ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Zeer teleurstellend in sound.
Nog steeds hoor ik machine gunning op de toms en snare...
Je hebt helemaal gelijk, het onderstaande klinkt echt nergens naar, het gaat snel gedaan zijn met 2box, verwacht ik.


Robert-Jan

'T zou niet uit moeten maken welke drummer er achter zit..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#777
jan 27, 2019, 11:27 Last Edit: jan 27, 2019, 11:34 by animal
De wijze van afstellen, instellen en registratie wel.
En de sound uit het filmpje wat chico plaatst is wel een wereld van verschil met die die drfill plaatst.
Ik herken mijn module er iig niet in.



Ik word wel een beetje moe van die drummers die kennelijk per 'klap' worden betaald.

kaboemba

#778
jan 27, 2019, 11:29 Last Edit: jan 27, 2019, 11:38 by kaboemba
https://youtu.be/RK0znGnivFg

Zeer teleurstellend in sound.
Nog steeds hoor ik machine gunning op de toms en snare...
Ik ben het met je eens, dat is wel een teleurstellend geluid, maar ik denk gewoon het verkeerde geluid.
Jij weet net als ik dat er wat ruk kits op een unit zitten en wat hele mooie.
En machine gunning, tja ook dat hoor ik wel, maar ik hoor vooral minder geluid en een drummer die vooral snel wil zijn.

En dan machine gunning, tja het is maar wat je er van vind.
Volgens mij is het het afkappen van de enne slag door de volgende, dus de wav of welk formaat de unit ook heeft wordt niet afgemaakt.
Tja volgens mij heeft in dat geval zelfs een akoestisch drumstel last van machine gunning, je maakt mij niet wijs dat het geluid van een slag door klinkt zodra je de volgende slag op het vel doet, het zal mogelijk wel wat natuurlijker in elkaar vloeien ofzo.
Mij is het persoonlijk nooit opgevallen op de ad5, maar ik let er dan ook niet op, ik let liever op hoe het klinkt in de band (alsof je in een complete band de slag nog na hoort klinken hahahahaha, not) en kennelijk maak ik er geen probleem van. Oftewel ik hiir het misschien wel maar zie het niet als een probleem.

kaboemba

Je hebt helemaal gelijk, het onderstaande klinkt echt nergens naar, het gaat snel gedaan zijn met 2box, verwacht ik.


Sjesus wat een waardeloos geluid, maar ja zomaar even iemand op een kitje, geen idee hoe opgenomen enz enz het zegt mij niet veel.
Ik wil kits horen met een band, liefst live, helaas zie ik dat zelden of nooit.

kaboemba

De wijze van afstellen, instellen en registratie wel.
En de sound uit het filmpje wat chico plaatst is wel een wereld van verschil met die die drfill plaatst.
Ik herken mijn module er iig niet in.



Ik word wel een beetje moe van die drummers die kennelijk per 'klap' worden betaald.
Ik zou onmiddellijk de band uit getrapt worden als ik de hele tijd zo drum.
Zo niet op de praktijk gericht dit.

animal

Volgens mij is het het afkappen van de enne slag door de volgende, dus de wav of welk formaat de unit ook heeft wordt niet afgemaakt.
Daar blinkt de aD5 in uit, dat was voor mij juist een AHA erlebnis, bijv. die ludwig floortom's blijven, na een harde klap, lang (en keurig) doorklinken ook al blijf je er daarna zachtjes op slaan.

kaboemba

Btw, als ik alles zo optel dan is de mimic pro niet eens veel duurder.

Mijn mimic pro was 2000 euro, normaal 2350.

atv ad5    949 euro.
ipad tablet  150 tot waar je maar wil.
uitbreidings unit, ik gok op ongeveer een halve ad5, dus 350 plus euro (schat ik het laag in?).

Kom ik op ongeveer 1500 euro

Okee het is zeker niet gelijk maar het komt al dichter in de buurt.

kaboemba

Daar blinkt de aD5 in uit, dat was voor mij juist een AHA erlebnis, bijv. die ludwig floortom's blijven, na een harde klap, lang (en keurig) doorklinken ook al blijf je er daarna zachtjes op slaan.
O vast, maar mijn punt is vooral dat het eigenlijk veel minder uitmaakt dan er hier wordt gezegd.
In een band, met dus veel meer geluid, gaat dat doorklinken nauwelijks opvallen.

Maar ik en het met je eens hoor, en volgens mij is het vooral opvallend als je er heel erg op let en lijkt het erger naar mate de snelheid van de slagen toe neemt bij de meeste units.

drfill

imo, maakt het wel uit welke drummer erachter zit,  schumacher z'n stijl is ontstaan door machine gunnende
modules.. daarom heeft hij altijd een lineair deel in een fill zitten..  werkt op elke module (ook cheap ass)
ook moet je in 'singles' fills van dynamiek kunnen wisselen tijdens de fill..  als je dit niet kunt (v-127 runs)
dan heb je al een hoop problemen op e-drums..  (op acoustisch niet..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Okee het is zeker niet gelijk maar het komt al dichter in de buurt.
Mee eens en ik vrees dat het nog dichter bij elkaar in de buurt gaat komen.

Robert-Jan

#786
jan 27, 2019, 12:38 Last Edit: jan 27, 2019, 13:06 by Robert-Jan
Paar dingen

Drfill, tuurlijk ben ik helemaal met je eens.. ik zeg ook het zou niet uit moeten maken.. helaas doet dat het wel en de ene set is dynamischer dan de andere. Markdrum blijft winnaar op dat gebied, maar ja daar kunnen we over blijjven mijmeren.

Animal en Kamboemba.. please zeg me dat jullie allebei lekker cynisch zijn en heus wel door hebben dat je die 2box hoort via een speaker in een grote hal en dat dat dan weer met de mic van de camera is opgenomen.

En als laatste..hee kijk nou ...een nieuwe 2box module!
32 gig, mogelijkheid om roland en yamaha aan te sluiten..
Zeg maar de module die gebruikers 6 jaar geleden al hadden geknutseld van een drumit 5..
En tof ook als je net je 3 hebt gekocht en card mod hebt gedaan..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#787
jan 27, 2019, 13:19 Last Edit: jan 27, 2019, 13:21 by animal
Animal en Kamboemba.. please zeg me dat jullie allebei lekker cynisch zijn en heus wel door hebben dat je die 2box hoort via een speaker in een grote hal en dat dat dan weer met de mic van de camera is opgenomen.
Jazeker, maar die opname van de ATV is ook niet representatief en ik kan het weten, tevens word ik een beetje moe van bepaalde forumleden die kennelijk belast zijn met een minderwaardigheidscomplex (maar dat zelf waarschijnlijk niet door hebben).
En er is heus wat aan te merken op de ATV, maar daar heb ik op dit forum nog niemand over gehoord en kennelijk heb ik daar alléén hinder van.

kaboemba

#788
jan 27, 2019, 16:18 Last Edit: jan 27, 2019, 16:21 by kaboemba
Volgens mij ben ik helemaal niet cynisch en zeg ik juist dat de opname weinig zegt, ff goed lezen graag.

Maar ik blijf het hameren op dit "mogelijkheid om roland en yamaha aan te sluiten" wel een grote grap vinden, dat kan namelijk elke unit,
Het zijn verdomme triggers niks bijzonders aan.

chico

#789
jan 27, 2019, 18:04 Last Edit: jan 27, 2019, 18:43 by chico
Ik kan niet geloven dat 2box hun module niet kunnen promoten het is echt gewoon om te huilen.

Het filmpje van Namm 2019 is het slechtste filmpje wat ik ooit gezien heb van 2box.

Alweer die Duitser arghggggg!!!!
Sorry hoor maar door deze waardeloze filmpjes krijgt 2box een hele slechte naam!
Die nieuwe module slaat ook gewoon nergens op.

Mijn 2box drumit 3 32 GB is zoveel beter dat dit! zonder machine gunning op geen ene kit!

Ik begrijp wel dat iedereen voor andere merken kiest dit is om te huilen!

djska

Ik zou onmiddellijk de band uit getrapt worden als ik de hele tijd zo drum.
Zo niet op de praktijk gericht dit.
Kan er ook niet lang naar luisteren, klinkt een beetje als zo'n Annika Niles track, als het dat ook niet gewoon is, maar waar halen die gasten die snelheid toch vandaan...

Nijlpaard

Heeeeeel veeeeeeeel drummen.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Nu zat ik jaren op het gitaar forum, ik ben een hele beroerde gitarist, maar die hadden elk jaar een meeting.
Daar was o.a. een gast die progressieve zooi speelde, razend snel en man wat een techniek.
Die oefende een uur of 5 per dag, en als hij een dag moiste dan merkte hij het meteen.

Geweldige discipline, gozer speelde pas een jaar of 2, maar totaal niet mijn ding. Ik kan de kunde waarderen maar de muziek niet.

mvdput

#793
feb 01, 2019, 21:39 Last Edit: feb 01, 2019, 22:20 by mvdput
Die bekkenset heb ik compleet met triggers en ATV module gekocht bij Maatwerkindrums.nl
En inderdaad, in de twee toms wil ik nog interne triggers gaan plaatsen tzt.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat die 2box triggers het beter doen dan verwacht.
De module heb ik inmiddels aan het bekkenstatief gehangen, tussen de hihat en tom 1.



Ziet er goed uit deze bekkens. Ben ook ooit bij maatwerkindrums geweest. Prima zaak, prima kerel.
Hoe dik is dat doorzichtige pvc dat onder de bekkens zit? Dempt dat genoeg?

Valt me ook op dat die Myrk membrane trigger op de onderkant zit terwijl Myrk zelf adviseert om die trigger op de bovenkant te plakken met een rubber u-profiel er overheen... Of wordt die Myrk trigger alleen gebruikt als choke en niet als Edge-trigger? Zoals 2Box dat wel doet...

kaboemba

Eindelijk is wat live werk met de ad5:

https://www.facebook.com/mikesnyder2/videos/10218762430315908/UzpfSTQyMjMwNTAxNDY0MDExMzo5MTg5MDYxMzgzMTMzMjk/

Weliswaar alleen de kick en de snare, maar het si weer wat anders dan al die studio dingetjes.

animal

Ik zie of hoor geen aD5, weet je zeker dat het niet helemaal akoestisch is (met de hybrid snare akoestisch bespeeld dus)?

kaboemba

tekst erbij was:

aDrums artist PRO aD-S14AP snare in the wild... no mics on the kick or snare tonight, just triggering the aD5.


Technobeat


Zou kunnen , maar een closer look had fijn geweest , zie zo snel geen inside trigger in de snare zitten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#798
feb 03, 2019, 21:40 Last Edit: feb 03, 2019, 21:47 by Robert-Jan
Ik zie uberhaupt geen mics en hoor ook geen module.
Ik denk net als Animal dat we simpelweg de snare akoestisch horen. Ik zie het nut ook niet verder om in een situatie als deze de bas en de snare te triggeren maar goed.. ;)
Hier is het idee van de snare beter te zien.
https://www.facebook.com/422305014640113/posts/918980378305905/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Zou kunnen , maar een closer look had fijn geweest , zie zo snel geen inside trigger in de snare zitten .
:?  :?  :? Die zie ik juist weer heel duidelijk zitten, is dezelfde trigger als in de artist serie.


Omhoog