Superior drummer 3 - wat nodig?

Gestart door thieu1989, jan 02, 2022, 14:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

thieu1989

jan 02, 2022, 14:44 Last Edit: jan 02, 2022, 16:37 by thieu1989
Hi allen,

Leuk om te zien dat het drum-forum nog bestaat, jaren geleden een account aangemaakt en veel gelezen/geleerd van jullie!

Binnenkort gaat helaas mijn acoustische drumstel (Yamaha Oak Custom) de deur uit, het is tijd om volledig over te stappen op een electronisch drumstel. Ik heb tevens al een electronisch drumstel (Roland TD-11K), maar die gaat ook de deur uit voor een wat 'serieuzere' set, welke dat wordt, daar ben ik nog naar op zoek en daar gaat mijn vraag ook over.

Ik zou graag een set aanschaffen waar ik de drumsets uit Toontrack Superior Drummer 3 mee kan triggeren. Ik ben me aan het oriƫnteren voor een complete set en ben op zoek naar wat ik dan allemaal nodig heb en hoe ik dit dan aansluit. Volgens mij heb ik het volgende nodig, maar ik zoek hier dus bevestiging in :).

1. Een electronisch drumstel (bijvoorbeeld de Roland TD-27KV als voorbeeld).
2. Een laptop/MacBook met Toontrack Superior Drummer 3 (en een DAW??)
3. USB of MIDI?? Hier ben ik echt helemaal niet (meer) in bekend, ik werk in de IT en dus met computers, pak het snel op maar heb geen idee van de mogelijkheden en mogelijke voor en nadelen tegenwoordig (moet me ook nog beter inlezen, er is tegenwoordig zoveel!)
4. Koptelefoon, een wereld an zich volgens mij?

Andere tips en tricks zijn uiteraard welkom!

Omhoog