het laatst even 2 keer links om zo toch weer op rechts uit te komen.  In plaats van te kruisen naar je floortom speel je alles op je 10 inch met links en alles op je floor met rechts. Gewoon omdat het beter uitkomt.



VoilĂ   :w

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos

#3
jun 27, 2013, 23:12 Last Edit: jun 27, 2013, 23:13 by drumlarsos
Wat Nathan zegt... En eigenlijk zeg jij het zelf ook al '' ... het handigst uitkomt''

Overigens is de handzetting in veel (complexere) fills / grooves wel van essentieel belang, maar in veel poppy-fills zou ik er niet te veel waarde aan hechten(RLRL).

Uiteraard is het wel de handigste manier om het (aan) te leren, omdat je dan een vast punt hebt, en niet ook nog eens na moeten denken over je handzetting.
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Nijlpaard

#4
jun 27, 2013, 23:13 Last Edit: jun 27, 2013, 23:14 by Nijlpaard

VoilĂ   :w


Leer je het je leerlingen ook zo ? :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Leer je het je leerlingen ook zo ? :)


;)

Maarr..

Als het uitkomt moet je het niet nalaten.. Wat niet wegneemt dat single strokes simpelweg de basis van alles..dus die moet je gewoon blijven oefenen, altijd overal ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Duidelijk :)

Thnx allen voor de antwoorden
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog