Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

joris1991

Ok, dankjewel!

Animal baars

Ik kan voor €450,- aan een 4 jaar oude supraphonic komen (LM402, 14x6,5"). Geen pitting en originele hardware. Is dit prijs netjes of is dat te veel?

MichelC

#1077
nov 03, 2015, 01:43 Last Edit: nov 03, 2015, 01:49 by MichelC
Nieuw iets van € 800,-. Het is maar net wat je er voor over hebt. Dit is geen drumvraag maar een onderhandelingsvraag. Bied € 350,- en kom uit op € 400,- zoiets als je hem erg graag wilt.

Animal baars

Los van dat ik deze vraag weldegelijk een 'Wat Is Dit Waard?'-vraag vind, vraag ik niet expliciet om onderhandelingsadvies. Ik ben bereid om €450 voor die snare te betalen als dat is wat de snare waard is, en daar vraag ik om: wat is deze snare waard.

Paul

4 jaar oud, 70% v/d nieuwprijs (€750 bij Thomann) is 525 euro.
450 lijkt me niet gek dan, aangezien Ludwig Supraphonics naar mijn idee best wel gewild zijn, en (daarom) waardevast.

Hoefnix

Eens met Paul, voor 450 heb je een mooie prijs voor een Supra.
Het is dan wel geen super koopje maar wel veel waar voor je geld.

Mijn vintage Supra gaat nooit weg ;)

Animal baars

Thanks guys, daar heb ik wat aan. Ik denk dat ik binnenkort eigenaar van een LM402 ben *O*

ChrisVanMeer

Alvast gefeliciteerd! *O*

FoREVer

Ik heb besloten mijn entire collectie is te gaan verkopen maar wat is het nou allemaal waard?

komt ie

Dream bliss 20" crash ride
Dream Bliss 14" Hihats
Dream Bliss 18" Ride
Dream energy 16" crash
+ Koffer Hardcase 20"

Sonor Safari drumkit 16" 10" 14" met een Sonor special edition snaredrum 14x7 birch + tas
Sonor Force 1001 drumkit 20" 12" (tom verkleurd) 14" floortom + Sonor force 505 snaredrum
(1 van de sets met hardware?)
allemaal redelijk nieuwe vellen!!

Boss metronome DB90 + pedaal Boss FS5U + Jack kabel

laat het zsm weten aub!



Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Wouters

Ik heb de volgende cymbals op de shortlist staan om binnenkort uit huis te plaatsen.
Ik wil er niet de hoofdprijs voor, maar wil mezelf ook niet tekort doen ivm andere leuke drumaankopen.
Zijn deze prijzen een beetje realistisch?

14 Masterwork Troy crash, zonder gebreken en zonder logo's; 45 euro?

18 vintage Ufip thin crash, zonder gebreken; 95 euro?

20 vintage Zildjian Avedis mini cup ride, beginnend key hole; 120 euro?

Graag jullie visie.

Animal baars

#1085
jan 04, 2016, 14:22 Last Edit: jan 04, 2016, 14:25 by Animal baars
Ik heb een Gretsch op het oog waar m'n Yamaha Stage Custom voor mag gaan wijken.

De yammie bestaat uit: 20x17" kick, 10x8, 12x9, 14x12, 16x14 (allen hangend) en 14x5.5 snare. Geen hardware behalve de tomhouders en 2x een 3-weg yamaha houder. Is €600 te veel of is dat een nette prijs? De ketels zijn allen nog in zeer mooie staat, de 16" tom is nauwelijks een jaar oud.

plaatjes:



dunDaan

Lijkt me een hele nette prijs.
Ik kan me herinneren dat we een jaar of 4 geleden voor de muziekvereniging bij ons een 5-delige set hebben gekocht voor 1500, weliswaar inclusief goede hardware. Zonder hardware zal deze dus een eurootje of 1000 gekost moeten hebben. Volgende de 60% regel zou deze dus 600,- mogen kosten, die van jouw heeft nog een floortommetje meer, dus dan is 600,- zeker heel redelijk.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Wouters

Hellup!
Een niet nader te noemen doel met heel veel lieve kinderen heeft me gevraagd de volgende items te verkopen. Alleen heb ik niet echt een idee hoe ik de items moet inschatten qua kwaliteit, courantie en waarde. Aangezien ik alle vertrouwen heb ik jullie drumbroeders en -zusters en ik me zo kan voorstellen dat een van jullie hier wel meer zicht op heeft, graag jullie input. Alvast dank namens het grut.
Het betreft:
1 x Yamaha EMX 2000 powered mixer
2 x JBL TR125 box
2 x Onbekende box
Allen niet erg veel gebruikt (lees 2 / 3 x per jaar).
Verkoop zal in tweeën zijn; mixer en boxen apart.

Links naar enige hap/snap foto's:
Yamaha EMX 2000 powered mixer

Boxen set = JBL onder, unknown boven

JBL TR125 achterkant

Unknown achterkant

Henk0210

Omdat ik misschien een leuke deal kan sluiten op marktplaats, gaat mijn set waarschijnlijk weg. Wat zou alles bij elkaar waard zijn?

Yamaha gigmaker, 20,10,12,14,14
Met redelijke ambassadors.

Yamaha hardware:
Hihat stand
Bekken arm
2 cymbal stands
Snare stand
Yamaha Bass pedaal en hayman krukje
Tomhouders.

Bekkens:
Pasha 14" hihat
Pasha 16" crash
Pasha 20" ride
Paiste signature 15" mellow crash, met scheurtje.
Paiste 20" sizzle ride, geen idee welke serie.
Bekkentas

Ik zat zelf te denken aan ongeveer 700,- is dat een beetje reëel?
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Bert koncept

Joho, ik ben hier al even niet meer geweest wegens een hoop fysieke problemen die me tegenhouden om nog verder te drummen.

Ik ben daarom aan het zien of ik mijn kit en de hele mikmak ga verkopen, maar ik heb geen idee wat dit tegenwoordig allemaal waard is, kunnen jullie me hier een beetje mee op weg helpen?

Het gaat om volgend materiaal:

Adams 8000 22" basdrum cranberry fade
Adams 8000 16" floor tom cranberry fade
Adams 8000 12" tom cranberry fade
 
Worldmax black dawg 14"x6,5" snare

Sabian 14" B8pro hihat

Meinl byzance 16" crash
Meinl byzance 17" crash

Sabian paragon 22" ride

Sabian 16" prosonix china

Tama iron cobra dubbele pedaal

Pearl & adams hardware

Alle ketels en hardware zitten in hardcases

Adams drumkruk

Alles is erg goed onderhouden, de pedaal heeft slijtsporen maar de as is vervangen en is nog vrij nieuw.

fotoke van de kit:



Kan ik de kit best in 1x verkopen of is alles apart een beter idee?

Alvast bedankt om mij terug op weg te helpen.


Technobeat


Heel vervelend Bert dat je moet afhaken , in ieder geval veel sterkte voor de toekomst :)  .

En succes met de verkoop van de drumkit !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ik zou beginnen op 65% van nieuw ?  kan altijd nog zakken naar 60,  alles apart..  vergt wel engelengeduld, vooral als je afdingers krijgt..    sterkte ook ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Panda-Beer

Ik heb nog een 20" Zildjian K-Custom Hybrid ride liggen die ik nauwelijks tot niet gebruik, bekken is dus nog in prachtige staat.. enig idee wat deze ongeveer waard is?
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Joris

220,-, misschien? Is toch altijd moeilijk te zeggen.

HHBBXX

Ik heb nog een 20" Zildjian K-Custom Hybrid ride liggen die ik nauwelijks tot niet gebruik, bekken is dus nog in prachtige staat.. enig idee wat deze ongeveer waard is?
Deze is nu 381 euro nieuw en als hij er goed uitziet zoals je schrijft moet hij eigenlijk wel die 220 kunnen opbrengen, zoals Joris al schrijft. Maar het is wel 'wat de gek ervoor geeft' op het moment. Of misschien eigenlijk altijd al wel  ;)
Ik heb de indruk dat de laatste maanden de prijzen van cymbals wat zijn gedaald op de 2e hands markt. Maar goed, deze is wel geliefd denk ik.

Succes!
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Joris

Deze is nu 381 euro nieuw en als hij er goed uitziet zoals je schrijft moet hij eigenlijk wel die 220 kunnen opbrengen, zoals Joris al schrijft. Maar het is wel 'wat de gek ervoor geeft' op het moment. Of misschien eigenlijk altijd al wel  ;)
Ik heb de indruk dat de laatste maanden de prijzen van cymbals wat zijn gedaald op de 2e hands markt. Maar goed, deze is wel geliefd denk ik.

Succes!
Ja inderdaad, net wat de gek ervoor geeft, daar komt het uiteindelijk toch op neer.

Dat is is mij ook opgevallen, als je bekkens wilt verkopen is het moeilijk om nog een beetje een goede prijs te krijgen,. Het voordeel is natuurlijk wel dat je voor relatief weinig geld een leuke bekkenset kan kopen, 2e hands dan wel. Vooral wat oudere modellen zijn af en toe behoorlijk goedkoop. 

Panda-Beer

Thanks voor de informatie! Ga het eens proberen 8)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Panda-Beer

Hey Jongens en Meisjes (Of genderneutraal :+ )

Wat denken jullie dat een 13x5 sonor artist 27ply beech snare ongeveer waard is? Het is de earth finish met de oude badge, in top staat!
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Leon

Ik vroeg me af of ik €900,- kan vragen voor onderstaande:

Gretsch Renown Maple in Blue Metal 22x18, 10x7, 12x8, 16x14. Gekocht in 08-2014
dit model:


Ik ben benieuwd...

Nijlpaard

Start op 60-70% van de nieuwprijs. Zakken kan altijd nog.
Dat is de richtlijn die ik over het algemeen aanhoud.

Mits alles in goede staat uiteraard.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog